beantwoord

Ingecheckt bij NS, vervangend busvervoer genomen naar een niet-NS station

• 23 mei 2019
  • 10 reacties
  • 611 Bekeken

Op maandag 22 april reisde ik in de ochtend van Geldermalsen naar Schiedam centrum. Er reden geen treinen vanuit Geldermalsen, dus daar nam ik de ns bus naar Leerdam. Ik checkte in bij NS bij de NS bus. Aangekomen bij station Leerdam kon ik niet uitchecken voor NS (even gezocht naar een NS paal, maar die is daar blijkbaar niet). Wel heb ik ingecheckt bij de nieuwe vervoerder (Qbuzz) en voor die vervoerder heb ik uitgecheckt in Dordrecht en daar weer voor NS ingecheckt. Aangekomen in Schiedam weer uitgecheckt voor NS.

Totaal gemaakte kosten:
4,61 euro bij Qbuzz traject Leerdam-Dordrecht (toen ik uitcheckte in Dordrecht bij deze vervoerder)
10,44 euro bij NS bij het inchecken in Dordrecht (toen ik incheckte bij ns in dordrecht, rekende hij de gehele rit Geldermalsen - Dordrecht vermoed ik ??)
10 euro bij NS bij uitchecken in Schiedam (Voor het NS systeem checkte ik hier in zonder uit te checken (?)).

Totaal betaald voor deze enkele reis: 25,05 euro
Op 9292.nl vind ik dat de enkele reis 14,55 euro kost zonder korting, maar ik reis met 40% korting dus volgens mij zou ik maar 8,73 euro voor deze enkele reis hoeven te betalen.
EDIT: ik checkte op een maandag om 8:45 in voor de ns bus die na 9:00 uur op station Leerdam was, dus de echte prijs die ik zou moeten betalen is niet 0.6 * 14,55. Maar in elk geval wel een 10tje minder dan die 25,05 euro :)

Dit heb ik op 28 april verstuurd naar NS, ik kreeg ook nog een bevestiging na 5 werkdagen dat het nog niet was gelukt om te reageren. Sindsdien niets meer gehoord. Dit is dus bijna een maand geleden, vandaar dat ik het hier neer zet.

Hier nog even mijn kaartnummer (mag van mij openbaar)
3528040056567269

En het kenmerk van de NS no reply mail die ik kreeg
Ons kenmerk:
5094210160

Hopelijk krijg ik nog een keer antwoord.
icon

Beste antwoord door iMark 23 mei 2019, 16:33

Wat een vreemde gang van zaken. Het vervangend vervoer zou niet door NS maar door de regionale vervoerder Qbuzz geregeld moeten zijn. Dan krijg je inderdaad een probleem en allerlei berekeningsfouten wanneer je in Geldermalsen incheckt bij NS.

Was het in Geldermalsen niet duidelijk dat de vervangende bus niet van NS was maar van Qbuzz? Als dat niet zo is dan moeten NS en Qbuzz daar duidelijker afspraken over maken. Er moeten dan in geen geval incheckpalen van NS staan bij de bussen richting Leerdam.

Ik zou in dit specifieke geval ook contact opnemen met de Klantenservice van Qbuzz en daar navragen of zij wel of niet mobiele incheckpalen neerzetten bij vervangend busvervoer.
https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Wat een vreemde gang van zaken. Het vervangend vervoer zou niet door NS maar door de regionale vervoerder Qbuzz geregeld moeten zijn. Dan krijg je inderdaad een probleem en allerlei berekeningsfouten wanneer je in Geldermalsen incheckt bij NS.

Was het in Geldermalsen niet duidelijk dat de vervangende bus niet van NS was maar van Qbuzz? Als dat niet zo is dan moeten NS en Qbuzz daar duidelijker afspraken over maken. Er moeten dan in geen geval incheckpalen van NS staan bij de bussen richting Leerdam.

Ik zou in dit specifieke geval ook contact opnemen met de Klantenservice van Qbuzz en daar navragen of zij wel of niet mobiele incheckpalen neerzetten bij vervangend busvervoer.
https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact
Er stond een NS incheckpaal bij de bushalte in Geldermalsen, en die heb ik gewoon uit automatisme gebruikt. Qbuzz paal kan ik me niet herinneren. Maar ook niet gezocht omdat ik me er totaal niet bewust van was dat ik een traject met Qbuzz ging doen (dit was de eerste keer dat ik in deze regio reisde). Daar kwam ik dus pas in Leerdam achter toen ik geen NS paal kon vinden om uit te checken. Wie weet stond de QBuzz paal er dus wel langs..

Het was een touringcar. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens aan kon zien of het wel of geen NS is. Dus wat mij betreft was dit allemaal zeer onduidelijk. Chauffeur was overigens wel bijzonder sympathiek.
Hallo Jos43576438564387543 en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je nog geen reactie van ons hebt ontvangen op je e-mail. We lopen helaas wat achter met het beantwoorden van e-mails. Ik ga ervan uit dat je binnen een paar dagen alsnog een reactie van ons krijgt op je e-mail.
Badge +3
Gaat NS nog met Qbuzz om tafel om te voorkomen dat in de toekomst dit soort problemen in Geldermalsen niet meer ontstaan? Is er een plan om de bewegwijzering in Geldermalsen te verbeteren wanneer er treinvervangende bussen van twee vervoerders rijden?
Heel eerlijk? Contact met Qbuzz is bijzonder lastig...

Ik kan en wil een poging voor je wagen, vind je dat het (eindeloze) wachten waard? ;P
Badge +3
Ik heb een paar weken terug een vraag gesteld aan de Klantenservice van Qbuzz en kreeg binnen een paar dagen antwoord.
@Emma NS Als ik zo het missiestatement lees van Qbuzz moet het m.i. erg gemakkelijk zijn om dat te regelen.

Wij zijn Qbuzz

Wat je bestemming ook is, welk vervoermiddel je ook kiest, op jouw reis heb jij het stuur in handen. Wij zijn Qbuzz. Wij zijn jouw co-piloot van deur tot deur. Van het moment dat je overweegt op pad te gaan tot aan het bereiken van je bestemming, zorgen wij dat je controle hebt over je reis, zonder gedoe. Onze mobiliteitsdienst gaat verder dan het bieden van ritten. Wij bieden je een reis. Wij denken met je mee, nog voordat je bij ons instapt én zolang je nog verder reist nadat je ons hebt verlaten. Van ons krijg je advies, over reis en prijs en permanente begeleiding. Wij gaan voor een 10 en zijn pas tevreden als je er naar uitkijkt om snel weer bij ons terug te komen.

Onze ambitie

Als ambitieuze en innovatieve kwaliteitsspeler in de Nederlandse regionale mobiliteitsmarkt, streven wij naar de meest effectieve en duurzame besteding van gemeenschapsgeld. Wij denken mee met onze opdrachtgevers en zijn altijd op zoek naar een nog betere invulling van de maatschappelijke functie van mobiliteit. Om dat doel te bereiken, zijn wij anders georganiseerd dan onze concurrenten. Wij kiezen voor korte lijnen: een decentrale aansturing, dichtbij onze klanten.
Het is niet makkelijk om erachter te komen bij wie ik dit kan aankaarten. Ik ga nu poging 2 doen! 🙂
Badge +3
Het lijkt me toch niet al te ingewikkeld om Qbuzz te bereiken: https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact
Ik kom er maar niet achter hoe ik deze afdeling kan bereiken. Klantenservice helpt ook niet. Wil iemand meedenken?

Reageer