Afgelopen donderdag moest ik met de trein van Utrecht naar ‘t Harde. Door werkzaamheden bij station Utrecht Overvecht moest ik het eerste deel van Utrecht naar Amersfoort afleggen met de NS-snelbus. In Utrecht heb ik ingecheckt bij de mobiele incheckpaal. In Amersfoort stond er géén mobiele incheckpaal op de plaats waar de buschauffeur ons liet uitstappen. In het station, vóór de poortjes, vroeg ik aan een medewerker van Service en Veiligheid wat nu te doen. Hij vertelde me dat ik gewoon kon inchecken en door de poortjes naar mijn trein kon gaan; eenmaal op mijn bestemming zou dan het juiste bedrag verrekend worden, zo zei hij.
Mooi niet, dus....
In ‘t Harde werd bij het uitchecken alleen het bedrag voor de reis Amersfoort - ‘t Harde afgeschreven. Voor het traject Utrecht - Amersfoort is (zie ik later) het volle bedrag afgeschreven van een reis zonder uitchecken.
Blijkbaar zijn de chauffeurs niet goed geïnstrueerd waar men de mensen moet laten uitstappen. Of NS heeft verzuimd bij de uitstaphalte een mobiele uitcheckpaal te plaatsen.
Jammer genoeg moet ik nu zelf actie ondernemen om mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Want ik neem niet aan dat NS dit automatisch gaat regelen.