Zou de NS zich realiseren dat op 1 juli de TT is in Assen?
Nederlands grootste sportevenement dat ruim meer dan 100.000 bezoekers trekt, waarbij verreweg het grootste deel van de bezoekers met de trein zal komen.
Daarbij zullen de meeste reizigers uit het “zuiden” komen, en dus onvermijdelijk via Zwolle moeten reizen.
Zonder deze werkzaamheden zijn tijdens de TT de treinen al overvol (waar is de tijd gebleven dat NS hierop inspeelde met speciale TT-treinen...??).
Maar met deze geplande werkzaamheden voorspel ik helemaal een gigantische puinhoop met enorme frustraties voor de reizigers en dito imago-verlies voor de NS.
“Natuurlijk” zal er gezorgd worden voor vervangend vervoer.
Wij komen uit Rotterdam, en moeten dan normaal al (om op tijd voor de races te zijn) zowat de vroegste (zondags) trein nemen.
Maar nu moeten we dan in 't Harde ook nog eens de bus nemen naar Meppel. Voorspeld wordt een vertraging van 1 tot 3 kwartier. Uitgangspunt daarbij is natuurlijk dat dit traject normaliter als "rustig" wordt bestempeld. Op 1 juli zal het echter gigantisch druk zijn (zoals elk jaar met de TT); de vertraging zal naar verwachting dus belangrijk groter zijn dan de gedane voorspelling.
Bedenk daarbij dat ook de hoeveelheid bussen zal worden "berekend" op het "normale" (dus rustige) vervoersaanbod, iets wat voor 1 juli veel te laag is (en dus zullen er veel te weinig bussen beschikbaar zijn)
Mijn vragen:
- hoe kan ik dit probleem aankaarten?
- en waar?
- of kan een moderator van dit forum dit op zich nemen?
Beste antwoord door Jouke NS
Zoals Iris NS aangeeft heb ik navraag gedaan over de inzet van bussen. We zetten extra materieel in om de reizigers te vervoeren. Daarbij doen we er, zoals ik eerder ook al aangaf, alles aan om te voorkomen dat reizigers te laat komen en races missen. De exacte aantallen weet ik helaas niet. Er is mij echter verzekerd dat het aantal in verhouding tot een normaal weekend met werkzaamheden hoger zal liggen.
De datum waarop de werkzaamheden plaatsvinden of het TT evenement verplaatsen is geen optie. We spelen in op evenementen en proberen hier omheen te plannen maar volledig uitsluiten van overlast kunnen we niet. Het enige advies wat ik je verder kan geven is tijdig te vertrekken.
Bekijk origineel
De datum waarop de werkzaamheden plaatsvinden of het TT evenement verplaatsen is geen optie. We spelen in op evenementen en proberen hier omheen te plannen maar volledig uitsluiten van overlast kunnen we niet. Het enige advies wat ik je verder kan geven is tijdig te vertrekken.