Klacht - vervoer rondom werkzaamheden

• 27 May 2016
  • 5 reacties
  • 390 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste, is dit de plek om mijn beklacht te kunnen doen?

Naar aanleiding van werkzaamheden bij Utrecht Centraal vandaag gebruik gemaakt van de NSsnelbussen tussen Den Bosch en Utrecht Centraal. Normaliter goed aangekondigd, begeleid en vervoert, maar vandaag liet het duidelijk de wensen over!

Het volgende gebeurde er: Bij de overstap op de NSbussen in Geldermalsen kwamen de 'onze' bussen niet opdagen. Wel stonden er al bussen klaar, maar dit bleken zogenaamde reservebussen te zijn en mochten niet ingezet worden. Er werd gebeld voor extra bussen. In totaal daar 30 minuten onnodig gewacht. Toen we uiteindelijk onderweg waren reed de chauffeur verkeerd op de A2 waardoor hij pas bij Breukelen zichzelf kon omkeren richting station Utrecht Centraal. Vervolgens bleek hij de weg niet te weten rondom en in het centrum. Hij heeft ons óók nog op de verkeerde kant van station Utrecht Centraal afgezet (centrumzijde i.p.v. Jaarbeurszijde). Al met al anderhalf uur langer onderweg geweest ondanks de vooraf gewaarschuwde tijd.
Kortom: inzet was niet goed geregeld alsmede de begeleiding onderweg.

Ik heb dit als erg vervelend ervaren en zou daarom ergens mijn beklacht kwijt kunnen. Het gaat mij niet om de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. Door goede communicatie heb ik hier rekening mee kunnen houden. Maar de verzorging tijdens de reis liet dus de wensen over.

Ik verneem graag!

groetjes,
Nathalie

5 reacties

Wel stonden er al bussen klaar, maar dit bleken zogenaamde reservebussen te zijn en mochten niet ingezet worden. Er werd gebeld voor extra bussen. In totaal daar 30 minuten onnodig gewacht.
Hebben ze ook gezegd waar die reservebussen dan wel voor waren? Reservebussen klinkt als bussen die kunnen worden ingezet als er niet genoeg bussen zijn.

NS gaat er vanuit dat chauffeurs zelf de weg weten te vinden met een kaart of navigatieapparaat. Ze krijgen geen route-intructies mee. Gevolg is dat verkeerd rijdende NS-bussen een terugkerend thema zijn. Zie ondermeer
https://forum.ns.nl/op-station-17/businzet-ipv-trein-hsum-naarden-bussum-14799
https://forum.ns.nl/de-trein-11/hopeloze-ns-buschauffeur-7278
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/meerdere-klachtenopmerkingen-14824
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/ns-bussen-ergernis-toe-18716
Badge +3
De chauffeur die ik vanochtend had in de stopbus van Utrecht Terwijde naar Utrecht Centraal was ook afhankelijk van passagiers voor de route. Ik stond er eigenlijk van te kijken, aangezien het inderdaad al enkele keren op dit forum is aangekaart en toch vrij eenvoudig op te lossen is. Zeker bij zulke omvangrijke werkzaamheden als nu rond Utrecht Centraal zal er toch wel iemand aangesteld zijn voor de coördinatie van het busvervoer? Het verstrekken van route-informatie lijkt me dan wel tot zijn takenpakket behoren.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad vandaag. De bus die vanmorgen vanuit Utrecht Zuilen naar CS reed ging opeens omrijden vlak bij CS, waardoor we 20 minuten vertraging hadden. Op de terugweg reed de bus van Utrecht CS richting Breukelen niet...er liepen veel mensen in gele hesjes rond, maar die wisten bijna niks over wat er allemaal speelde. Dat kan toch beter?
Enige positieve wat ik te melden heb, is dat ik vanmorgen een koekje en een fles water kreeg toen ik uit de vertraagde (en volgepakte) bus stapte. Was wel even fijn na zo'n benauwende rit. 🙂
... en nu komt NS met een reactie in de trant van `Utrecht centraal is een druk knooppunt en het was ook nog een werkdag, dus we hebben alle buschauffeurs van Terneuzen tot Rottumerplaat naar Utrecht moeten halen, dus het is heel normaal dat ze verkeerd rijden.`
Welkom op het NS Serviceforum Engelie. Beetje tegenstrijdig misschien, maar ik ben blij dat je je feedback hebt gegeven en dat geldt ook voor DaphneD. Daar kopen jullie weinig meer voor, maar we hebben dit doorgestuurd naar de coördinator. Het valt niet goed te praten en ik heb er ook geen excuus voor. Hier is namelijk simpelweg geen excuus voor. Wel zullen we moeten leren van jullie verhalen en dit voorkomen in de (nabije) toekomst.

Reageer