beantwoord

Mag een fiets in de snelbus?

• 20 juli 2017
  • 5 reacties
  • 1445 Bekeken

Goedenavond, ik wil een reis plannen op zondagochtend 23 juli van vleuten naar roermond, en ik zie dat er werkzaamheden zijn tussen 's hertogenbosch en boxtel en dat ik de snelbus moet nemen. is het mogelijk om een fiets mee te nemen in de snelbus? en moet ik dit van tevoren reserveren om zeker te zijn van een plaats? ik ga namelijk op fietsvakantie en wil graag 's ochtends vroeg in roermond zijn. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 juli 2017, 22:59

Omreizen via Arnhem-Nijmegen-Venlo is een optie. Dit mag als u een abonnement hebt waarmee u vrij kunt reizen of als u op saldo reist (dan moet in Nijmegen uitgecheckt worden bij NS en ingecheckt bij Arriva, waarmee effectief een via-reis wordt aangegeven). Anders moet u twee kaartjes aanschaffen: een voor Vleuten-Nijmegen en een voor Nijmegen-Roermond. Voor uw fiets koopt u een dagkaart, dus daarvoor maakt het niet uit welke route u volgt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Dat kan helaas niet. Je zou het stuk moeten fietsen of omreizen. Door andere werkzaamheden tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag wordt omreizen wel een ondoenlijke onderneming.
Badge +3
Omreizen via Arnhem-Nijmegen-Venlo is een optie. Dit mag als u een abonnement hebt waarmee u vrij kunt reizen of als u op saldo reist (dan moet in Nijmegen uitgecheckt worden bij NS en ingecheckt bij Arriva, waarmee effectief een via-reis wordt aangegeven). Anders moet u twee kaartjes aanschaffen: een voor Vleuten-Nijmegen en een voor Nijmegen-Roermond. Voor uw fiets koopt u een dagkaart, dus daarvoor maakt het niet uit welke route u volgt.
Badge +3
Hoi Yana,

Zag je vraag al op Twitter voorbij komen en heb (als 'ervaringsdeskundige') gereageerd, net als ^TB (ben jij dat Tochjo?) die overigens een beter alternatief had.

Het ligt er dus maar aan of buspersoneel het goed vindt dat je een fiets mag inladen (leg hem plat, dus het stuur even kwartslag draaien), maar op eigen risico dus want ze kwakken er gerust tientallen koffers bij, en dan is eventuele schade aan de fiets voor jouzelf.

Overigens zou ik voor Vleuten - Roermond gewoon een dagretourtje kopen bij Kruidvat dat kan ook online en ben je op de 23e voor € 13,99 good to go (heen en terug tot 04:00 op de 24e).

Voor je fiets natuurlijk wel een apart dagkaartje kopen. En omreizen Utrecht - Arnhem - Nijmegen kan je (zeker op zondag) wel verantwoorden met "ja, want ik heb een fiets bij me".
Badge +3
^TB (ben jij dat Tochjo?)
Nee. Ik ben niet in dienst van NS.
Reputatie 7
Badge +3
Probleem met kijken of de fiets mee mag in de bus is, is dat wanneer dat niet mag je in Den Bosch staat met je fiets en dan vandaar alsnog moet omreizen. En dan ben je denk ik langer onderweg dan wanneer je gelijk de omreisroute via Nijmgen pakt.
Je kunt dan van Den Bosch alsnog naar Nijmegen. Of naar Tilburg en dan via Eindhoven naar Roermond. Fietsen van Den Bosch naar Boxtel kan natuurlijk ook, kortste fietsroute is iets van 13 km.

En het kan eventueel nog goedkoper met de NS Extra Zomerbestemming Maastricht, dan is het is nog maar €9.00

Reageer