beantwoord

hoe zit het nu met die werkzaamheden?

• 12 juni 2021
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

In Spoor staat vermeld dat prorail van 10 tot en met 15 augustus werkt van, naar en via Arnhem Centraal. Bpven het overzicht van werkzaamheden staat “In juni, juli en augustus heeft ProRail werkzaamheden gepland op de onderstaande trajecten. Hier kun je alvast rekening houden met hinder van het treinverkeer.” Dit vind ik volstrekte onzin. Aangezien ik niet weet wat er gaat gebeuren, weet ik ook niet of misschien delen van het treinverkeer komen stil te liggen, en zo ja, welke. Voor mijn specifieke reis kan ik op grond van deze vage mededeling helemaal nog nergens rekening mee houden. Toch zou k graag meer weten omdat ik in de genoemde periode ga reizen van en naar Arnhem Centraal. Rijden er helemaal geen treinen op mijn traject (naar en van Zutphen), dan kan ik alvast proberen een alternatief te regelen, door iemand te vragen mij met de auto een stukje te brengen en halen. Rijden er wel treinen, dan is dit niet nodig. Ik ging dus kijken op de site van NS bij geplande werkzaamheden en daar staat vervolgens niets over werk rond Arnhem van 10 tot en met 15 augustus. Dus hoe zit het nu? Gaat er in de genoemde periode gewerkt worden? Zo ja, kan er dan iets meer informatie worden verstrekt, zodat ik weet of ik wel of geen hinder hoef te verwachten? Ik hoef geen details te weten, maar iets meer informatie over de aard van de werkzaamheden zou misschien zorgen dat ik alvast een idee heb of ik rekening moet houden met hinder en liefst ook nog met de aard van de hinder.

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 juni 2021, 14:25

Op de website van ProRail staat:

Werkzaamheden in Arnhem

Van 12 tot 16 augustus passen we de spoorlayout op Arnhem Centraal aan, zodat er twee treinen tegelijkertijd kunnen halteren op spoor 4. Tegelijkertijd wordt de volledige treinbesturing vervangen op heel Arnhem Centraal. Dit zal de dienstregeling rond Arnhem nog betrouwbaarder maken, omdat er meer ruimte is voor reizigers en treinen. Ook kunnen treinen van de lijn Arnhem – Nijmegen / Tiel beter anticiperen op een toename van het aantal intercity’s tussen Schiphol – Utrecht – Nijmegen. Het spoor bij Arnhem gaat voor 100 uur volledig op slot en er zullen meerdere werkzaamheden rond en in de stad worden gecombineerd om overlast in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

De data wijken iets af, maar er komt rond die tijd dus een periode aan waarin een aantal dagen geen treinverkeer van en naar Arnhem mogelijk is. U kunt dus het beste maar een alternatief regelen.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Op de website van ProRail staat:

Werkzaamheden in Arnhem

Van 12 tot 16 augustus passen we de spoorlayout op Arnhem Centraal aan, zodat er twee treinen tegelijkertijd kunnen halteren op spoor 4. Tegelijkertijd wordt de volledige treinbesturing vervangen op heel Arnhem Centraal. Dit zal de dienstregeling rond Arnhem nog betrouwbaarder maken, omdat er meer ruimte is voor reizigers en treinen. Ook kunnen treinen van de lijn Arnhem – Nijmegen / Tiel beter anticiperen op een toename van het aantal intercity’s tussen Schiphol – Utrecht – Nijmegen. Het spoor bij Arnhem gaat voor 100 uur volledig op slot en er zullen meerdere werkzaamheden rond en in de stad worden gecombineerd om overlast in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

De data wijken iets af, maar er komt rond die tijd dus een periode aan waarin een aantal dagen geen treinverkeer van en naar Arnhem mogelijk is. U kunt dus het beste maar een alternatief regelen.

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben overigens wel benieuwd hoe u de informatie gevonden heeft. Ik had zelf ook op de site van prorail gekeken, en nu na uw reactie opnieuw, maar ik kan de door u geboden informatie niet vinden (natuurlijk wel wel als ik op uw link klik, maar niet als ik zelf op de website van prorail ga zoeken).

Overigens, maar dat is geen verwijt aan u, vind ik het wel vreemd dat zulke ingrijpende werkzaamheden niet gemeld worden op de site van NS met geplande werkzaamheden.

Badge +3

Ik heb gegoogled op ‘prorail werkzaamheden arnhem augustus’.

• Dat had ik dus ook moeten doen, ik ging "gewoon” naar de website van prorail :-)
Reputatie 6
Badge

probeer ook eens “rijdendetreinen´ en dan werkzaamheden/toekomst. Al heb ik niet gecheckt wat zij voor dit melden. Vaak zijn ze wel duidelijker (mits je de spoorvaktaal een beetje kent) dan NS zelf

Reageer