beantwoord

Gesloten poortjes Utrecht

• 30 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 348 Bekeken

Voor mijn reis van Tilburg Reeshof naar Driebergen-Zeist ben ik vanochtend in 's-Hertogenbosch overgestapt op de vervangende snelbus naar Utrecht. Om 07:15 in Utrecht aangekomen viel mij op dat er geen poortje was opengezet en er was ook geen personeel aanwezig. Omdat ik toch op mijn werk moest komen ben ik met mijn nog ingecheckte ov-chipkaart door de poortjes gegaan.

Nu viel mij op in Mijn NS dat de registratie hierdoor niet helemaal goed is gegaan, zoals je kan zien in onderstaande schermafbeelding. Kan ik er van uit gaan dat hier met mijn Flex Dal Vrij abonnement uiteindelijk geen kosten voor gerekend gaan worden?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 30 augustus 2019, 11:27

Wat jammer dat het onduidelijk is. Hier staat de werkwijze beschreven onder de kop "Kan ik gratis reizen in een NS-bus als mijn trein niet rijdt?".

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice, zodat je direct geholpen kunt worden met de correctie. Je wordt het snelst geholpen via Twitter of Facebook!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Normaal gesproken staat er bij de aankomsthalte van de bus een paaltje. Daar moet je dan uitchecken en door de poortjes weer naar binnen. In Den Bosch, waar geen poortjes zijn, kun je gewoon ingecheckt blijven.

Het zou wel handig zijn als NS eens duidelijk voorlichting geeft wat te doen bij werkzaamheden.
Reputatie 5
Kan ik er van uit gaan dat hier met mijn Flex Dal Vrij abonnement uiteindelijk geen kosten voor gerekend gaan worden?

Nee, voor de reis van Utrecht naar Driebergen-Zeist betaal je nu het volle tarief. Ik zou contact opnemen met de klantenservice om te kijken of ze dat kunnen corrigeren.

https://www.ns.nl/klantenservice/contact
Wat jammer dat het onduidelijk is. Hier staat de werkwijze beschreven onder de kop "Kan ik gratis reizen in een NS-bus als mijn trein niet rijdt?".

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice, zodat je direct geholpen kunt worden met de correctie. Je wordt het snelst geholpen via Twitter of Facebook!
Het is netjes gecorrigeerd via Twitter!

Reageer