Aangekondigd was dat de NS-bussen ieder kwartier zouden rijden. Onze kennis heeft echter ca. drie kwartier moeten wachten op een bus, waarvan de chauffeur vervolgens niet wist waar hij naar toe moest rijden. Gelukkig was er een passagier (buschauffeuse buiten dienst) die het ongeveer wel wist, waarna ze er samen met de TomTom uitgekomen zijn.
Als het nu een ongeplande verstoring was geweest kun je je dit soort taferelen voorstellen, maar de werkzaamheden waren al lang bekend en gepland...
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
Ik heb hier nog geen sluitend antwoord op.
EDIT: Over deze specifieke situatie heb ik geen antwoord meer gekregen.
Er staan nu altijd poortjes open en tegenwoordig geven we ook aan dat deze specifiek voor busreizigers zijn.
Bij calamiteiten kan ik me voorstellen dat we nog wel eens vergeten een poortje open te zetten. Als dit financieel nadelige gevolgen heeft dan kunnen we daarin tegemoetkomen.
Bekijk origineel
EDIT: Over deze specifieke situatie heb ik geen antwoord meer gekregen.
Er staan nu altijd poortjes open en tegenwoordig geven we ook aan dat deze specifiek voor busreizigers zijn.
Bij calamiteiten kan ik me voorstellen dat we nog wel eens vergeten een poortje open te zetten. Als dit financieel nadelige gevolgen heeft dan kunnen we daarin tegemoetkomen.