beantwoord

Is er een planning voor de werkzaamheden tussen Vlissingen en Roosendaal voor het komende jaar?

Het is de laatste maand beter gegaan, maar vanavond is het weer enorm raak. Mijn zoon studeert nu voor het tweede jaar in Delft en de zondagavonden heeft hij verreweg meer delen van de reis in bussen gezeten dan dat hij helemaal van Middelburg naar Delft met de trein kon. Of het ligt er uit in het traject in Zeeland, of de Moerdijk, of bij Rotterdam. Vanavond weer raak, vanaf Middelburg tot aan Roosendaal was hij met de bus onderweg. Bus kwam net aan toen de trein uit Roosendaal vertrok, dus meer dan een uur langere reistijd.

Is het mogelijk om aan te geven wanneer het weer eens normaal rijdt voor een aantal weken achter elkaar? Dan kunnen we ons daar op verheugen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 maart 2018, 11:58

Op de site kan je de PDF vinden op de pagina 'werkzaamheden' (Vindbaar in het menu, zie screenshot :))

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Op bijvoorbeeld: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1520264094430/content/assets/ns-nl/reisinformatie/2018/180223jaarkalender-nsnlwahs-maart-juni2018.pdf

En:
https://www.prorail.nl/werkzaamheden
Super! Die print ik uit en hang ik op de koelkast. Is het een idee om die goed vindbaar op de site te zetten?
Op de site kan je de PDF vinden op de pagina 'werkzaamheden' (Vindbaar in het menu, zie screenshot :))

Reputatie 7
Badge +3
@iedzjee
Ik wil je vreugde niet bederven maar de ervaring leert dat er vaak nog vlak van te voren extra werkzaamheden worden gepland die dan dus niet in het overzicht staan.

Overigens is vooral de aanleg van geluidschermen bij BoZ een reden dat er op dit moment zo vaak werkzaamheden zijn. Omdat er in het zwaar gereformeerde Zeeland op zondag siwieso weinig reizigers zijn ligt het voor de hand hieraan vooral in het weekend te werken.
Reputatie 3
@Tamzin
Het "zwaar gereformeerde" speelt misschien in dorpen als Arnemuiden en Krabbendijke, maar in Vlissingen, Middelburg en Goes betreft dit maar een zeer klein percentage.
Reputatie 7
Badge +3
In Goes stemt bijna de helft op gereformeerde partijen en ook in Middelburg een een behoorlijk fors deel. Het is niet voor niets dat er in Zeeland (buiten Zeeuws Vlaanderen) nog steeds vrijwel geen winkel open is op zondag. Alleen Vlissingen is vanouds her een buitenbeen. Omdat de grotere stations daarnaast ook vooral een streekfunctie hebben is de gereformeerde invloed op het aantal reizigers op zondag behoorlijk groot.
Reputatie 4
In Goes stemt bijna de helft op gereformeerde partijen en ook in Middelburg een een behoorlijk fors deel. Het is niet voor niets dat er in Zeeland (buiten Zeeuws Vlaanderen) nog steeds vrijwel geen winkel open is op zondag. Alleen Vlissingen is vanouds her een buitenbeen. Omdat de grotere stations daarnaast ook vooral een streekfunctie hebben is de gereformeerde invloed op het aantal reizigers op zondag behoorlijk groot.
In Veere zijn de winkels elke zondag open.
Reputatie 3
@Melvinhage
In Domburg toch ook? Of alleen in de zomermaanden? En zojuist ben ik bij de Albert Heijn in Middelburg om boodschappen geweest.
Reputatie 4
@Melvinhage
In Domburg toch ook? Of alleen in de zomermaanden? En zojuist ben ik bij de Albert Heijn in Middelburg om boodschappen geweest.

Ja zover ik weet wel en natuurlijk zijn de grote supermarkten op zondag open.
Reputatie 6
Middelburg heeft ook vaak koopzondagen. Domburg is elke dag open. Duitse toeristen het jaar rond he.

Reageer