beantwoord

Geld terug, trein rijd niet maar heb een abbonement


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo
Tussen Donderdag 17 Januari en Zondag 20 Januari zou ik normaal met de trein van Hoofddorp naar Zuid reizen waar ik een abbonement voor heb.
Maar omdat er werkzaamheden zijn moet ik een pendelbus pakken tussen tussen Hoofddorp en Schiphol en van Schiphol een trein naar zuid nemen.
Dat is prima gelukt op Donderdag en Vrijdag.
Helaas Zondag 20 Januari reed er geen enkel trein van Schiphol naar Zuid, en daardoor had ik geen enkel ander optie dan de connextion bus te moeten nemen die mij vervolgens heen en terug € 6.39 kost.
kan ik dit terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Momo 21 januari 2019, 06:52

Normaal gesproken is het inderdaad zo dat je niet de kosten kunt terug vragen van ander vervoer dan de NS-bus.
In dit specifieke geval kan het echter wel. Zie:
https://www.treinreiziger.nl/ns-reiziger-kan-extra-kosten-door-werkzaamheden-terug-vragen/

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Nee, u kunt de kosten van de Connexion bus niet terug krijgen. Er reed op zondag een NS-stopbus tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. Daar had u met uw abonnement zo in kunnen stappen en niets extra voor hoeven te betalen.
De NS vergoedt geen zelf geregeld vervoer. U heeft er zelf voor gekozen om niet met de NS-bus te reizen.
Reputatie 7
Badge +2
Normaal gesproken is het inderdaad zo dat je niet de kosten kunt terug vragen van ander vervoer dan de NS-bus.
In dit specifieke geval kan het echter wel. Zie:
https://www.treinreiziger.nl/ns-reiziger-kan-extra-kosten-door-werkzaamheden-terug-vragen/
Momo schreef:

Normaal gesproken is het inderdaad zo dat je niet de kosten kunt terug vragen van ander vervoer dan de NS-bus.
In dit specifieke geval kan het echter wel. Zie:
https://www.treinreiziger.nl/ns-reiziger-kan-extra-kosten-door-werkzaamheden-terug-vragen/



Dank je wel voor je reactie Momo
zou jij me aub willen uitleggen hoe ik verder moet
heb dit nooit eerder gedaan en het onderdeel geld terug bij vertraging ect komt ik niet erg ver
want het toont alleen mijn ns reizen
Reputatie 7
Badge +2
Dit zal inderdaad niet kunnen via het gebruikelijke Geld terug bij vertraging.
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice.

Telefoonnummer is 030 751 51 55 of kan ook via Live Chat, Twitter of Facebook.

Reageer