beantwoord

Gevolgen Storm Ciara voor werkzaamheden Leiden

• 9 februari 2020
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

Goedemiddag allen,

Geen idee of iemand dit weet te beantwoorden, maar is er in de begroting qua tijd rekening gehouden met storm Ciara die vandaag en morgen door Nederland raast?

Of zullen de werkzaamheden mogelijk hierdoor tot langer dan zondag 16 februari moeten voortduren rondom Leiden?

En indien dat laatste het geval is, blijven er dan wel nog vervangende bussen rijden?

Maandag 17 februari begint mijn nieuwe baan waarvoor ik op Amsterdam Zuid moet zijn, en daardoor zit ik ontzettend te duimen dat de werkzaamheden gewoon rond komen in het weekend ervoor. Maar realistisch gezien kan ik mij voorstellen dat een code oranje storm de planning kan doen opschuiven.

icon

Beste antwoord door VIRM 9 februari 2020, 18:07

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Het zijn bij Leiden best omvangrijke werkzaamheden, waarvoor dit keer negen dagen zijn uitgetrokken. Zoals anderen hebben gezegd, zijn garanties over uitloop nooit te geven. Aangezien op 15 en 16 februari alleen Leiden Centraal - Haarlem er helemaal uitligt, zouden er eerder gevolgen zijn voor dat traject bij eventuele uitloop lijkt mij.

Houd de berichtgeving volgend weekend in de gaten. Geen idee of je al vaker met de trein reist, maar het kan ook zeker raadzaam zijn de NS-app op je telefoon te downloaden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Daar kan helaas op dit moment nog door niemand iets over zeggen @Shirley B  Vanzelfsprekend is er bij de planning geen rekening gehouden met een storm, die planning werd bijna een jaar geleden al gemaakt.

Hou vooral de nieuwsberichten en reisplanner in de gaten.

Goedemiddag Shirley B. Welkom bij de NS Community.

Het zou best zo kunnen zijn dat dit voor vertraging zal zorgen. Het blijft nu nog koffiedik kijken maar ik ga er van uit dat als er uitloop komt dat er ook langer vervangend vervoer geboden kan worden. Misschien kan je voor de zekerheid toch alvast gaan kijken naar alternatieven? Je kan nooit te goed voorbereid zijn.

Reputatie 7
Badge +3

De storm is vanmiddag en vanavond het hevigst, morgen is het al een stuk minder. Als er vandaag vertraging optreedt zal men er neem ik aan de rest van de week van alles aan doen om dat in te halen. Als er al extra hinder van zal zijn, zal dat naar mijn verwachting vooral maandag de 10e zijn en zal men de rest de week hun stinkende best doen om alles op tijd klaar te hebben. Garanties zijn uiteraard nooit te geven en er kunnen ook nog andere dingen gebeuren waardoor e.e.a. kan uitlopen.

Woon je in Leiden? En eventueel alternatief kan dan bus 365 naar Schiphol zijn en vandaar per trein.

Reputatie 5
Badge

Stel je gerust-of niet-de kans dat als er geen storm/orkaan zou zijn geweest dat dan alles klaar is op de geplande maandagmorgenvroeg is net zo goed koffiedikkijken. Het zou bepaald niet de 1e x zijn dat m.n. op een MA-morgen na grotere werken de boel nog niet op gang komt/kan komen. In principe blijven er dan wel bussen rijden, maar omdat die in zoń geval ook pas heel laat bijbesteld moeten worden is de kans dat het er veel te weinig zijn reëel. Net als treinvertraging weet je het pas zeker als het te laat is.

Reputatie 6

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Het zijn bij Leiden best omvangrijke werkzaamheden, waarvoor dit keer negen dagen zijn uitgetrokken. Zoals anderen hebben gezegd, zijn garanties over uitloop nooit te geven. Aangezien op 15 en 16 februari alleen Leiden Centraal - Haarlem er helemaal uitligt, zouden er eerder gevolgen zijn voor dat traject bij eventuele uitloop lijkt mij.

Houd de berichtgeving volgend weekend in de gaten. Geen idee of je al vaker met de trein reist, maar het kan ook zeker raadzaam zijn de NS-app op je telefoon te downloaden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees dat de werkzaamheden die voor afgelopen weekend gepland stonden allemaal zijn gedaan en geen vertraging hebben opgelopen.  De treinen rijden dus nu gewoon, volgens de aangepaste dienstregeling voor deze dag van de werkzaamheden.

https://www.prorail.nl/projecten/sporen-leiden-centraal/nieuws/eerste-weekend-zit-erop

Sprinter reizigers Rotterdam  - Dordrecht hebben minder geluk, de spoedwerkzaamheden in de Willemstunnel zijn wel uitgelopen. De ICD rijdt ook niet, maar dat is dan meer vanwege de harde wind.

Reageer