beantwoord

In- en uitchecken als bussen rijden in plaats van treinen

• 29 augustus 2021
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo,

ik heb een vraag hoe ik moet in- en uitchecken, als ik met en bus in plaats van de trein reis.

Ik will morgen van Middelburg nach Den Haag met de trein rijden. Door werkzamheden rijden tussen Vlissingen en Goes bussen in plaats van treinen.

Hoe moet ik mezelf nu in- en uitchecken? Doe ik dat in de bus of moet ik dat gewoon op het station doen?

En kun ik me dan ook gewoon op het station in Den Haag weer uitchecken?

Bedankt voor de help! :)

icon

Beste antwoord door Momo 29 augustus 2021, 13:19

Bij de plek waar de bussen stoppen moet een mobiele in/uitcheck paal staan waar u kan in of uitchecken.

U checkt dan in Middelburg in bij de mobiele paal die bij de bussen staat. Als u in Goes weer de bus uitstapt checkt u uit bij de paal die daar staat  en checkt dan weer in bij de poortjes van station Goes. Dan kunt u in Den Haag weer gewoon uitchecken. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij de plek waar de bussen stoppen moet een mobiele in/uitcheck paal staan waar u kan in of uitchecken.

U checkt dan in Middelburg in bij de mobiele paal die bij de bussen staat. Als u in Goes weer de bus uitstapt checkt u uit bij de paal die daar staat  en checkt dan weer in bij de poortjes van station Goes. Dan kunt u in Den Haag weer gewoon uitchecken. 

Badge +3

Voordat je door de poortjes in Goes gaat moet je zorgen dat je uitgecheckt bent. Dat kan inderdaad bij de bussen na een incheck in Middelburg.

kan dit ook met een 7,50 kaartje? Of betaal ik dan met mijn OV chipkaart extra voor de vervangende bus? 

Badge +3

Alle vervoerbewijzen die geldig zijn in de treinen (van NS), zijn ook geldig in de treinvervangende bussen (van NS). Gezien de prijs lijkt het te gaan om een Jongeren Dagkaart. Dat is een e-ticket en daarmee opent u alleen gesloten poortjes als u die tegenkomt. U hoeft niets te doen bij paaltjes.

Reputatie 7
Badge +4

Nee de vervangende bus is voor u ook gratis als het een bus is die rijdt voor NS. Als u een jongerenkaart bedoelt, dan kunt u gewoon mee met de bus. U kunt niet inchecken met dit kaartje en dat hoeft ook niet, als u het maar kunt laten zien.

Reputatie 7
Badge +4

:grinning:

Reageer