beantwoord

In- en uitchecken bij vervangend busvervoer

Op zaterdag 29 september reisden mijn man en ik van Leiden naar Leeuwarden v. v. Vanwege werkzaamheden reden tussen Heerenveen en Leeuwarden bussen. Mijn man reisde op een keuzedag en ik met meereiskorting. Op de heenreis ging alles goed. In Heerenveen stond een poortje open, dus we stapten zonder in- of uitchecken over op de bus. Terug laadde ik in de stationshal van Leeuwarden opnieuw mijn meereiskorting en we checkten in bij de bus. In Heerenveen maakte ik echter een fout: ik hield mijn kaart voor het venster van de incheckpaal. We dachten dat we daarmee hadden uitgecheckt en probeerden opnieuw bij een automaat de meereiskorting te laden, maar de automaat antwoordde dat ik al was ingecheckt en dat daarom bepaalde producten niet meer konden worden geladen. In verwarring stapten we in. Onderweg constateerde de conducteur dat ik geen meereiskorting op de kaart had staan.
De volgende dagen de klantenservice gebeld. De dame begreep ons verhaal niet, want een paar dagen later kregen we een brief (5078315797) die vermeldde: beginstation Leeuwarden, eindstation Leeuwarden, prijs van uw treinreis 0,00. Ik hoop dus nog mijn meereiskorting te ontvangen.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 16 oktober 2018, 13:37

Hallo alkorteweg en welkom bij de NS Community.

Voor zover ik uw bericht begrijp hebt u teveel betaald voor uw ritprijs. Dat kan gecorrigeerd worden via onze Klantenservice. Ik wil u adviseren contact op te nemen via onze Live Chat. Via die weg kunt u direct duidelijk krijgen wat er aan de hand is en restitutie vragen.

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo alkorteweg en welkom bij de NS Community.

Voor zover ik uw bericht begrijp hebt u teveel betaald voor uw ritprijs. Dat kan gecorrigeerd worden via onze Klantenservice. Ik wil u adviseren contact op te nemen via onze Live Chat. Via die weg kunt u direct duidelijk krijgen wat er aan de hand is en restitutie vragen.

Reageer