beantwoord

Informatievoorziening NS

• 22 juni 2017
  • 9 reacties
  • 217 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Gaat vandaag lekker op Schiphol. Aan de reisplanner heb je op dat moment ook niet zoveel. Trein van 11 over 7 vervalt in de laatste seconde. Die van 24 over is spontaan 10 minuten te laat. Pak de metro maar naar Sloterdijk. Scheelt me een half uur, maar daar heb ik wel een paar euro voor over.

Kan iemand mij uitleggen waarom die informatie pas in de laatste minuut publiceerd wordt.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 22 juni 2017, 20:46

Een soms omslachtig proces, meerdere systemen door elkaar heen, beperkt personeel beschikbaar én een hoop mutaties gaat helaas niet goed 😞
Bekijk origineel

9 reacties

Omdat de ns geen raad weet met blikseminslagen en als extra de werkzaamheden op Schiphol. Ik had in Sloterdijk ook naar Schiphol gemoeten, uiteindelijk via Duivendrecht (wat is dat een gruwelijk station..) naar Schiphol gekomen.
Reputatie 7
Het klinkt stom Nooduitgang, maar dit komt omdat het allemaal even niet zo lekker gaat op het spoor. Veel verschillende (onverwachte) problemen en storingen die heel veel aandacht nodig hebben. We hebben geprobeerd jullie zo goed mogelijk op weg te helpen door de Metro ter beschikking te stellen. Helaas zijn er bepaalde storingen waar wij het onderspit delven. Dit is hier een van. De informatievoorziening is schaars, dat merk ik ook op Social Media, maar met zoveel verstoringen is er eenvoudig gezegd te weinig personeel om dit allemaal op tijd en goed ter overzien en te verwerken. Dat maakt helemaal niets goed, absoluut niet, maar ik kan het niet goedpraten. Ben je nog onderweg?
De metro ter beschikking gesteld? Die optie is mij niet geboden hoor. Dat is mijn eigen keuze, want anders moest ik via duivendrecht en had de reis een half uur langer geduurd. Wat vervelend is, is dat de NS in de laatste minuut de informatie pas weet te vermelden.

18:54 check-in
18:11 vervalt in de laatste seconden.
18:24 heeft in de laatste minuut opeen 10 minuten vertraging
Advies via duivendrecht, terwijl zuid en metro een half uur scheelt.
En ja ik zit nog in de trein.
Reputatie 7
Mij is meegedeeld (rond 19:30) dat de metropoortjes naar Schiphol op station Amsterdam Centraal, Sloterdijk, Lelylaan en Zuid zijn opengezet als alternatief vervoer. Heb je betaald voor deze reis Nooduitgang?
Ja, ik betaal altijd. Maar maak je geen zorgen, ik zal die 2 euro 16 niet missen, daar gaat het mij niet om. Wat ik vervelend vind is dat de reisinformatie op het allerlaatste moment aangepast wordt. Had ik het geweten, dan was ik gewoon met de bus naar Amsterdam gegaan.
Een soms omslachtig proces, meerdere systemen door elkaar heen, beperkt personeel beschikbaar én een hoop mutaties gaat helaas niet goed 😞
Reputatie 7
Ben ik helemaal met je eens Nooduitgang. Dit is ook zeker een leermoment voor ons complete planningsbeleid. Overmacht is hier zeker aanwezig, maar voor ons juist de uitdaging om hier alsnog iedereen goed en snel van goede informatie te voorzien. Excuses dat die ook voor jouw reis niet goed is gegaan. Dit is ook niet jouw eerste rodeo op het spoor, dus ik weet dat jij er ook begrip voor hebt, maar het onwetende is ontzettend frustrerend. Bedankt dat je het laat weten. Wat jij aangeeft: als je het had geweten, dan had je het zelf beter kunnen plannen dan nu 'voor jou' bepaald is.
Reizigers moeten het advies van de reisplanner volgen, maar dat was in dit geval zinloos. En ik was vast niet de enige. 😞
Die app klopt zelden bij vertragingen, geeft aan dat een trein al vertrokken is terwijl die nog moet binnenkomen.
Ik moest van Leiden naar Hoofddorp, door blikseminslag viel het treinverkeer stil tussen Schiphol en Leiden.
Er werd geadviseerd via Haarlem-Sloterdijk te reizen, daar aangekomen lag ook het treinverkeer stil naar Schiphol..
Advies: reis via Duivendrecht... daar reed maar 1 trein naar Schiphol/Hoofddorp. Na 20 minuten wachten op dit meest ongure station van Nederland verdween ook die trein van de borden...
Opeens komt er een IC van de tegengestelde richting binnen waarop stond dat die naar Leeuwarden ging (niets op de borden van het station, geen omroepberichten en conducteurs die kunnen vertellen waar de trein echt naartoe gaat).
Gevolg, heel veel mensen die naar schiphol willen stappen in de verkeerde trein. Uiteindelijk kwam die ene stoptrein toch...

Reageer