Huishoud beurs

  • 12 February 2018
  • 69 reacties
  • 2819 Bekeken

Hallo, waarom wordt er niet meer gestopt op Duivendrecht tijdens de huishoudebeurs? Kom nu niet met 'dat kan niet roostertechnisch' of andere slappen excuses. Andere jaren werdt er een extra stop gemaakt op RAI hiervoor.

69 reacties

Reputatie 7
Badge
Het goede nieuws is, dat reizen in de daluren steeds minder tegen afbraakprijzen plaatsvindt: Door afschaffing van het groepsretour en blijkbaar worden er minder dagkaartacties aangeboden.
https://www.treinreiziger.nl/ns-minder-vaak-dagkaart-acties/
Reputatie 7
Badge +3
@Melake
Die gedachten kloppen inderdaad niet. NS Marketing richt zich vrijwel volledig op de daluur-reiziger aangezien die stoelen vult die anders leeg blijven.
Afgelopen weekend met de trein langs RAI gereden. Minder reizigers op het perron, helemaal in vergelijking met Amsterdam Zuid en Bijlmer al is die laatste ook vaak uitgestorven.
In reactie op Tamzin, post 52: ik dacht altijd dat de NS zich juist meer richtte op de forens in de spits. Dat is immers een vaste reiziger. Levert meer geld op dan een incidentelere. En ik dacht dat de prijzen in de spits hoger zijn vanwege vraag en aanbod, niet ter ontmoediging. Kloppen die gedachten niet?
Reputatie 7
Badge +3
De beurs ook enkele dagen tot 22.00 uur geopend.
Heel jammer dat er geen foto bij gezetens worden. Sta nu op RAI en wacht op mijn trein. Het is echt (niet) de moeite waard om hier extra te stoppen. Er staan 3 verdwaalde dames met boodschappen tas en heel wat forensen te wachten op de IC naar Dordrecht. Kunnen we na bijvoorbeeld 18.00 uur weer ‘normaal’ gaan doen NS? (Voor 09.00 uur ook)
Badge
Da's dan knap, want Laan v NOI - Leiden C is onderdeel van een regulier goederentraject (richting de Hoogovens). Tussen Leiden C en Duivendrecht horen wel inderdaad geen cargo's thuis.
@Iris NS. Op het traject Den Haag l v NOI-Duivendrecht heb ik nog NOOIT een goederentrein gezien...
Het antwoordt van de NS is weer wat veranderd sinds gisteren:

Hallo Evert en Lgaaster en welkom op het NS Serviceforum.

Wij erkennen dat deze verandering in de dienstregeling t.b.v. de Huishoudbeursbezoekers problemen op kan leveren voor de vaste reizigers op dit traject. We hebben geprobeerd de communicatie zo open en duidelijk mogelijk te houden, wetend dat onze communicatielijn richting de reiziger tijdens de Horecava niet goed was. Daarom hebben wij de meeste vaste reizigers ingelicht per e-mail, roepen wij om in bepaalde treinseries en hebben we de informatieborden hier ook op aangepast. We zullen deze feedback doorspelen (bedankt daarvoor) en nauw analyseren wat de gevolgen zijn van deze ingreep in de huidige dienstregeling. ProRail en NS gaan vervolgens in conclaaf of er geen betere mogelijkheden zijn.


Vooral dat laatste is belangrijk, van tevoren op de hoogte worden gesteld was al een verbetering al zullen de meeste reizigers daar niets aan hebben.
Badge
1600 ri Amersfoort gepland met extra stop? Ik zie het nu inderdaad in de reisplanner, maar wel gek. Gisteren zat ik nog in de 1600 ri Amersfoort en toen karde 'ie gewoon Duivendrecht voorbij. Poging tot halfslachtige tegemoetkoming richting de doordeweekse forenzen?
Reputatie 4
Dat de 1600/11600 (IC Schiphol - Amersfoort) niet op zowel RAI als Duivendrecht zou kunnen stoppen, is quatsch. Als voorbeeld: dit kan de 1600 prima voor elkaar krijgen:
  • Schiphol .35 > Zuid .41/.42 > RAI .44/.45 > Duivendrecht .50 > verder ri Amersfoort.
  • Uit ri Amersfoort > Duivendrecht .10 > RAI .14/.15 > Zuid .17/.18 > Schiphol .24
Dienstregeling ten oosten van Duivendrecht wijzigt niet dus met goederentreinen is er geen conflict. Ook op Schiphol is er genoeg opvolgtijd met de 3100 (IC Schiphol - Nijmegen).

Waarom kan dit niet?


Dit punt maak in ook in het andere topic, "Duivendrecht vs RAI". Sterker nog, de 1600 staat in de richting Amersfoort nu wél gepland met extra stop, de 11600 om onduidelijke reden dan weer niet (aan een goederentrein kan het in ieder geval niet liggen).
Reputatie 7
Badge
Het was inderdaad handiger geweest om tot 9.30 in Duivendrechtt te stoppen in plaats van in RAI. Anderzijds moeten we natuurlijk ook niet gaan doen of Duivendrecht zo extreem druk is.
handiger is niet altijd haalbaar: NS moet nu al veel moeite doen om de machinisten in Almere Buiten te laten stoppen..
Badge
Dat de 1600/11600 (IC Schiphol - Amersfoort) niet op zowel RAI als Duivendrecht zou kunnen stoppen, is quatsch. Als voorbeeld: dit kan de 1600 prima voor elkaar krijgen:
  • Schiphol .35 > Zuid .41/.42 > RAI .44/.45 > Duivendrecht .50 > verder ri Amersfoort.
  • Uit ri Amersfoort > Duivendrecht .10 > RAI .14/.15 > Zuid .17/.18 > Schiphol .24
Dienstregeling ten oosten van Duivendrecht wijzigt niet dus met goederentreinen is er geen conflict. Ook op Schiphol is er genoeg opvolgtijd met de 3100 (IC Schiphol - Nijmegen).

Waarom kan dit niet?
Reputatie 7
Badge +3
Het was inderdaad handiger geweest om tot 9.30 in Duivendrechtt te stoppen in plaats van in RAI. Anderzijds moeten we natuurlijk ook niet gaan doen of Duivendrecht zo extreem druk is.
vanmorgen om 0729 als forens vanaf Duivendrecht gezwaaid naar de half lege IC die dus niet stopte. OK, dat was aangekondigd. Dan met zijn allen een sprintertje in dat al niet leeg was toen die binnenreed. Daar kan en moet NS wel wat aan doen. IC's cancellen terwijl de beurs nog lang niet open is, daar vind ik wat van. Maar dan geen aangepast materiaal inzetten om iig dat perron vol Duivendrechters op weg te helpen. Zal vanmiddag terug niet beter zijn vrees ik. Lekker 10 minuten blauwbekken op WTC tussen de A10 en dan met toeloop voor 2 IC's een sprintertje in. En, nee, ik ga niet met GVB. Dat kost voor twee haltes reisgeld plus het instaptarief.
Nou ja, nog vier en een halve dag te gaan, dan weer de gewone dienstregeling met gewoon gecancelde treinen, kapotte wissels, seinstoringen, defecte bovenleiding en uitgelopen werkzaamheden.
Tot de volgende beurs.


en wat nog het ergst is dat NS een paar aardige meisjes op het perron laat bivakkeren om al die mopperende forenzen aan te horen. Hoop dat ze een beetje fatsoenlijk betaald krijgen. Kaartjes voor de huishoudbeurs misschien?
vanmorgen om 0729 als forens vanaf Duivendrecht gezwaaid naar de half lege IC die dus niet stopte. OK, dat was aangekondigd. Dan met zijn allen een sprintertje in dat al niet leeg was toen die binnenreed. Daar kan en moet NS wel wat aan doen. IC's cancellen terwijl de beurs nog lang niet open is, daar vind ik wat van. Maar dan geen aangepast materiaal inzetten om iig dat perron vol Duivendrechters op weg te helpen. Zal vanmiddag terug niet beter zijn vrees ik. Lekker 10 minuten blauwbekken op WTC tussen de A10 en dan met toeloop voor 2 IC's een sprintertje in. En, nee, ik ga niet met GVB. Dat kost voor twee haltes reisgeld plus het instaptarief.
Nou ja, nog vier en een halve dag te gaan, dan weer de gewone dienstregeling met gewoon gecancelde treinen, kapotte wissels, seinstoringen, defecte bovenleiding en uitgelopen werkzaamheden.
Tot de volgende beurs.
Mee eens!! Meer NS aandacht voor huishoud beurs entertainment dan voor forensen..... Duivendrecht is een drukke overstap station!
Sponsorbedragen binnenhalen is blijkbaar belangrijker!
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso is NS forensen liever kwijt dan rijk omdat ze in de spits reizen. Dat is ook de reden dat NS forensen met torenhoge tarieven aanmoedigt om zoveel mogelijk met de auto naar het werk te gaan.
Reputatie 7
Badge
Huisvrouwen zijn ook klanten, niet alles draait om studenten en forensen.
het zijn zelfs beter betalende reizigers... Vandaar de interesse van NS
Reputatie 7
Badge +3
Huisvrouwen zijn ook klanten, niet alles draait om studenten en forensen.
Vanwege de huisvrouwen dienstregeling de opvolger van de wimterdienstregeling moet ik elke dag een half uur langer reizen en reken maar niet de NS langere treinen inzet de 13 en 43 treinen vanaf Lelystad zitten nu propvol ik hang ergens in de trein alleen maaar omdat huisvrouwen een dagje willen shoppen shit zooi
Zijn alle andere sprinters ingekort rond Schiphol/Amsterdam?
6je Den Haag centraal-Amsterdam centraal, was feest op Schiphol met al die toeristen. Grootste deel moest achterblijven... Normaal 10 bakken...
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Prorail heeft de sporen verdubbeld en tegelijkertijd de 3 minuten regel ingevoerd waardoor de capaciteit per saldo hetzelfde is gebleven en er alleen een paar honderd miljoen euro weg is. Zelfde probleem speelt op de PHS trajecten.
@Afrank85, inderdaad, ik vraag mij ook af waarom in geval uitval IC Lelystad-Dordrecht de andere IC niet op Duivendrecht kan stoppen. Het officiele “alternatief” is om opgepropt in een sprinter stil te staan op Weesp. Het allermooiste is dat de ns de reiziger op deze manier -net- geen 30 minuten vertraagt, zodat die geld terug wel kan vergeten. Op het traject Almere - Duivendrecht vindt ik 30 min vertraging enkele reis enorm veel in verhouding. En dan heb ik het nog niet over de gemiste overstaptijd die hier nog bijkomt. Maar ja, de NS houdt zich alleen maar bezig met treinen, en willen al hun problemen zelf oplossen. Drie maal raden wie daar de dupe van is.

Al is de reiziger nog zo snel, de NS, die vertraagt hem wel....

Ik zou korting voor de vaste abbonnement houders voor dit soort ongemak wel op zijn plaats vinden. Samenwerken met andere vervoerders zou ook een hoop schelen.
Aan allen die zich afvragen waarom er sinds de nieuwe dienstregeling geen extra stops meer kunnen worden gemaakt: Er is met die dienstregeling beloofd om 4 keer per uur een trein van Amere naar Schiphol te laten rijden. Op dit traject kan dit alemaal -net- (of eigenijk, net niet). Er wordt b.v. maar 2 keer per uur op Duivendrecht gestopt. (IC Lelystad - dordrecht). De IC naar DenHaag dendert er op volle vaart langs. Zo krap steekt het dus allemaal.
Er moet dus ook helemaal niets misgaan. En tja, er gaat nogal eens wat mis, met als gevolg dat de IC Lelystad - Dordrecht dan noodgedwongen uit het rooster wordt gehaald ("rijdt niet"). De forensen / reizigers op Duivendrecht hebben dus buiten de Rai beursen veel vaker last van deze veel te krap bemeten dienstregeling. Nu komen de Rai beuren er dus als een duveltje uit een doosje ook nog een keer bij. Zoals eerder gezegt snap ik deze problematiek allemaal wel, maar het is, zeker als je er dag in dag uit mee geconfronteerd wordt, wel erg vervelend.


Klopt helemaal. Ik vind het erg raar dat het tijdens zo'n uitgedunde dienstregeling (IC Lelystad - Dordrecht geschrapt) niet mogelijk is om de IC die wel rijdt tussen Almere en Schiphol wel te laten stoppen in Duivendrecht.

Het komt erop neer dat de NS de dienstregeling op het traject Schiphol - Lelystad moet herzien, want dit moet beter.

Reageer