beantwoord

Hoe werkt de stopbus tussen Arnhem-Zuid en Dieren (& jongeren-dagkaart?)

• 10 augustus 2021
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Hallo, ik moet aankomende zaterdag een stopbus nemen van Arnhem Zuid naar Dieren. Maar ik heb totaal geen idee hoe dit in zijn werking gaat, want waar staan de bussen en waar moet je inchecken en uitchecken? En mag je een jongeren dagkaart gebruiken of niet? (In dat geval hoef ik gelukkig niet in/uit te checken)

icon

Beste antwoord door Thom 10 augustus 2021, 11:03

Met een jongerendagkaart mag je gewoon instappen en  mee met de vervangende bus. Inchecken kan zelfs niet met deze kaart en poortjes hoeven op beide stations niet te worden geopend.  Het is altijd goed aangegeven waar de bussen staan. Beide stations zijn niet erg groot, het kan haast niet missen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Met een jongerendagkaart mag je gewoon instappen en  mee met de vervangende bus. Inchecken kan zelfs niet met deze kaart en poortjes hoeven op beide stations niet te worden geopend.  Het is altijd goed aangegeven waar de bussen staan. Beide stations zijn niet erg groot, het kan haast niet missen.

Reputatie 6
Badge

kleine aanvulling: het gaat hier dus om-dit maar voor de duidelijkheid- om speciale meestal TOURbussen die speciaal voor NS rijden-niet de normale lijnbus van BRENG.

Overigens heeft BRENG + alle bussen in Gelderland+Overijssel momenteel een zomerdagkaart voor maar 6 eur-en ook nog zonder die spitsuurbeperking van NS.

Verder staat er hier vlak onder een reactie van iemand die net in Ahm zuid wilde opstappen en bepaald niet zo te spreken was over hoe duidelijk het daar was aangegeven-wat in het algemeen overigens vrij vaak opgaat voor m.n. tussenhaltes.

Reageer