geen werkende mobiele paaltjes | NS Community

geen werkende mobiele paaltjes

  • 9 August 2022
  • 9 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik ie op twitter deze voorbij komen. Vooral het ontbreken van werkende mobiele paaltjes kan niet door de beugel. Hoe kan dit en hoe worden de argeloze reizigers geïnformeerd en gecompenseerd?

 

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dat de chauffeurs de weg niet goed kenden en/of geen Nederlands spreken is jammer, maar weinig aan te doen. Het alternatief is geen bus. Dat ze vragen niet kunnen beantwoorden is ook niet ongebruikelijk, want het zijn natuurlijk geen NS-ers.

Maar de mobiele CiCo-palen moeten natuurlijk wel op tijd geregeld zijn. Terecht dat daar klachten over komen.

Reizigers zullen hoogstwaarschijnlijk zelf contact op moeten nemen met de klanteNService voor compensatie.

Reputatie 7
Badge +1

Tja, dat de chauffeurs de weg niet goed kenden en/of geen Nederlands spreken is jammer, maar weinig aan te doen. Het alternatief is geen bus. Dat ze vragen niet kunnen beantwoorden is ook niet ongebruikelijk, want het zijn natuurlijk geen NS-ers.

Maar de mobiele CiCo-palen moeten natuurlijk wel op tijd geregeld zijn. Terecht dat daar klachten over komen.

Reizigers zullen hoogstwaarschijnlijk zelf contact op moeten nemen met de klanteNService voor compensatie.

En de klanten zien dat alleen ze hun factuur uitspitten. Heel veel mensen doen dat gewoon niet. Dit gaat niet voor de eerste keer fout zoals ik heb gelezen. Waarom leert NS niet van haar fouten???

Dit levert natuurlijk ongewenst problemen op voor de reizigers, dus fijn dat je hierover aan de bel trekt.

Ik heb deze ervaring in ieder geval gemeld bij de afdeling die deze buitendienststellingen coördineert qua vervangend vervoer. De ervaring leert dat dit soort problemen van tijdelijke aard zijn (dat wil zeggen dat het probleem doorgaans erg snel wordt verholpen), maar desalniettemin is dit iets wat eigenlijk voorkomen moet worden in de toekomst. Ik heb dat in ieder geval ook gemeld. Helaas ligt de uitvoering ervan buiten mijn macht, maar ik heb in ieder geval kenbaar gemaakt dat reizigers hier de dupe van zijn en dat controleren of alles aanwezig is (en werkt) erg belangrijk is.

Rest mij niets anders dan uit te spreken dat ik dit soort situaties erg betreur en dat ik het graag verneem als er toch nog klachten zijn. Dit soort feedback is voor ons ook erg leerzaam natuurlijk (al ben ik het met je eens dat het probleem eigenlijk niet voor had mogen komen).

Reputatie 7
Badge +1

Dit probleem is niet voor de eerste keer voorgekomen. Dus ik waardeer je reactie Tomas, maar snap ondertussen echt niet waarom dit nog steeds zo gebeurd. 

 

zie ook 

 

Reputatie 7
Badge +3

NS zal mogelijk weer gooien op het personeelstekort. Want om die paaltjes op tijd te plaatsen en in werking te stellen heb je natuurlijk wel mensen nodig. 

Reputatie 7
Badge +1

NS zal mogelijk weer gooien op het personeelstekort. Want om die paaltjes op tijd te plaatsen en in werking te stellen heb je natuurlijk wel mensen nodig. 

Doet Prorail dit niet??

Reputatie 7
Badge

NS zal mogelijk weer gooien op het personeelstekort. Want om die paaltjes op tijd te plaatsen en in werking te stellen heb je natuurlijk wel mensen nodig. 

Dat in werking stellen gebeurt op afstand. Ze zijn genummerd, en staan in een loods te wachten, en de juiste paaltjes worden gewoon door een persoon met een vrachtwagentje opgehaald, geplaatst en aan de ketting gelegd. Het is niet alsof ze nog met een laptopje op locatie de juiste locatie moeten inprogrammeren.

@Henkpeetersen Dat doet de NS.

Reputatie 7
Badge +3

Dat in werking stellen gebeurt op afstand.

 

Het plastic eraf halen ook? 😉

Reputatie 7
Badge +3

Ook al gebeurt het in werking stellen op afstand, het moet nog wel gedaan worden. En ze moeten wel geplaatst worden, ook dat laatste was gezien die eerste tweet niet met alle paaltjes het geval. 

Reageer