beantwoord

Informatievoorziening werkzaamheden Zaandam - Amsterdam Sloterdijk 6 en 7 februari

• 5 februari 2021
  • 14 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 921 reacties

Dit weekend zijn er werkzaamheden op dit traject. Waarom staat er op de werkzaamhedenpagina in de app niks over het alternatief vervoer, en waarom staat er op de site niks over tussen welke stations het alternatief vervoer gaat rijden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 februari 2021, 12:05

De werkzaamheden staan inderdad gewoon vermeld, maar er gaat iets mis met de datum filter. Er zijn vrij veel werkzaamheden die beginnen op zaterdag 6 februari, maar wanneer 6 februari ingevuld wordt als filter, wordt er slechts één weergegeven. Ik zal dit (nogmaals?) doorgeven, maar durf niet te zeggen of dit snel opgelost kan worden.

Bekijk origineel

14 reacties

Beste VIRM,

Ik heb net recent gekeken op de website van de NS. Op de website staat dat er werkzaamheden zijn tussen: Amsterdam - Zaandam - Alkmaar; Amsterdam - Enkhuizen. Er rijdt een NS stopbus richting Amsterdam Sloterdijk. De informatie is te vinden in de reisplanner en op het werkzaamheden portaal. Als er vragen zijn kan je die stellen.

Mvg,

Quint 

Beste treinfanaat,

Als ik kijk naar de werkzaamheden op 6 februari via NS.nl dan zie ik maar 1 gepland werk staan tussen Venlo en Mónchengladbach. Overigens dat de NS-site foutieve informatie verstrekt is vorige week al aangegeven. NS vindt het blijkbaar niet belangrijk om de fout op de site snel te corrigeren. 

Beste Pingpong,

Momenteel zie ik wel informatie… ik zal dit ook even hier inzetten. Misschien is het handig dat een moderator de ICT afdeling gaat contacteren. 

Alvast een fijn weekend!

Mvg,
Quint

^^
Dit vind ik in de reisplanner…. 

Badge

@VIRM  Aangezien jij niet veel met de afbeeldingen kunt, welke route moet je reizen dan kunnen we voor die route even typen wat de werkzaamheden zijn en de invloed is op jouw reis.

Reputatie 7

Nouja, die werkzaamheden en route heb ik al. :) Maar het gaat meer om de summiere wijze hoe dit in het werkzaamhedenoverzicht staat.

Kan een moderator dit trouwens verplaatsen naar het werkzaamhedensubforum? Een subforum selecteren met een schermlezer is nog een uitdaging… *mompelt iets over webrichtlijnen*

Badge

@VIRM mooi dat het dan in ieder geval voor jou duidelijk is, wel even een attentie nog vanwege de verwachtte sneeuw kan er natuurlijk nog een en ander wijzigen aan de dienstregeling dus raadpleeg de app voordat je moet reizen.

Ik heb gekeken bij de NS site en daar op werkzaamheden geklikt. Op zaterdag staat daar dus maar 1 gepland werk. Gelukkig gaat het dan via de reisplanner wel goed. Bij werkzaamheden staan als je een bepaalde datum kiest, niet de werkzaamheden van die dag op de site maar de werkzaamheden van de dag daarvoor. @Robert B heeft dit vorige week woensdag in een ander topic al aangegeven. Helaas heeft NS tot op heden niets met die melding gedaan.

Badge

Ik heb gekeken bij de NS site en daar op werkzaamheden geklikt. Op zaterdag staat daar dus maar 1 gepland werk. Gelukkig gaat het dan via de reisplanner wel goed. Bij werkzaamheden staan als je een bepaalde datum kiest, niet de werkzaamheden van die dag op de site maar de werkzaamheden van de dag daarvoor. @Robert B heeft dit vorige week woensdag in een ander topic al aangegeven. Helaas heeft NS tot op heden niets met die melding gedaan.

Niets gedaan is natuurlijk iets anders dan dat het probleem nog niet is opgelost.

De werkzaamheden staan inderdad gewoon vermeld, maar er gaat iets mis met de datum filter. Er zijn vrij veel werkzaamheden die beginnen op zaterdag 6 februari, maar wanneer 6 februari ingevuld wordt als filter, wordt er slechts één weergegeven. Ik zal dit (nogmaals?) doorgeven, maar durf niet te zeggen of dit snel opgelost kan worden.

Ik heb gekeken bij de NS site en daar op werkzaamheden geklikt. Op zaterdag staat daar dus maar 1 gepland werk. Gelukkig gaat het dan via de reisplanner wel goed. Bij werkzaamheden staan als je een bepaalde datum kiest, niet de werkzaamheden van die dag op de site maar de werkzaamheden van de dag daarvoor. @Robert B heeft dit vorige week woensdag in een ander topic al aangegeven. Helaas heeft NS tot op heden niets met die melding gedaan.

Niets gedaan is natuurlijk iets anders dan dat het probleem nog niet is opgelost.

Dat klopt inderdaad. Stijn was vorige week nogal stellig in zijn commentaar. Vandaag klinkt het wat milder. Ik vind het nogal essentieel dat dit soort informatie correct getoond wordt. Dit is dus slecht getest voordat het live werd gezet. Daarnaast staat het dus nu al 9 dagen niet goed. 

Reputatie 5

@VIRMmooi dat het dan in ieder geval voor jou duidelijk is, wel even een attentie nog vanwege de verwachtte sneeuw kan er natuurlijk nog een en ander wijzigen aan de dienstregeling dus raadpleeg de app voordat je moet reizen.

Gezien eerdere slechte ervaringen met de combinatie NS - Sneeuw - Busvervoer. “Gratis ijskoude douche?”

Ik ben overigens benieuwd waar die stopbus tussen Zaandam en Sloterdijk allemaal gaat stoppen :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Die zal stoppen in Zaandam, bij Sloterdijk en bij alle rode stoplichten daartussen. :joy:

https://treinposities.nl/ritinfo/20210207/980585

Reputatie 7

*zucht* Het door een moderator gekozen antwoord heeft niks te maken met mijn oorspronkelijke vraagstelling… Graag dus van 'beantwoord’ afhalen.

Reageer