beantwoord

Incomplete werkzaamhedeninformatie

• 23 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 337 Bekeken

Reputatie 2
Het is iets wat al tijden speelt, maar gezien ik vandaag weer zo'n situatie tegenkwam nu 'n topic. NS heeft op de website een mooie pagina "werkzaamheden" staan, maar naast dat je daar soms tig berichten door moet lezen voor je een volledig beeld hebt van werkzaamheden op één traject is de informatie die in de berichten staat ook vaak incompleet.
Als vaste reiziger op het traject Amersfoort - Utrecht ga ik dat traject natuurlijk niet elke dag opnieuw plannen als ik er wil reizen, maar houdt ik wel de pagina met werkzaamheden in de gaten. En als er dan een melding te lezen is dat er iets is aangepast, dan kijk ik alsnog even in de planner wat dat specifiek voor situatie oplevert.

Vandaag bleek echter dat nergens wordt vermeldt dat er tussen 16.00 uur en einde dienst slechts 2x/uur een IC tussen Utrecht en Amersfoort rijdt, terwijl heel de rest van de werkzaamhedenperiode gewoon 4x/uur gereden werd. Je zou dus verwachten dat dat deze zaterdag ook zo was, er stond immers nergens dat het niet zo was.
De pendel-IC die nu wel reed had daarnaast ook nog een afwijkende dienstregeling (ook nergens vermeld uiteraard) om tussen de Sprinters door te rijden die nu plots ineens wel rijden. Da's op zich ook een rare situatie die het voor de reiziger nogal onvoorspelbaar maakt: de hele week van 17 oktober aanvang dienst tot 22 oktober 16.00 uur en op 23 oktober de hele dag rijden er geen sprinters tussen Amersfoort en Utrecht, maar op 22 oktober tussen 16.00 uur en einde dienst reden die opeens wel weer. Al met al gaf dat ook een nogal raar 3/27 interval bij vertrek uit Utrecht met daardoor ook rare aansluitingen.
Waarom werd niet gewoon dezelfde dienstregeling gehanteerd als vorige week zondag toen er een gelijksoortige situatie was? (Alleen toen heel de dag i.p.v. alleen na 16.00 uur)
icon

Beste antwoord door Miriam NS 23 oktober 2016, 13:46

Hallo Daniel, ik heb dit direct even voor je nagevraagd en de volgende terugkoppeling ontvangen.

Helaas is het heel logistieke plaatje rondom deze werkzaamheden nogal complex. De teksten op onze website dekken niet volledig de lading, enige houvast is de reisplanner wat dat betreft.

Uiteraard is het van belang dat dit verder in onderzoek wordt genomen. Daarom heb ik deze situatie doorgezet naar de regiomanager en zal er verder worden gekeken naar deze situatie en hoe dit een volgende keer kan worden voorkomen.

Bedankt voor je feedback!
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Daniel, ik heb dit direct even voor je nagevraagd en de volgende terugkoppeling ontvangen.

Helaas is het heel logistieke plaatje rondom deze werkzaamheden nogal complex. De teksten op onze website dekken niet volledig de lading, enige houvast is de reisplanner wat dat betreft.

Uiteraard is het van belang dat dit verder in onderzoek wordt genomen. Daarom heb ik deze situatie doorgezet naar de regiomanager en zal er verder worden gekeken naar deze situatie en hoe dit een volgende keer kan worden voorkomen.

Bedankt voor je feedback!
Reputatie 2
Dank voor het doorzetten van de melding. In dit geval had één zinnetje extra in het bericht over de werkzaamheden al een trigger geweest om even te kijken wat er wel reed (waarbij gelijk de aangepaste tijden duidelijke waren geworden)
De communicatie kan echt wel wat beter! Afgelopen Zaterdag 12:30 Utrecht Overvecht: Alles plat! Geen enkele sprinter;hadden ze wel eens mogen zeggen. De NS bus dan maar naar Utrecht Centraal, nou nou;rijdt lekker maar dan: de file op de Oudenoord,dat ging nog maar dan via Daalsetunnel en Westplein de Croeselaan op;waar je afgezet wordt.........waar ja? Waar is hier het station???? Als goedmakertje een Speculaaspop en een flesje drinken......dat dan weer wel. Zondag reed de sprinter weer, dank U; groet!
Afgelopen zaterdag was een wat bijzondere dag op Utrecht Overvecht. Tot 16.06 reden er alleen maar stopbussen, vanaf 16.06 reden er treinen én stopbussen tot 23.40 om vervolgens weer over te gaan op volledig vervangend vervoer in de vorm van stopbussen. Door de verbouwing op en rond Utrecht Centraal kunnen de bussen niet overal stoppen en is de Jaarbeurskant de enige en beste optie voor ons om te halteren. Natuurlijk is de centrumzijde een stuk makkelijker, maar hier met bussen gaan rijden is momenteel verkeerstechnisch gezien onmogelijk. Dan blijft de Croeselaan over en volgens mij kun je vanaf daar prima Utrecht Centraal bereiken.

Reageer