beantwoord

Kan ik met de jongerendagkaart reizen tijdens werkzaamheden?

• 29 maart 2021
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Beste,

Ik wil graag reizen met de trein op 3 april 2021, maar tijdens deze reis zijn er werkzaamheden en wordt er een snelbus ingezet om dit te verhelpen. Nu is mijn vraag of ik met de jongerendagkaart met deze bus kan, of moet ik daar extra voor betalen?

Alvast bedankt,
Thijs

icon

Beste antwoord door Danny NS 29 maart 2021, 13:45

Hoi Thijs de Rechter, welkom bij de NS Community!

Jazeker, tijdens werkzaamheden kan je gebruik maken van het treinvervangendvervoer. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een vervoersbewijs die je normaal gesproken voor dat traject gebruikt. Een Jongerendagkaart volstaat uiteraard om met deze bus te reizen.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Thijs de Rechter, welkom bij de NS Community!

Jazeker, tijdens werkzaamheden kan je gebruik maken van het treinvervangendvervoer. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een vervoersbewijs die je normaal gesproken voor dat traject gebruikt. Een Jongerendagkaart volstaat uiteraard om met deze bus te reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik merk dat deze vraag toch regelmatig terugkeert. Op de site wordt het ook niet vermeld bij de informatie over de werkzaamheden en ook niet als je een reis plant, waarbij er vervangend vervoer ingezet wordt. Misschien kan er een regeltje toegevoegd worden in de trant van “Uw vervoerbewijs/ticket voor de trein is ook geldig in het vervangend vervoer"?

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/vragen-antwoorden-en-tips.html  staat wel dat wanneer je gebruik maakt van vervangend vervoer met een NS-bus, je dan een geldig NS-vervoerbewijs nodig hebt. Vervolgens een verhaal over reizen met de OV-chipkaart en niets over e-tickets. Misschien kan het iets anders verwoord worden, bv dat ieder geldig vervoerbewijs  ook geldig is in een NS-bus bij werkzaamheden.

Reageer