beantwoord

hond mee in de trein


Honden mogen gratis mee in de trein als ze in een tas zitten. Tot mijn verbazing lees ik dan dat als er aan het spoor wordt gewerkt de hond niet mee mag in het alternatieve vervoer. 
dus in augustus als er wordt gewerkt aan het spoor en er geen treinen rijden tussen Eindhoven en Den Bosch en Tilburg dan kan ik mijn hondje niet meenemen.

ik heb een weekend vrij abonnement en wil mijn pup in mijn vakantie (eind juli tot medio augustus)  leren om met de trein te reizen. 
Dat lukt nu dus niet omdat ze niet in alternatief vervoer mee mag. Of ik nu een tas met spullen bij heb of een tas met mijn hondje erin dat zou toch geen verschil moeten maken. 
ga met de trein zeggen ze dan. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 9 July 2022, 07:14

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ook in 2020 en 2021 zijn er allerlei werkzaamheden geweest, maar ook ProRail en hun aanmemers hadden te maken met de Coronamaatregelen wat het werk beperkte. Een enkele keer zijn werkzaamheden naar voren gehaald, zoals https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-en-strukton-rail-pakken-schipholtunnel-vervroegd-aan

 

Verder geeft ProRail het volgende aan:

Hoewel 2021 nog altijd gekenmerkt werd door coronamaatregelen, kon ProRail meer aan grootschalig onderhoud en vervanging realiseren dan in 2020. Alle doelstellingen, zoals afgesproken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, zijn gehaald. Mede dankzij de nauwe samenwerking met onze spoorpartners.

Desalniettemin was het minder dan gepland. Op de korte termijn heeft dit geen directe impact maar op de lange termijn kan deze vertraging gevolgen hebben voor de capaciteitsgroei. We streven er daarom naar de komende jaren nog meer werk te verrichten.

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-jaarverslag-2021-herstel-van-corona

 

En vaak is het zo dat projecten al jaren van tevoren gepland zijn en het één pas kan gebeuren als er iets anders gedaan is. Er zijn ook contracten en afspraken met aannemers dus zomaar even een groot project naar voren halen kan niet zomaar.

Reageer