beantwoord

Inchecken bij geplande werkzaamheden

• 8 September 2016
  • 34 reacties
  • 2420 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 5
Badge
Aankomend weekend dezelfde situatie als 25/26 september:
- Geen treinen op de Zuidtak en Westtak
- NS bussen tussen Sloterdijk en Schiphol
- R-Net bussen (300) tussen Bijlmer en Schiphol
- R-Net bussen (310) tussen Zuid en Schiphol
- Metro 50 tussen Sloterdijk, Lelylaan, Zuid, Rai, Duivendrecht en Bijlmer

En alsof men er niet van geleerd heeft, opnieuw de foutieve tekst bij Connexxion dat je moet inchecken in de bus: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/12-13-november-geen-treinverkeer-schiphol/4574. Dat moet dus niet, want NS schrijft "Met een OV-chipkaart reist u met het vervangend busvervoer net zoals met de trein. U checkt in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een bus. Op uw station van bestemming checkt u weer uit met uw OV-chipkaart." (http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werk-aan-het-spoor-bij-schiphol.html)

Triest genoeg is de vorige keer (bijna twee maanden geleden) beterschap beloofd: Mirjam NS schreef "Excuses dit staat nog niet correct op de site waar ik dit vandaan heb, ook dat zal ik laten aanpassen".

Kortom, voor het einde van de week moet de tekst bij Connexxion of bij NS worden aangepast (persoonlijk vermoed ik dat Connexxion weer fout zit). Het zou qua servicegerichtheid ook wel fijn zijn als de chauffeurs van Connexxion en hun servicemedewerkers goed worden ingelicht. Ik wil niet graag weer als crimineel worden behandeld bij het instappen en vervolgens de restitutiemolen ingaan.
Goed dat je dit nog een keer onder de aandacht brengt. Ik onderneem vanavond nog actie.
Ik heb je feedback doorgespeeld en het is ook aangekomen. Of het tot een aanpassing leidt durf ik alleen niet te zeggen.
Reputatie 5
Badge
Dat kan ik je inmiddels vertellen: er is niets verbeterd. De tekst op de website van Connexxion is niet aangepast en hun chauffeurs en servicepersoneel waren niet goed ingelicht. Ook het uitchecken op Bijlmer ging massaal mis van wat ik gezien heb.

Maargoed, morgen ga ik weer op reis. Dus jullie krijgen nog een laatste kans. Ik stel voor:

1) Laat alle conducteurs voor aankomst op Amsterdam Bijlmer omroepen dat reizigers naar Schiphol / Amsterdam Zuid niet moeten uitchecken, maar door het open poortje moeten lopen. Daarna bij Connexxion / GVB ook niet inchecken, maar pas op hun NS-eindbestemming bij de mobiele paal.

2) Neem conctact op met Connexxion en laat hen opnieuw alle medewerkers (chauffeurs en servicepersoneel) instrueren over de regels met betrekking tot NS vervoersbewijzen in de R-Netbussen.

3) Zet servicepersoneel neer bij de poortjes van spoor 1 en spoor 8 op Amsterdam Bijlmer die massaal aangeven dat mensen daar niet moeten uitchecken als ze verder reizen naar Schiphol.

Het is eigenlijk ten hemelschrijnend dat NS na al die werkzaamheden op dit traject het nog steeds niet op orde heeft. En daar zou iedereen die er mee te maken heeft zich voor moeten schamen. Blijkbaar is de urgentie van het probleem niet duidelijk of doet iedereen niet voldoende om het bij de juiste mensen bekend te maken.

En tenslotte nog een probleempje. Als je nu een reis plant van Lelylaan naar Schiphol, is de conclusie van de reisplanner dat je pas na middernacht op pad kan. De metro's komen niet in het reisadvies voor. Triest.
Ik heb je feedback aan Klaas-Jan doorgegeven en hij gaat ermee aan de slag, met prioriteit. Aangezien onze mogelijkheden begrensd zijn en we tevens te maken hebben met Connexxion als externe partij kan ik een wijziging helaas niet garanderen.
Ik heb je feedback aan Klaas-Jan doorgegeven en hij gaat ermee aan de slag, met prioriteit. Aangezien onze mogelijkheden begrensd zijn en we tevens te maken hebben met Connexxion als externe partij kan ik een wijziging helaas niet garanderen.
Jullie kunnen toch minimaal aangeven dat het gedeelte wat de NS moet regelen wel op orde is?
Uit de opsomming van Sneltram haal ik dat daar ook nog heel veel niet goed gaat.
Daarnaast lijkt mij dat er met spoed ge-escaleert wordt door de NS bij connexxion dat dit opgepakt wordt. Het gaat om jullie klanten, het zou de NS sieren als ze eens verantwoordelijkheid nemen om het goed te regelen voor haar klanten in plaats van altijd naar 3e partijen te verwijzen. Een klant van de NS heeft een contract met de NS en niet met connexxion.
Reputatie 5
Badge
Vandaag ging het stukken beter:

1) De conducteur riep om waarom we naar Bijlmer reden in plaats van Schiphol
2) De conducteur riep ook om waar de bussen naar Schiphol vertrokken, hoe je die kon vinden en wanneer de eerstvolgende bus zou vertrekken
3) En de conducteur riep ook om dat je ingecheckt moest blijven bij NS als je verder ging met de NS/RNet-bus naar Schiphol.
4) Connexxion personeel verwees NS reizigers keurig door naar de NS-incheckpaal als ze vroegen waar ze moesten inchekcen.

Dus dat lijkt nu goed te gaan!

Er zijn nog wel een paar kleine verbeterpuntjes:

1) Er stond maar één poortje open van de vier, waardoor de meeste mensen toch op Bijlmer uitcheckten voordat ze naar de R-Netbus gingen. Zo lang ze maar niet in de bus hebben ingecheckt is dat in hun eigen voordeel, dus ach.
2) Er was onvoldoende personeel bij de poortjes om te helpen. Daar ontstond een opstopping. De roltrap deed het ook niet wat voor extra oponthoud zorgde.
3) De capaciteit van de R-Netbussen was eigenlijk te weinig. Niet iedereen kon mee. Sommige mensen stonden er na een kwartier nog. En dan komt de volgende trein al binnen, waardoor de rij alleen maar groter werd.

Dus, we zijn op de goede weg en we kunnen nog verder verbeteren. Dank voor iedereen die in ieder geval die eerste 4 punten op orde heeft gekregen.
Ah, goed om te lezen dat er vooruitgang is, Sneltram. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt!
1) Er stond maar één poortje open van de vier, waardoor de meeste mensen toch op Bijlmer uitcheckten voordat ze naar de R-Netbus gingen. Zo lang ze maar niet in de bus hebben ingecheckt is dat in hun eigen voordeel, dus ach.

Er wordt gekeken of een volgende keer een tweede poortje geopend kan worden. In verband met zichtcontrole is dit echter nog niet zeker.

2) Er was onvoldoende personeel bij de poortjes om te helpen. Daar ontstond een opstopping. De roltrap deed het ook niet wat voor extra oponthoud zorgde.

Dat is waardevolle feedback; er is in de evaluatie meegenomen dat er signalen zijn binnengekomen dat er te weinig personeel aanwezig was. De defecte roltrap lijkt me een incident en een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

3) De capaciteit van de R-Netbussen was eigenlijk te weinig. Niet iedereen kon mee. Sommige mensen stonden er na een kwartier nog. En dan komt de volgende trein al binnen, waardoor de rij alleen maar groter werd.

Ook dit is meegenomen in de evaluatie!

Reageer