beantwoord

intercity direct werkzaamheden augustus

• 18 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Ik reis vamaf Den Haag HS naar Weesp, alleen wegens de werkzaamheden heden is dit nu een vrij lang traject. Volgens de NS app is een optie via Rotterdam met de ICD maar hier staat nu geen toeslag bij terwijl dit er normaal wel bij staat. Klopt dit en is het dus gedurende aankomende week toeslag vrij?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 augustus 2019, 12:42

Goedemiddag pandora. Ik heb even met je mee gekeken voor de reizen komende week en ik zie inderdaad dat je op sommige tijdstippen een advies krijgt met een stukje IC Direct tussen Schiphol en Amsterdam.

De toeslag voor de IC Direct is enkel nodig wanneer je ervan gebruik maakt tussen Rotterdam en Schiphol. Het traject Schiphol - Amsterdam is ten alle tijden toeslagvrij, vandaar dat het ook niet vermeld wordt.

Reisadviezen voor dit traject via Rotterdam met de IC Direct krijg ik zelf helaas niet gereproduceerd. Als jij die wel krijgt, zou je dan een screenshot van het betreffende advies kunnen sturen, of kunnen aangeven op welke dag en tijdstip je het precies plant?
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag pandora. Ik heb even met je mee gekeken voor de reizen komende week en ik zie inderdaad dat je op sommige tijdstippen een advies krijgt met een stukje IC Direct tussen Schiphol en Amsterdam.

De toeslag voor de IC Direct is enkel nodig wanneer je ervan gebruik maakt tussen Rotterdam en Schiphol. Het traject Schiphol - Amsterdam is ten alle tijden toeslagvrij, vandaar dat het ook niet vermeld wordt.

Reisadviezen voor dit traject via Rotterdam met de IC Direct krijg ik zelf helaas niet gereproduceerd. Als jij die wel krijgt, zou je dan een screenshot van het betreffende advies kunnen sturen, of kunnen aangeven op welke dag en tijdstip je het precies plant?
Badge +3
Als ik via Rotterdam plan (krijg ze ook niet automatisch) dan staat er wel toeslag Rotterdam - Schiphol bij.

Ik heb het voor morgen (maandag) geprobeerd, via ns.nl/reisplanner Wellicht dat de app iets anders geeft, maar de ICd is dus niet toeslagvrij tussen Rotterdam en Schiphol.

Had inderdaad over het hoofd gezien dat het Schiphol Amsterdam was. Afgelopen wwek ging het wel via Rotterdam nml.
Bedankt voor het meekijken en denken! 🙂

Reageer