beantwoord

Heeft de staking van 28 mei gevolgen voor 29 mei?

• 25 mei 2019
  • 9 reacties
  • 13369 Bekeken

Beste allemaal,

Op 28 mei is er een landelijke staking waardoor de trein niet kan rijden of volgens dienstregeling. Via verschillende kanalen lees ik ook dat op woensdag 29 mei hinder kan zijn? Hoe moet ik dit lezen? Is er wel of geen treinverkeer op de dag na de stakingen op 29 mei? Er staat het woord "mogelijk" erg onduidelijk voor mij! Ik hoop dat iemand hier op kan reageren?

Ik moet namelijk op 29 mei naar Utrecht vanuit Wezep om naar een begrafenis te gaan. Is er nou wel of geen trein op 29 mei? Ben erg benieuwd naar de reacties en vooral naar de reactie van de NS. Via klantenservice kom ik er niet uit!

groetjes Jeroen
icon

Beste antwoord door Jeroen 25 mei 2019, 16:09

Er wordt 28 mei gestaakt vanaf 4.00 uur tot 29 mei 4.00 uur, doordat er mogelijk wel enkele treinen zullen rijden door het personeel welke niet staakt is het de vraag of alle treinen voor 29 mei op de juiste plek geëindigd zijn. Als dit niet het geval is kunnen er enkele treinen uitvallen of in een andere samenstelling zullen rijden dan gepland.

Daarnaast kunnen de eerste treinen van de dag op 29 mei nog gehinderd zijn omdat de staking dus tot 4.00 uur loopt op 29 mei.

Lichte hinder is dus mogelijk op 29 mei maar verder zullen de meeste treinen overdag gewoon rijden de dag na de staking.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Er wordt 28 mei gestaakt vanaf 4.00 uur tot 29 mei 4.00 uur, doordat er mogelijk wel enkele treinen zullen rijden door het personeel welke niet staakt is het de vraag of alle treinen voor 29 mei op de juiste plek geëindigd zijn. Als dit niet het geval is kunnen er enkele treinen uitvallen of in een andere samenstelling zullen rijden dan gepland.

Daarnaast kunnen de eerste treinen van de dag op 29 mei nog gehinderd zijn omdat de staking dus tot 4.00 uur loopt op 29 mei.

Lichte hinder is dus mogelijk op 29 mei maar verder zullen de meeste treinen overdag gewoon rijden de dag na de staking.
Ik zie dat Jeroen je al een reactie heeft gegeven, Jeroen de Vries. Exact voorspellen is helaas bij een staking niet mogelijk, de informatie op het station is de beste bron voor jou. Zorg dat je tijdig op het station bent zodat je ruim de tijd hebt om op je bestemming te komen.
Dankjewel Jeroen voor jou uitleg! Kijk ik heb autisme en neem taal erg letterlijk op en dus maakte al heel erg veel zorgen. Ik begrijp dat er wellicht hinder kan zijn in de opstart van de teinen van de dienstregeling , maar dat er wel treinen gaan rijden! Ik zal vroeg op pad gaan om op tijd in Utrecht te zijn om het afscheid van mijn oom mee te maken. Dank voor je uitleg! groetjes Jeroen
Als de gevolgen van de staking op woensdagochtend door blijven etteren, kun je toch juist beter zo laat mogelijk op het station komen in de hoop dat het dan weer enigszins op een dienstregeling begint te lijken?
Als de gevolgen van de staking op woensdagochtend door blijven etteren, kun je toch juist beter zo laat mogelijk op het station komen in de hoop dat het dan weer enigszins op een dienstregeling begint te lijken?

Dat hangt ervan af wat je wilt. Wil je zonder problemen reizen kies je ervoor later op de dag te vertrekken. In mijn antwoord ben ik ervan uit gegaan dat Jeroen de Vries ergens op tijd moet zijn en dan is op tijd aanwezig zijn het beste.
Jouke NS

Ik heb afgesproken om 10:00 uur op station Harderwijk om dan door te gaan met mijn vader naar Utrecht met de auto! Dus dat is na de spits en ga er van uit dat dan alles weer rijdt! Toch?
Badge
Jouke NS

Ik heb afgesproken om 10:00 uur op station Harderwijk om dan door te gaan met mijn vader naar Utrecht met de auto! Dus dat is na de spits en ga er van uit dat dan alles weer rijdt! Toch?

Dat verwacht ik wel maar kijk voor de zekerheid vooraf nog even in de reisplanner voor jouw specifieke treinreis om het te controleren.

Jouke NS

Dat verwacht ik wel maar kijk voor de zekerheid vooraf nog even in de reisplanner voor jouw specifieke treinreis om het te controleren.

Super bedankt! Jeroen!
Badge +3
Bij de vorige 66-minuten staking in de (vroege) ochtend duurde het ook tot in de middag voordat er weer sprake was van een fatsoenlijke dienstregeling.

Hou dus vooral ns.nl/reisplanner in de gaten, die wordt als het goed is elke 10 minuten geüpdatet. De vorige keer liep de NS app een stuk achter.

Reageer