Gepland werk? Dat plannen we ook achter uit.

• 1 August 2018
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Geplande werkzaamheden staan hier.
https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor

Vorige week niets over Dordrecht - Den Haag.

Maandag 30 juli verrassing : eens per half uur en ook nog eens 15 minuten wachten op Rotterdam CS zonder aankondiging.

Vandaag, hé er wordt gezegd dat er sinds maandag werkzaamheden zijn op de site. Kijk maar.
Werkzaamheden op het traject: Rotterdam Centraal-Dordrecht
maandag 30 juli tot en met maandag 6 augustus 00.40 uur
Aangepaste dienstregeling geen extra reistijd.

Dat laatste : geen extra reistijd is natuurlijk niet waar want nog steeds is de reistijd ongeveer 15 minuten langer.

Nog mooier is het bewijs dat men gepland per terugwerkende kracht invoert op 1 aug voor 30 juli.
Kijk maar eens naar de bijlage die ik vorige week raadpleegde : daar staat deze activiteit niet genoemd.
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1528899835615/content/assets/ns-nl/dienstregeling/nieuwe-dienstregeling/overzicht-werkzaamheden-juni-september.pdf.

Manipulatie? De geschiedenis herschrijven? Plannen in het verleden, betekent wel dat je het overal moet aanpassen.

Wat voor werk wordt er dan uitgevoerd tussen Rotterdam en Dordrecht?

Nog eens wat ervaringen voor vandaag.
Vandaag problemen op het spoor.
Stoptrein van Den Haag HS van 18:30 vertrekt om 18:57 naar Dordrecht. Reden ken ik niet.
Dat is mooi want dan kan ik mooi de 15 minuten wachttijd inloopen denk ik.

Bij aankomst in Rotterdam CS komt er een vrouw in de coupe en zegt : De trein keert per direct om de conducteur roept niets om?

Waarom worden mensen niet uit de trein gehaald? Waarom moet ik daarna meer dan een uur wachten met vele anderen terwijl er alleen problemen zijn in Leiden en Den Haag? Ik zie alleen maar treinen naar Den Haag gaan maar niets meer naar Dordrecht qua stoptreinen......

Ik heb zelden zo'n chaos en communicate stilte gezien.

Ook informatie medewerkers schitteren door afwezigheid en de omroep introduceert nogmaals de verstop app of wens app of geplande dienst regeling app waar men in de realiteit, als er iets aan de hand is niets aan hebt.

Als laatste
Gouda ligt eruit, goed gepland inderdaad en gecommniceerd.
Hoe kom je in Rotterdam Noord vanuit Rotterdam Centraal?
De NS zegt : Neem tram 4 of tram 6.
Ik heb een abonnement en heb al betaald. Nu moet ik een apart kaartje gaan kopen en declareren. Dat noem ik geen aanvullend vervoer. De NS moet wettelijk zorgen voor vervangend vervoer. Waarom moet ik extra betalen? Waarom wordt niet gezegd dat je dat bedrag later kan terugclaimen? Waarom kan men wel in Amsterdam gebruik maken van de metro? Ik het verleden heb ik hieer meer over geklaagd maar NS denkt wij lappen de wet aan onze laars en zetten dat nog op papier ook en roepen dat ook nog even om.

Gelukkig is het mooi weer.

5 reacties

Beste Julian,

Kijk eens naar deze bijlage:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1528899835615/content/assets/ns-nl/dienstregeling/nieuwe-dienstregeling/overzicht-werkzaamheden-juni-september.pdf

Ook andere mensen hebben dezelfde ervaring check maar even een bericht van gisteren.

Dan over de RET, die heeft niet te maken met de NS. Niet inchecken is een boete.
de NS zegt alleen maar dat je lijn 4 en 6 moet nemen en zegt niet ; check niet in.

Ik dag je bij deze uit om even de tram te nemen en je gewoon als NS reiziger te identificeren......

Deel svp je ervaringen.

Groeten,
Werkzaamheden staan vermeld in de reisplanner. Daar kan je de werkzaamheden vinden. De actuele dienstregeling staat daar over het algemeen 10 dagen van te voren in. In dit geval stond het er inderdaad dus keurig.
De lijst die je aandraagt is alleen voor grote buitendienststellingen. Dat staat ook letterlijk in het document zelf:
"Deze lijst beperkt zich tot werkzaamheden die minimaal één dag duren en waarbij omreizen, extra overstappen noodzakelijk is of vervangend busvervoer wordt ingezet."
Aangezien alleen de dienstregeling is aangepast maar er verder nog wel (beperkt) treinverkeer mogelijk is, staan de werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam inderdaad niet in de lijst

Ik heb als reiziger vaak genoeg gebruik gemaakt van dit soort regelingen. Nooit een probleem mee gehad. Als het personeel van een bepaalde tram niet op de hoogte is geweest, dan staat het je uiteraard vrij om daarover een klacht in te dienen, maar daarvoor kan je dan het beste contact opnemen met de klantenservice.
Reputatie 4
Julian,

Ik reis regelmatig vanaf station Lombardijen.
Er is deze week een aangepaste dienstregeling met twee in plaats van vier treinen per uur.
Over het schrappen van die twee treinen is door NS totaal niet gecommuniceerd met mij, de klant.

Er zijn tot en met a.s. zondag werkzaamheden op het spoor tussen Rotterdam en Gouda.

De metro zou een mooie vervanging zijn voor reizigers vanuit het Zuiden naar Rotterdam Alexander.
Je raad het al. Er zijn geen afspraken gemaakt met de RET. De NS laat je liever via Schiedam en vervangend busvervoer reizen. Dat geeft een half uur extra reistijd.
Reputatie 7
Badge +3
Zie mijn topic
https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/waarom-onduidelijke-communicatie-bij-werkzaamheden-50299

Ja, werkzaamheden staan (en stonden van te voren) op de werkzaamheden pagina, maar alleen met melding dat de dienstregeling van de Sprinters is aangepast. "Aangepast" is een vaag begrip, zeg dan minder sprinters, of 2 keer per uur ipv 4 keer per uur.
Ja, de reisplanner was aangepast, maar zonder melding dat er werkzaamheden zijn.

Er was echter op de betreffende stations NIET van te voren informatie posters opgehangen om reizigers te informeren (in ieder geval niet bij die van Leiden C - Den Haag C).
Er was ook geen melding over deze werkzaamheden en "aanpassing" gedaan in een nieuwsbrief, waarvoor ik me juist heb ingeschreven om dit soort informatie te ontvangen. Want op al die crap over aanbiedingen voor dagjes uit en #nsfavourites naar een bepaalde stad zit ik eerlijk gezegd niet te wachten.

NS verschuilt zich erachter dat het in de reisplanner staat waar je maar iedere dag in moet kijken. Maar zelfs wanneer je dat netjes kort voor je reis doet (op de dag zelf) wordt je er nog door verrast want je wilt dit 1 of meerdere dagen ervoor al weten.
Het bericht over de werkzaamheden en de aangepaste dienstregeling hebben sinds 19 juli op de site van NS gestaan. Dat is de reguliere periode van 10 dagen voor de aanvang van de werkzaamheden.

Over het vervoer naar Rotterdam Noord: als NS adviseert om met de collega's van de RET te reizen, dan is het treinkaartje in de tram geldig. Je hoeft dus niets te declareren.

Reageer