beantwoord

Lekker geregeld dit weekend bij De Vink

• 19 september 2016
  • 10 reacties
  • 353 Bekeken

Reputatie 3
Afgelopen weekend was station De Vink afgesloten. Een kennis van ons moest naar Den Haag en dit zijn haar ervaringen. Bij het station verwijzingsborden naar de bushalte voor de NS-bussen: 350 meter verderop, wat op zich al vreemd is want aan zowel de Leidse als de Voorschotense kant is voldoende plaats voor bussen. Bij de bushalte een groot bord: 'Hebt u al ingecheckt?'. Nee dus, want het station was afgesloten en bij de halte stond geen mobiele CiCo. Gratis gereisd dan maar, dat dan weer wel...
Aangekondigd was dat de NS-bussen ieder kwartier zouden rijden. Onze kennis heeft echter ca. drie kwartier moeten wachten op een bus, waarvan de chauffeur vervolgens niet wist waar hij naar toe moest rijden. Gelukkig was er een passagier (buschauffeuse buiten dienst) die het ongeveer wel wist, waarna ze er samen met de TomTom uitgekomen zijn.
Als het nu een ongeplande verstoring was geweest kun je je dit soort taferelen voorstellen, maar de werkzaamheden waren al lang bekend en gepland...
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 10 oktober 2016, 16:14

Ik heb hier nog geen sluitend antwoord op.

EDIT: Over deze specifieke situatie heb ik geen antwoord meer gekregen.
Er staan nu altijd poortjes open en tegenwoordig geven we ook aan dat deze specifiek voor busreizigers zijn.
Bij calamiteiten kan ik me voorstellen dat we nog wel eens vergeten een poortje open te zetten. Als dit financieel nadelige gevolgen heeft dan kunnen we daarin tegemoetkomen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik was er ook al verbaasd over. Bij vorige werkzaamheden eerder dit jaar vertrokken de NS bussen vanaf de bushalte aan de Stevenshofkant van station De Vink. Dit keer vertrokken de NS bussen vanaf de bushalte aan de Trompweg in Voorschoten, wat toch weer een stukje verder lopen is. Misschien was de ervaring eerder dit jaar met de bushalte in de Stevenshof niet goed, 3 stadsbussen hebben daar hun begin en eindpunt en mogelijk was er niet genoeg ruimte voor zowel de stadsbussen als de NS bussen en is daarom gekozen voor een andere locatie.
Aan de Voorschoten is misschien wel genoeg ruimte maar mogelijk wilde men niet het busverkeer door dit smallere gedeelte van de Trompweg hebben of verzag men problemen met het keren op het Trompplein.

Ook zag ik toen ik er langs fietste geen mobiele incheckpaal bij de bushalte staan (heb er op gelet). Ook bij het station zelf zag ik geen mobiele incheckpaal en de trappen naar het perron waar de vaste paaltjes staan waren afgesloten dmv een hek waar een doek met tekst op was bevestigd. Dus inchecken op het perron was niet mogelijk. Ik vroeg me dus al af waar men moest inchecken.
Ik zag toen ik weer terug fietste wel een auto met NS logo en 2 NS medewerkers bij de bushalte staan, maar het was mij niet duidelijk wat zij daar deden afgezien van bij die auto staan, misschien controle op vervoersbewijzen. Op dat moment waren er geen reizigers of bussen.
Reputatie 6
Badge +2
Het is wel kwalijk als je niet kan inchecken. Als je de reis daar in de daluren begint moet je bij een overstap misschien voor het eerst inchecken in de spits, waardoor je reis duurder kan worden. bijdragevandennis 201609
Wat goed dat je dit met ons deelt Floris! Het lijkt me waardevol dat ik dit ga delen met de operationeel manager. Dat geldt ook voor de reactie van Momo. Indien ik feedback krijg ga dat hier weer terugkoppelen.
Klaas-Jan NS en zijn collega's zijn ook al een maand bezig om aan de weet te komen of inchecken bij gepland treinvervangend busvervoer sinds 1 september wel of niet moet. Dat laatste antwoord zou verklaren waarom er geen mobiele incheckpaal stond. Erg onhandig dat dat antwoord maar niet komt, want zowel niet inchecken terwijl dat wel moet kan een boete opleveren (€50 bij menselijke controle) als wel inchecken terwijl dat niet moet (tot €20 als bij het volgende station inderdaad de poortjes dicht staan).
Ik heb de operationeel manager van de regio inmiddels gesproken en het is inderdaad onze fout dat er geen mobiele cico-palen stonden. Dat gaan we een volgende keer wél doen. De busvervoerder heeft de feedback ook ontvangen en de chauffeurs zullen een volgende keer betere instructies ontvangen.
Ik heb de operationeel manager van de regio inmiddels gesproken en het is inderdaad onze fout dat er geen mobiele cico-palen stonden. Dat gaan we een volgende keer wél doen.

Waar zijn jullie nou helemaal mee bezig? - In dit topic heeft je collega inmiddels ontdekt dat er voor NS-bussen niet meer ingecheckt moet worden. Dat betekent dus dat er voortaan juist geen mobiele CiCo's meer moeten staan en dat geldt eveneens voor borden met de tekst 'Hebt u al ingecheckt?'
Dat verschilt schijnbaar nog per situatie. Ik zal hierover in z'n algemeenheid de komende tijd proberen meer informatie over in te winnen.
Reputatie 2
Afgelopen week met een koe op de rails stonden in schiedam centrum aan beide zijde van het station de brede poortjes open, dat zou ook niet meer moeten bij een stremming of is dat dan weer anders?
Afgelopen week met een koe op de rails stonden in schiedam centrum aan beide zijde van het station de brede poortjes open, dat zou ook niet meer moeten bij een stremming of is dat dan weer anders?

Terechte vraag. Ik weet het niet. Ik ga dit proberen allemaal tot op de bodem uit te zoeken zodat iedereen op dit forum (en daarbuiten) de duidelijkheid krijgt die hij/zij verdient.
Ik heb hier nog geen sluitend antwoord op.

EDIT: Over deze specifieke situatie heb ik geen antwoord meer gekregen.
Er staan nu altijd poortjes open en tegenwoordig geven we ook aan dat deze specifiek voor busreizigers zijn.
Bij calamiteiten kan ik me voorstellen dat we nog wel eens vergeten een poortje open te zetten. Als dit financieel nadelige gevolgen heeft dan kunnen we daarin tegemoetkomen.

Reageer