beantwoord

Geen treinen dus eigen vervoer

• 30 mei 2016
  • 3 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 3
Vandaag 30 mei is het weer raak op Utrecht CS. De vroege trein van 06:08 of 06:23 naar Nijmegen plus alle daarop volgende treinen vallen uit. Geen busvervoer kortom de reiziger zoekt het maar uit.
Ik heb de auto moeten nemen naar mijn werk. Dit is op eigen kosten omdat ik een business card heb.
Waar en hoe verhaal ik de kosten op NS?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 mei 2016, 15:43

Het verhaal van Tochjo klopt voor het grootste gedeelte. Omdat je een Business Card hebt adviseer ik je echter even te bellen met 030 300 11 11. Dat is het directe nummer van de zakelijke afdeling. Twitter en Facebook zijn goede opties, daar helpen we ook reizigers met een Business Card.

Wat betreft de uitval; dat was inderdaad balen, ook voor ons, maar het meest voor de reiziger. We hadden dolgraag treinen laten rijden, maar het spoor is niet van ons. Er reden bussen, maar dat waren er naar alle waarschijnlijkheid niet voldoende en wellicht waren ze op de door jou genoemde tijdstippen inderdaad nog niet aanwezig. Dat is voor mij nu echter lastig na te gaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
NS vergoedt in principe geen kosten die door reizigers gemaakt worden als zij zelfstandig voor alternatief vervoer kiezen, bijvoorbeeld een lijnbus of benzinekosten voor het gebruik van een eigen auto. Reizigers moeten namelijk wachten op het alternatieve vervoer dat NS zelf regelt en kunnen eventueel achteraf een beroep doen op de regeling geld terug bij vertraging. Ook is NS niet aansprakelijk voor vervolgschade die ontstaat door vertraging of uitval van treinen, zoals de kosten voor een gemiste afspraak of het omboeken van een gemiste vlucht.

Het kan zijn dat iemand vanwege de te verwachten vertraging besluit zijn reis niet bij NS voort te zetten. In artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) worden de mogelijkheden beschreven die reizigers dan hebben, als redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging meer dan zestig minuten zal zijn. Feitelijk zijn er twee mogelijkheden: u kunt het geld terugkrijgen voor de al gemaakte reiskosten, of een nieuw vervoerbewijs krijgen om dezelfde reis op een andere dag te maken.

Als u een abonnement op uw NS Business Card hebt staan, dan kunt u dus op basis van bovengenoemd artikel in aanmerking komen voor een vergoeding: een evenredig deel van uw abonnementskosten telt als al gemaakte reiskosten, en dat de te verwachten vertraging minstens 60 minuten zou zijn, lijkt me ook wel te verdedigen. Voor een aanvraag voor compensatie op basis van dit artikel is geen formulier beschikbaar. U moet daarvoor direct contact opnemen met de klantenservice en uw situatie toelichten.

In sommige gevallen wil NS uit coulance weleens een vergoeding uitkeren voor overige kosten. Op basis van uw bericht is niet aan te geven of u daarvoor in aanmerking komt. Ook daarvoor zult u dus direct contact op moeten nemen met de klantenservice en uw situatie toelichten.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Het verhaal van Tochjo klopt voor het grootste gedeelte. Omdat je een Business Card hebt adviseer ik je echter even te bellen met 030 300 11 11. Dat is het directe nummer van de zakelijke afdeling. Twitter en Facebook zijn goede opties, daar helpen we ook reizigers met een Business Card.

Wat betreft de uitval; dat was inderdaad balen, ook voor ons, maar het meest voor de reiziger. We hadden dolgraag treinen laten rijden, maar het spoor is niet van ons. Er reden bussen, maar dat waren er naar alle waarschijnlijkheid niet voldoende en wellicht waren ze op de door jou genoemde tijdstippen inderdaad nog niet aanwezig. Dat is voor mij nu echter lastig na te gaan.
Reputatie 3
Dank voor deze feedback; ik ga contact opnemen.

Reageer