beantwoord

Klacht

  • 2 augustus 2018
  • 19 reacties
  • 987 Bekeken

Weer een klacht van wege aanpassing dienstregeling
Het is altijd het zelfde liedje weer eerst met die oerol en nu met een race
Ik ben het zat dat jullie elke keer maar de dienstregelingen aan passen voor evenementen
Dit is niet leuk meer als die mensen er heen willen nemen ze maar een trein eerder
Waar zijn jullie mee bezig
Goed dat jullie het aan plakken maar jullie houden weer geem rekening met mensen die het van de wifi moeten hebben
Houd de normale regeling aan
En jullie houden ook geen rekening met mensen zonder 4g
icon

Beste antwoord door Edwin 4 augustus 2018, 19:47

De klacht gaat over de dienstregeling van de trein van leeuwarden harlingen haven en terug.nu de dienstregelig weer aangepast is raken de reizegers in de war en dat is niet leuk
Goed dat jullie het melden maar ik had dit al eerder willen zienbhangen en niet een dag van te voren
De meeste mensen willen de tijden normaal hebben en houden
Als de mensen er zo graag heen willen gaan nemen ze maar een trein eerder

Dat is een traject van Arriva. Het is een stuk handiger als u daar gaat klagen en niet bij een vervoerder die daar al heel lang niet meer rijdt.
Bekijk origineel

19 reacties

Badge

@Damian11 ,  Als jij werkzaam bent bij de NS dan weet jouw manager hoe dit intern gemeld moet worden, het forum zal daar geen toevoeging op zijn.

Daarbij wil ik je voor je eigen ook even wijzen op het protocol voor social media met bovenstaande uitingen, wees even verstandig en nuanceer je tekst even.

Badge

Na een lange dag werken pak ik de trein in Almere poort op 25 mei 2020 om 16:36u. Tot mijn verbazing wordt ik meteen aangesproken door een conducteur die mij toegang weigerde tot de eerste klasse.Ik ben werkzaam bij de NS en heb een kaart voor de 1e klasse.De reden van conducteur was dat het zijn werkplek betrof, terwijl het op dat moment leeg was en toon van aanspreken heel onvriendelijk en discriminerend. Gaan we in deze moeilijk tijd zo met mede collages om. Deze actie van de betreffende conducteur heeft mij zeer geraakt. Vervolgens heb ik vandaag dit met mijn leidinggevende besproken. Triest Triest Triest………..  Het nummer van de trein is 2627 van Almere poort naar Almere oostvaarders.

Er zijn sinds de Corona-uitbraak meerdere meldingen hierover geweest. Hoewel het begrijpelijk is dat conducteurs zo veilig mogelijk willen werken, is het niet de bedoeling dat ze de 1e klas “claimen". Er zijn alternatieven voor ze, zoals de onbemande cabine.

Daarbij wil ik je voor je eigen ook even wijzen op het protocol voor social media met bovenstaande uitingen, wees even verstandig en nuanceer je tekst even.

Wat is er ongenuanceerd aan de tekst? Hij vertelt gewoon wat er gebeurd is en wat voor impact dat op 'm had. Er wordt niet gescholden, gevloekt of wat-dan-ook. Als zulke teksten al niet mogen van NS ...


Je moet altijd opletten als je je in negatieve zin uitlaat over je werkgever, beter is het om dit intern aan te kaarten en die weg te bewandelen.  Geldt overigens voor alle werknemers van alle bedrijven om niet dit soort wegen te bewandelen om te voorkomen dat je je eigen loopbaanpad beschadigd.

Reputatie 7
Badge +3
De wijzigingen vooral Oerol hadden betrekking op lijn Leeuwarden-Harlingen. Die lijn wordt gereden door Arriva dus daar gaat NS niet over.

Verder is niet duidelijk over welke "race" het gaat.
Ik dacht dat de WIFI een extra was voor de treinreiziger en dat het reizen met de trein voornamelijk is om van punt A naar punt B te reizen en niet dat het een soort van internet café is, maar blijkbaar heb ik me daar in vergist.

En dienstregelingen worden bij de NS meestal juist uitgebreid als er aangemelde evenementen zijn waarbij veel mensen met de trein gaan en daarbij wordt inderdaad ook wel eens gekozen voor ander materieel omdat er dan meer mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden. Ik heb zelf nooit gehoord dat we dienstregelingen aanpassen qua tijden omdat dit weer invloed heeft op de verdere dienstregeling.

Dus ik ben ook benieuwd om welke route en dagen het dan gaat.
Reputatie 7
Badge
De klacht gaat over de dienstregeling van de trein van leeuwarden harlingen haven en terug.nu de dienstregelig weer aangepast is raken de reizegers in de war en dat is niet leuk
Goed dat jullie het melden maar ik had dit al eerder willen zienbhangen en niet een dag van te voren
De meeste mensen willen de tijden normaal hebben en houden
Als de mensen er zo graag heen willen gaan nemen ze maar een trein eerder

Dat is een traject van Arriva. Het is een stuk handiger als u daar gaat klagen en niet bij een vervoerder die daar al heel lang niet meer rijdt.

Na een lange dag werken pak ik de trein in Almere poort op 25 mei 2020 om 16:36u. Tot mijn verbazing wordt ik meteen aangesproken door een conducteur die mij toegang weigerde tot de eerste klasse.Ik ben werkzaam bij de NS en heb een kaart voor de 1e klasse.De reden van conducteur was dat het zijn werkplek betrof, terwijl het op dat moment leeg was en toon van aanspreken heel onvriendelijk en discriminerend. Gaan we in deze moeilijk tijd zo met mede collages om. Deze actie van de betreffende conducteur heeft mij zeer geraakt. Vervolgens heb ik vandaag dit met mijn leidinggevende besproken. Triest Triest Triest………..  Het nummer van de trein is 2627 van Almere poort naar Almere oostvaarders.

Reputatie 6
Badge

@Damian11  Daarbij sta je ook onnodig een oud topic omhoog te halen. Ook ik zou je adviseren om dit intern aan te kaarten.

Reputatie 7
Badge +3

Na een lange dag werken pak ik de trein in Almere poort op 25 mei 2020 om 16:36u. Tot mijn verbazing wordt ik meteen aangesproken door een conducteur die mij toegang weigerde tot de eerste klasse.Ik ben werkzaam bij de NS en heb een kaart voor de 1e klasse.De reden van conducteur was dat het zijn werkplek betrof, terwijl het op dat moment leeg was en toon van aanspreken heel onvriendelijk en discriminerend. Gaan we in deze moeilijk tijd zo met mede collages om. Deze actie van de betreffende conducteur heeft mij zeer geraakt. Vervolgens heb ik vandaag dit met mijn leidinggevende besproken. Triest Triest Triest………..  Het nummer van de trein is 2627 van Almere poort naar Almere oostvaarders.

Er zijn sinds de Corona-uitbraak meerdere meldingen hierover geweest. Hoewel het begrijpelijk is dat conducteurs zo veilig mogelijk willen werken, is het niet de bedoeling dat ze de 1e klas “claimen". Er zijn alternatieven voor ze, zoals de onbemande cabine.

Daarbij wil ik je voor je eigen ook even wijzen op het protocol voor social media met bovenstaande uitingen, wees even verstandig en nuanceer je tekst even.

Wat is er ongenuanceerd aan de tekst? Hij vertelt gewoon wat er gebeurd is en wat voor impact dat op 'm had. Er wordt niet gescholden, gevloekt of wat-dan-ook. Als zulke teksten al niet mogen van NS ...

Reputatie 7
Badge +3

Altijd interessant wanneer een NS-er de aanwijzingen van het dienstdoende treinpersoneel niet opvolgt.

Dat zijn nogal wat klachten, maar probeer het iets concreter op te schrijven. Hier kan niemand een correct antwoord op geven.
Daarvoor geeft u helaas te weinig informatie.
Reputatie 4
Welkom bij onze community Paardenfan,

Het is mij helaas ook niet helemaal duidelijk waar je klacht precies over gaat. Zou je het wat specifieker kunnen uitleggen?
De klacht gaat over de dienstregeling van de trein van leeuwarden harlingen haven en terug.nu de dienstregelig weer aangepast is raken de reizegers in de war en dat is niet leuk
Goed dat jullie het melden maar ik had dit al eerder willen zienbhangen en niet een dag van te voren
De meeste mensen willen de tijden normaal hebben en houden
Als de mensen er zo graag heen willen gaan nemen ze maar een trein eerder
Reputatie 7
Badge +3
En daar kom je bij de NS over klagen omdat ..........?
Reputatie 4
Wat Edwin zegt is juist, Paardenfan. Het is van uiterst belang dat je klacht terecht komt bij Arriva en niet bij oNS!
Ik reis sinds 3 maanden met de NS naar mijn werk en inmiddels heb ik twee stakingen meegemaakt en drie fikse vertragingen. Ik betaal 15 euro per dag om een half uur heen en weer te reizen. Dat vind ik een behoorlijk bedrag en dan verwacht ik voor die prijs op de NS te kunnen rekenen. Dat is dus niet het geval en daar baal ik van. Wat doen jullie er aan om te zorgen dat wij als reiziger waar voor ons geld krijgen?
Ik reis sinds 3 maanden met de NS naar mijn werk en inmiddels heb ik twee stakingen meegemaakt en drie fikse vertragingen. Ik betaal 15 euro per dag om een half uur heen en weer te reizen. Dat vind ik een behoorlijk bedrag en dan verwacht ik voor die prijs op de NS te kunnen rekenen. Dat is dus niet het geval en daar baal ik van. Wat doen jullie er aan om te zorgen dat wij als reiziger waar voor ons geld krijgen?
Welkom op dit forum.

U plaatst uw vraag in een bericht van een ander. Dit maakt het er niet duidelijker op.
Voorts is dit topic reeds beantwoord en dit zorgt ervoor dat er door de moderators minder naar gekeken wordt. Zou u een nieuw topic willen aanmaken . Knop rechtsboven in het scherm en misschien ook wat meer info willen geven. Welk traject welk tijdstip enz.enz. Uw klacht is dermate algemeen dat u hier geen inhoudelijke reactie op kunt verwachten.
Reputatie 3

@Damian11 ,  Als jij werkzaam bent bij de NS dan weet jouw manager hoe dit intern gemeld moet worden, het forum zal daar geen toevoeging op zijn.

Daarbij wil ik je voor je eigen ook even wijzen op het protocol voor social media met bovenstaande uitingen, wees even verstandig en nuanceer je tekst even.

 

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1584711136884/content/assets/ns-nl/over-ns/ns-regeling-integriteitsmeldingen.pdf

 

 

Badge +3

Voor je eigen (jezelf)?.. Lijkt wel Brabants :joy:

En de bakker zit langs de slager.. dus niet er naast of zo? Jawel, ik bedoelde ‘dur neffen’ :sleeping:

Wat heb je aan een ticket 1e klas reizen als je er maar beperkte dagen gebruik van kan maken26785143

Waardeloze aanbieding, nooit meer

Reageer