Infrachaos, komt Pier Eringa nog een keer in actie?

  • 7 februari 2018
  • 8 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Zoals nu al de hele maand regent het ook vanmorgen weer infrastoringen op het spoor. Seinstoringen, wisselstoringen, overwegstoringen, uitgelopen werkzaamheden, stroomstoringen, noodreparies, kapotte bovenleiding, etc. veroorzaken dagelijks een festival van vertragingen, uitvallende treinen en treinen in verkeerde samenstelling. Inmiddels loopt Pier Eringa overal bijeenkomsten af om daar te pleiten voor grote zakken extra belastinggeld voor weer nieuwe projecten. Wordt het niet tijd dat ProRail eindelijk eerst eens gaat werken aan een betere betrouwbaarheid in plaats van nog meer nieuwe feestprojecten op te starten?

8 reacties

Reputatie 4
Bij prorail staat onderhoud helaas de laatste tijd op een laag pitje, wat resulteert in veel infrastoringen. Wat ook veel nevenschade oplevert voor reizigers en vervoerders. Veel stroomafnemers en treinen hebben de laatste tijd, meer dan in normale winters, last van defecte bovenleidingen. Ook ligt het spoor er op veel plaatsen belabberd bij omdat op dit onderhoud bezuinigd is, wat treinen meer laat stuiteren en ook schade aan brengt en minder comfort voor de reizigers biedt. Ook het niet werken van veel van de wisselverwarming wat een grote chaos op veel plekken veroorzaakte is een probleem dat komt door te weinig onderhoud. Omdat Pier/Prorail meer bezig is met het saneren van machinisten en conducteurs in de toekomst en met het saneren van wissels en o.a. andere uitwijk-infra is er ook geen mogelijkheid meer om te blijven rijden door om te leiden of bij te sturen naar andere sporen. De nieuwe bouw projecten zijn ook nodig om opstoppingen in de toekomst tegen te gaan. Bijvoorbeeld in de Randstad heb je nu twee flessenhalzen: Gouda Goverwelle - Woerden en Schiedam - Delft zuid ( -Rijswijk wordt gedaan, klaar 2025). Deze zal men ook een keer aan moeten pakken. Dit is niet anders in het land. Maar ik ben het met je eens, Prorail (sommige noemen het zelfs Prutsrail) moet iets minder naar bouwprojecten en iets meer gaan kijken naar regulier onderhoud van het spoor.
Reputatie 7
Badge
Smile... ik heb Pier Eringa al diverse malen over allerlei toekomstdromen horen spreken maar als je m bij de borrel na afloop naar een concrete oplossing van huidige problemen vraagt, vraagt ie je telefoonnummer, en word je later door een discipel teruggebeld dat er geen geld is.
Reputatie 7
Badge +3
Met nieuwe projecten lijkt Pier vooral bezig om meer geld binnen te halen om zijn personeel aan het werk te houden.
Reputatie 7
Badge
Met nieuwe projecten lijkt Pier vooral bezig om meer geld binnen te halen om zijn personeel aan het werk te houden.bedoel je het ene gat met het andere vullen? of bezigheidstherapie op de verkeerde plekken?
Reputatie 6
Er gaat geen weekend voorbij of er worden treinen worden vervangen door bussen vanwege 'werkzaamheden aan het spoor'. Wat zijn ze aan het doen dan?
Reputatie 7
Badge
Er gaat geen weekend voorbij of er worden treinen worden vervangen door bussen vanwege 'werkzaamheden aan het spoor'. Wat zijn ze aan het doen dan?achterstallig onderhoud inhalen, en gewoon onderhoud plegen, en niet maar alleen 's nachts. Het is politiek geaccepteerd dat bussen een goede langdurge vervanging zijn van treinen.
Reputatie 7
Badge +3
@Bertus
Ik denk dat Eringa vooral probeert zijn personeel dat zich bezig houdt met nieuwe projecten en dat van aannemers bezig te houden. Die markt is langzamerhand natuurlijk aardig opgedroogd. Onderhoud is voor Eringa bijzaak, het gaat om projecten doen.
Reputatie 3
Inderdaad, het aantal meldingen over "uitgelopen werkzaamheden" (m.a.w. werkzaamheden die verprutst zijn), defecte treinen en eindeloze storingen loopt de spuigaten uit. Je bent bijna bang om met de trein te reizen omdat er onderweg altijd wel iets is aan de hand is.

Reageer