Huishoud beurs

  • 12 February 2018
  • 69 reacties
  • 2819 Bekeken


Toon eerste bericht

69 reacties

Reputatie 7
Badge
Huisvrouwen zijn ook klanten, niet alles draait om studenten en forensen.
het zijn zelfs beter betalende reizigers... Vandaar de interesse van NS
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso is NS forensen liever kwijt dan rijk omdat ze in de spits reizen. Dat is ook de reden dat NS forensen met torenhoge tarieven aanmoedigt om zoveel mogelijk met de auto naar het werk te gaan.
Mee eens!! Meer NS aandacht voor huishoud beurs entertainment dan voor forensen..... Duivendrecht is een drukke overstap station!
Sponsorbedragen binnenhalen is blijkbaar belangrijker!
vanmorgen om 0729 als forens vanaf Duivendrecht gezwaaid naar de half lege IC die dus niet stopte. OK, dat was aangekondigd. Dan met zijn allen een sprintertje in dat al niet leeg was toen die binnenreed. Daar kan en moet NS wel wat aan doen. IC's cancellen terwijl de beurs nog lang niet open is, daar vind ik wat van. Maar dan geen aangepast materiaal inzetten om iig dat perron vol Duivendrechters op weg te helpen. Zal vanmiddag terug niet beter zijn vrees ik. Lekker 10 minuten blauwbekken op WTC tussen de A10 en dan met toeloop voor 2 IC's een sprintertje in. En, nee, ik ga niet met GVB. Dat kost voor twee haltes reisgeld plus het instaptarief.
Nou ja, nog vier en een halve dag te gaan, dan weer de gewone dienstregeling met gewoon gecancelde treinen, kapotte wissels, seinstoringen, defecte bovenleiding en uitgelopen werkzaamheden.
Tot de volgende beurs.
vanmorgen om 0729 als forens vanaf Duivendrecht gezwaaid naar de half lege IC die dus niet stopte. OK, dat was aangekondigd. Dan met zijn allen een sprintertje in dat al niet leeg was toen die binnenreed. Daar kan en moet NS wel wat aan doen. IC's cancellen terwijl de beurs nog lang niet open is, daar vind ik wat van. Maar dan geen aangepast materiaal inzetten om iig dat perron vol Duivendrechters op weg te helpen. Zal vanmiddag terug niet beter zijn vrees ik. Lekker 10 minuten blauwbekken op WTC tussen de A10 en dan met toeloop voor 2 IC's een sprintertje in. En, nee, ik ga niet met GVB. Dat kost voor twee haltes reisgeld plus het instaptarief.
Nou ja, nog vier en een halve dag te gaan, dan weer de gewone dienstregeling met gewoon gecancelde treinen, kapotte wissels, seinstoringen, defecte bovenleiding en uitgelopen werkzaamheden.
Tot de volgende beurs.


en wat nog het ergst is dat NS een paar aardige meisjes op het perron laat bivakkeren om al die mopperende forenzen aan te horen. Hoop dat ze een beetje fatsoenlijk betaald krijgen. Kaartjes voor de huishoudbeurs misschien?
Reputatie 7
Badge +3
Het was inderdaad handiger geweest om tot 9.30 in Duivendrechtt te stoppen in plaats van in RAI. Anderzijds moeten we natuurlijk ook niet gaan doen of Duivendrecht zo extreem druk is.
Badge
Dat de 1600/11600 (IC Schiphol - Amersfoort) niet op zowel RAI als Duivendrecht zou kunnen stoppen, is quatsch. Als voorbeeld: dit kan de 1600 prima voor elkaar krijgen:
  • Schiphol .35 > Zuid .41/.42 > RAI .44/.45 > Duivendrecht .50 > verder ri Amersfoort.
  • Uit ri Amersfoort > Duivendrecht .10 > RAI .14/.15 > Zuid .17/.18 > Schiphol .24
Dienstregeling ten oosten van Duivendrecht wijzigt niet dus met goederentreinen is er geen conflict. Ook op Schiphol is er genoeg opvolgtijd met de 3100 (IC Schiphol - Nijmegen).

Waarom kan dit niet?
Reputatie 7
Badge
Het was inderdaad handiger geweest om tot 9.30 in Duivendrechtt te stoppen in plaats van in RAI. Anderzijds moeten we natuurlijk ook niet gaan doen of Duivendrecht zo extreem druk is.
handiger is niet altijd haalbaar: NS moet nu al veel moeite doen om de machinisten in Almere Buiten te laten stoppen..
Reputatie 4
Dat de 1600/11600 (IC Schiphol - Amersfoort) niet op zowel RAI als Duivendrecht zou kunnen stoppen, is quatsch. Als voorbeeld: dit kan de 1600 prima voor elkaar krijgen:
  • Schiphol .35 > Zuid .41/.42 > RAI .44/.45 > Duivendrecht .50 > verder ri Amersfoort.
  • Uit ri Amersfoort > Duivendrecht .10 > RAI .14/.15 > Zuid .17/.18 > Schiphol .24
Dienstregeling ten oosten van Duivendrecht wijzigt niet dus met goederentreinen is er geen conflict. Ook op Schiphol is er genoeg opvolgtijd met de 3100 (IC Schiphol - Nijmegen).

Waarom kan dit niet?


Dit punt maak in ook in het andere topic, "Duivendrecht vs RAI". Sterker nog, de 1600 staat in de richting Amersfoort nu wél gepland met extra stop, de 11600 om onduidelijke reden dan weer niet (aan een goederentrein kan het in ieder geval niet liggen).
Badge
1600 ri Amersfoort gepland met extra stop? Ik zie het nu inderdaad in de reisplanner, maar wel gek. Gisteren zat ik nog in de 1600 ri Amersfoort en toen karde 'ie gewoon Duivendrecht voorbij. Poging tot halfslachtige tegemoetkoming richting de doordeweekse forenzen?
Het antwoordt van de NS is weer wat veranderd sinds gisteren:

Hallo Evert en Lgaaster en welkom op het NS Serviceforum.

Wij erkennen dat deze verandering in de dienstregeling t.b.v. de Huishoudbeursbezoekers problemen op kan leveren voor de vaste reizigers op dit traject. We hebben geprobeerd de communicatie zo open en duidelijk mogelijk te houden, wetend dat onze communicatielijn richting de reiziger tijdens de Horecava niet goed was. Daarom hebben wij de meeste vaste reizigers ingelicht per e-mail, roepen wij om in bepaalde treinseries en hebben we de informatieborden hier ook op aangepast. We zullen deze feedback doorspelen (bedankt daarvoor) en nauw analyseren wat de gevolgen zijn van deze ingreep in de huidige dienstregeling. ProRail en NS gaan vervolgens in conclaaf of er geen betere mogelijkheden zijn.


Vooral dat laatste is belangrijk, van tevoren op de hoogte worden gesteld was al een verbetering al zullen de meeste reizigers daar niets aan hebben.
@Iris NS. Op het traject Den Haag l v NOI-Duivendrecht heb ik nog NOOIT een goederentrein gezien...
Badge
Da's dan knap, want Laan v NOI - Leiden C is onderdeel van een regulier goederentraject (richting de Hoogovens). Tussen Leiden C en Duivendrecht horen wel inderdaad geen cargo's thuis.
Heel jammer dat er geen foto bij gezetens worden. Sta nu op RAI en wacht op mijn trein. Het is echt (niet) de moeite waard om hier extra te stoppen. Er staan 3 verdwaalde dames met boodschappen tas en heel wat forensen te wachten op de IC naar Dordrecht. Kunnen we na bijvoorbeeld 18.00 uur weer ‘normaal’ gaan doen NS? (Voor 09.00 uur ook)
Reputatie 7
Badge +3
De beurs ook enkele dagen tot 22.00 uur geopend.
In reactie op Tamzin, post 52: ik dacht altijd dat de NS zich juist meer richtte op de forens in de spits. Dat is immers een vaste reiziger. Levert meer geld op dan een incidentelere. En ik dacht dat de prijzen in de spits hoger zijn vanwege vraag en aanbod, niet ter ontmoediging. Kloppen die gedachten niet?
Afgelopen weekend met de trein langs RAI gereden. Minder reizigers op het perron, helemaal in vergelijking met Amsterdam Zuid en Bijlmer al is die laatste ook vaak uitgestorven.
Reputatie 7
Badge +3
@Melake
Die gedachten kloppen inderdaad niet. NS Marketing richt zich vrijwel volledig op de daluur-reiziger aangezien die stoelen vult die anders leeg blijven.
Reputatie 7
Badge
Het goede nieuws is, dat reizen in de daluren steeds minder tegen afbraakprijzen plaatsvindt: Door afschaffing van het groepsretour en blijkbaar worden er minder dagkaartacties aangeboden.
https://www.treinreiziger.nl/ns-minder-vaak-dagkaart-acties/

Reageer