klacht vervangend vervoer

• 16 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 364 Bekeken

Wat een aanfluiting dat vervangend vervoer van de ns. Sta je om 10 voor 6 bij de halte omdat je om 7 uur op het station in Nijmegen moet zijn om je aansluiting van de flixbus naar eindhoven te halen, komt er pas een bus om half 7. Aansluiting gemist waarvoor je al een kaartje hebt gekocht. Vervolgens moet je een gewone bus naar arnhem centraal pakken om daar de trein naar eindhoven, via Utrecht, te pakken. Doordag het na half 7 is kun je ook niet meer met korting reizen. Normaal zou ik met de flixbus voor 4,99 jn eindhoven zijn tel daarbij nu nog ruim 17 euro op voor een enkele reis en dit wordt een duur dagje voor een zeer belangrijk en emotioneel gesprek. Ns bedankt voor de kosten en de stress!!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De bustijden van NS bussen zijn in de praktijk richttijden is mijn ervaring. Ik neem daarom ruim de tijd als ik met een NS bus moet reizen.

Wanneer je meer dan een half uur extra vertraging hebt gehad, bovenop de in de NS reisplanner genoemde reistijd kun je geld terugvragen via de geld-terug-bij-vertraging regeling.

Daarom ging ik er ook al om kwart voor 6 staan. Dacht als de bus nu om kwart over 6 komt ben ik nog op tijd. Niet dus.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom ging ik er ook al om kwart voor 6 staan. Dacht als de bus nu om kwart over 6 komt ben ik nog op tijd. Niet dus.

Dat is echt een vervelend begin van de dag, als je extra vroeg staat te wachten. Hoop dat de rest van de dag beter voor jou uitpakt.

Inderdaad een erg vervelend begin van de dag. Mijn excuses voor het ongemak en de extra stress. Vanaf welk station vertrok je vanmorgen?

Station arnhem zuid

Inderdaad een erg vervelend begin van de dag. Mijn excuses voor het ongemak en de extra stress. Vanaf welk station vertrok je vanmorgen?

Station arnhem zuid

Reputatie 6
Badge

Waardeloos georganiseerd. Eerst zou de eerste bus om 6:28 komen, maar gisteren is er door NS een extra bus aan de reisplanner toegevoegd waarmee je om 5:58 vanaf Arnhem Zuid naar Nijmegen had moeten kunnen gaan. Die bus is dus blijkbaar helemaal niet gekomen.

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/bustijden-vervangend-vervoer-arnhem-61025#post415431

Waardeloos georganiseerd. Eerst zou de eerste bus om 6:28 komen, maar gisteren is er door NS een extra bus aan de reisplanner toegevoegd waarmee je om 5:58 vanaf Arnhem Zuid naar Nijmegen had moeten kunnen gaan. Die bus is dus blijkbaar helemaal niet gekomen.

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/bustijden-vervangend-vervoer-arnhem-61025#post415431

Nee joh idd niet gekomen. Echt schandalig. Veel stress gehad

Reputatie 6
Badge

Inderdaad een erg vervelend begin van de dag.

In theorie heeft@cleeuwen natuurlijk recht op minstens de helft van de ritprijs, omdat er 30 minuten vertraging bovenop de door werkzaamheden veroorzaakte vertraging is gekomen. Dit wordt heel moeilijk tot onmogelijk om te claimen, doordat het nu losse reizen met een busrit ertussenin zijn geworden. 

Het zou mooi zijn als NS iets zou doen om dat in dit geval makkelijker te maken. Zeker voor iemand die zich zo goed heeft geprobeerd voor te bereiden.

En toen werd het stil bij de ns

Station arnhem zuid

toen werd het stil

Reputatie 6
Badge

Station arnhem zuid

toen werd het stil

Vind het ook een onbeschofte manier hoe er met je, volledig terechte, klacht wordt omgesprongen. Jammer dat NS blijkbaar geen commentaar wil horen op het weer bijzonder slecht georganiseerde vervangende busvervoer.

Excuus, ik ben zojuist aan mijn dienst begonnen. Ik heb de klacht doorgezet naar de betreffende afdeling. Bedankt voor de extra informatie @cleeuwen 

Reageer