beantwoord

IC Brussel op 6 Januari

• 1 januari 2018
  • 18 reacties
  • 380 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hai,

Ik zie dat de IC Brussel zonder stops naar Roosendaal zal gaan rijden wegens werkzaamheden op 5, 6 en 7 Januari. Mijn vraag is daarom: Via waar wordt de trein dan omgeleid?
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 1 januari 2018, 21:10

Het is gewoon een trein. Deze stopt echter niet in Dordrecht.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge
Staat er dat je in een trein zit? Of in een NS TVV bus over de snelweg?
Reputatie 5
Badge
Reputatie 7
Badge
dan is het over de HSL, en in Breda keren. Vermoedelijk op een spoor zonder perron
Stops van de IC Brussel worden bij werkzaamheden en omleidingen nog wel eens verborgen, om te voorkomen dat de trein door binnenlandse reizigers gebruikt wordt. Aan de feitelijke dienstregeling zal weinig veranderen waarschijnlijk.
IC Brussel stopt niet op niet op Dordrecht door werkzaamheden .
hij rijd waarschijnlijk niet over de HSL maar word omgeleid via Breda met waarschijnlijk Breda als eindstation
deze trein rijd die dag waarschijnlijk dit traject Brussel zuid-Brussel noord-Brussel airport Zaventem-Mechelen-Antwerpen Berchem-Antwerpen centraal-Roosendaal-Breda. in Breda zal je kunnen overstappen op de Intercity Direct .
Reputatie 6
Badge
Uit de tussenstop op bijv. 5 januari blijkt, dat de IC Brussel gewoon van Amsterdam naar Brussel rijdt en alle gebruikelijke stops aan doet, behalve Dordrecht. Zelf denk ik, dat de trein de normale route rijdt. Van een overstap in Breda is geen sprake.

(Post nummer 5 lijkt mij niet het juiste antwoord.)
Reputatie 6
Badge +1
Het kan zijn dat de IC Brussel wegens werkzaamheden niet kan stoppen in Dordrecht, maar er wel doorheen rijdt. Dat is in het afgelopen najaar ook al eens gebeurd.
Badge
Ik meen me te herinneren dat er in dit geval minder capaciteit op Dordrecht beschikbaar is (ivm die werkzaamheden) en de Benelux daar dus niet kan stoppen omdat 'ie anders in de knel komt met een goederentrein. Maar pin me er niet op vast aub.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom zijn er vrijwel ieder weekend werkzaamheden tussen Dordrecht en Roosendaal? Wat zijn dat in hemelsnaam voor werkzaamheden?
Badge
"Vrijwel ieder weekend"? Als ik kijk op Rijden de Treinen zie ik in de laatste negen maanden enkel 7 weekenden stremming Ddr-Zlw(-Rsd) in april (3x), mei, juli, augustus en november; daarnaast één volle week minder Sprinters tussen Ddr en Zlw in december. Er werd gesleuteld aan de Benelux op Ddr-Rsd in weekenden in april (2x), mei, zomervakantie, augustus, oktober (3x), november (2x) en december (1x).
Toegegeven, het laatste kwartaal was de Benelux vrij vaak de dupe, maar van "vrijwel elk weekend" kan men niet spreken. Of ben ik (en Rijden de Treinen met mij) nou gek? 😛
Reputatie 7
Badge +3
In de zomer lag het alleen al drie weken plat door de Moerdijkbrug.
Reputatie 5
Badge
Morgen beginnen de werkzaamheden dus ik ben benieuwd wat het zal worden. Kleine aantekening: Tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht schijnen geen treinen te rijden dus ik denk dat hij wordt omgeleid.
Badge
Twee scenario's die ik me in zo'n geval zou kunnen voorstellen:
  • Benelux vanaf Rotterdam over HSL naar Breda, daar zonder stop kopmaken en door naar Roosendaal. Maar volgens mij mag dat niet van de IL&T want anders zou de Benelux-plus toch allang mogen rijden? En daarnaast kost zo'n omweg toch veel te veel tijd? :?
  • Eén vd vier sporen tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht blijft vrij, waar de Benelux overheen kan. Maar dat mag toch niet volgens de huidige voorschriften bij werkzaamheden? :?

Nu word ik toch wel benieuwd.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben verbaasd dat het antwoord van Anthonyvanbokhoven93 is gemarkeerd als beste. Het is namelijk niet het geval. De IC Brussel rijdt gewoon de normale route, maar kan door de werkzaamheden niet stoppen in Dordrecht. Ik heb niet gespiekt, maar waarschijnlijk rijdt de trein net als in het najaar via spoor 2 door Dordrecht, en daar ligt geen perron aan, dus kan er niet gehalteerd worden.
Hij rijdt gewoon voorbij Dordrecht. Waarschijnlijk zelfs langs het perron waar hij normaal gesproken stopt.
Maar hij stopt er dus niet.
Waarom niet?
Omdat dan de trein overvol raakt met reizigers die van Rotterdam naar Dordrecht en vice versa willen reizen en niet in zo'n benauwde trage stopbus willen zitten.
En reizigers Dordrecht Roosendaal
Reputatie 6
Badge +1
De vorige keer reed de IC Brussel in Dordrecht over spoor 2, waar je helemaal niet kunt uitstappen, omdat er geen perron aan ligt...
Reputatie 5
Badge
Ik ben er afgelopen zaterdag niet eens achter gekomen omdat de Benelux die ik wilde nemen uiteindelijk 40-45 minuten vertraagd was. (Had de L-trein naar Roosendaal genomen en moest ri. Zwolle dus daarna de 3600)

Reageer