beantwoord

hoe declareer ik reiskosten als ik omreis door werkzaamheden?

  • 19 februari 2014
  • 3 reacties
  • 868 Bekeken

Laatst moest ik van Utrecht vanwege werkzaamheden aan het spoor via Schiphol naar Rotterdam reizen. Waar kan ik de extra reiskosten declareren.
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 februari 2014, 13:46

Hoe krijg ik de extra gemaakte reiskosten teug?

Als je van Utrecht via Schiphol naar Rotterdam reist i.v.m. werkzaamheden, zou je met een OV-chipkaart kunnen volstaan met inchecken in Utrecht en uitchecken in Rotterdam. Op Schiphol hoef je - zelfs bij een eventuele overstap - niet uit- en weer in te checken. Op die manier wordt de normale ritprijs in rekening gebracht.

Reisde je met een papieren vervoersbewijs dan geldt in principe hetzelfde; gewoon een kaartje Utrecht - Rotterdam (zonder een "via" station).

Mocht jij toch extra hebben in- en uitgecheckt op Schiphol (of een ander tussenliggend station) of een "via" kaartje hebben gekocht, dan zal jouw ritprijs inderdaad hoger zijn uitgevallen.

In dat geval kun je bij gebruik van een OV-chipkaart via de website "MijNS" het teveel betaalde terug claimen.
Bij een papieren vervoersbewijs (maar ook bij een OVChipkaart) kun je contact opnemen met de Klantenservice van NS, telf. 0900 - 20 21 163 (ma t/m vr. van 08:00 -22:00 en zaterdag 09:00 - 17:00).

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

3 reacties

Hoe krijg ik de extra gemaakte reiskosten teug?

Als je van Utrecht via Schiphol naar Rotterdam reist i.v.m. werkzaamheden, zou je met een OV-chipkaart kunnen volstaan met inchecken in Utrecht en uitchecken in Rotterdam. Op Schiphol hoef je - zelfs bij een eventuele overstap - niet uit- en weer in te checken. Op die manier wordt de normale ritprijs in rekening gebracht.

Reisde je met een papieren vervoersbewijs dan geldt in principe hetzelfde; gewoon een kaartje Utrecht - Rotterdam (zonder een "via" station).

Mocht jij toch extra hebben in- en uitgecheckt op Schiphol (of een ander tussenliggend station) of een "via" kaartje hebben gekocht, dan zal jouw ritprijs inderdaad hoger zijn uitgevallen.

In dat geval kun je bij gebruik van een OV-chipkaart via de website "MijNS" het teveel betaalde terug claimen.
Bij een papieren vervoersbewijs (maar ook bij een OVChipkaart) kun je contact opnemen met de Klantenservice van NS, telf. 0900 - 20 21 163 (ma t/m vr. van 08:00 -22:00 en zaterdag 09:00 - 17:00).

Vr.gr.
Hans
Hoe krijg ik de extra gemaakte reiskosten teug?

Als je van Utrecht via Schiphol naar Rotterdam reist i.v.m. werkzaamheden, zou je met een OV-chipkaart kunnen volstaan met inchecken in Utrecht en uitchecken in Rotterdam. Op Schiphol hoef je - zelfs bij een eventuele overstap - niet uit- en weer in te checken. Op die manier wordt de normale ritprijs in rekening gebracht.

Reisde je met een papieren vervoersbewijs dan geldt in principe hetzelfde; gewoon een kaartje Utrecht - Rotterdam (zonder een "via" station).

Mocht jij toch extra hebben in- en uitgecheckt op Schiphol (of een ander tussenliggend station) of een "via" kaartje hebben gekocht, dan zal jouw ritprijs inderdaad hoger zijn uitgevallen.

In dat geval kun je bij gebruik van een OV-chipkaart via de website "MijNS" het teveel betaalde terug claimen.
Bij een papieren vervoersbewijs (maar ook bij een OVChipkaart) kun je contact opnemen met de Klantenservice van NS, telf. 0900 - 20 21 163 (ma t/m vr. van 08:00 -22:00 en zaterdag 09:00 - 17:00).

Vr.gr.
Hans


Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg.

Pedro
Badge
Hi Casimiri,

Bedankt voor je post, welkom op het forum.
Ik zie dat Hans je vraag juist heeft beantwoord, waarvoor dank.

Ik heb je vraag versplaatst naar het topic 'In de trein'. Daar is je topic beter vindbaar. Ook heb ik de titel wat specifieker gemaakt. Zo is je vraag beter vindbaar voor leden met een eventuele zelfde vraag.

Vriendelijke groet,
Robby

Reageer