beantwoord

Met de bus naar Hoogeveen omdat de trein niet rijdt, dan verder met de trein.

• 8 juni 2017
  • 5 reacties
  • 243 Bekeken

Ik ben nu heel benieuwd welke route de bus van Groningen naar Hoogeveen rijdt, ik neem aan vanaf het station in Groningen over achtereenvolgens Haren, Assen en Beilen. Maar doet die onderweg ook andere opstapplaatsen aan? Genoemd is al het OV-Transferium aan de A28, ik denk dat daarmee het transferium in Haren is bedoeld. Misschien is het beter om daar dan rechtstreeks naar toe te rijden met de auto en daar in en uit te stappen. Maar ik vind dit allemaal nogal ingewikkeld, er zijn diverse personen wier status mij onduidelijk is en die adviezen verstrekken waarvan ik niet weet hoe goed die zijn. Zucht.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 9 juni 2017, 10:24

Op dit forum proberen klanten elkaar zo veel mogelijk te helpen, maar er zijn ook moderators actief vanuit NS. Je herkent ze door het NS-logo op hun avatar en de toevoeging NS achter hun voornaam, zoals Thomas NS, Klaas-Jan NS etc etc.

Het hangt er vanaf welke reis je maakt wat voor jou de handigste optie is. Er rijden:

Snelbussen Groningen - Hoogeveen v.v. (die stoppen op geen enkele tussengelegen stop)
Snelbussen Groningen - Assen v.v. (die stoppen op geen enkele tussengelegen stop)
Stopbussen Groningen - Haren Transferium A 28 - Assen - Beilen - Hoogeveen

Reizigers die naar station Haren willen kunnen op het Transferium overstappen op de pendelbus van/naar station Haren
Reizigers die naar station Groningen Europapark willen kunnen vanaf Groningen Hoofdstation reizen met de treinen van Arriva of buslijn 5.

Met andere woorden, de snelbus naar Hoogeveen draait in Groningen de A28 op en gaat daar pas weer af in Hoogeveen. Een tijdje geleden was er een tweeweekse buitendienststelling op dit traject en ik heb zelf ook met de bus gereisd. Dit ging zeer gestroomlijnd. Op de stations is veel personeel aanwezig en zij zullen duidelijk aangeven welke bus waarheen gaat.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met de status van bepaalde mensen. Heb je het over de rang van bepaalde forumleden?
Ik begrijp ook niet helemaal wat jouw vraag is: wil je de route van de bus weten? Deze kan ik je niet met zekerheid geven, maar de route die jij omschrijft is bij mijn weten ook de meest voor de hand liggende.
Status. Gewicht of autoriteit waarmee zij bepaalde uitspraken doen. Wat weet iemand krachtens zijn functie bij de NS, daar gaat het om en dat is mij althans niet steeds duidelijk.Rang is niet interessant. Laagste in rang maar op het moment wel de machtigste is de chauffeur van de bus. Ik hoop dat deze wel met zekerheid weet welke route hij gaat volgen, anders blijven er misschien reizigers langs de kant staan.
Voor de hand liggend is niet goed genoeg. Als de bus Haren-station aandoet en niet het transferium A28 moet ik bij het station instappen. Als hij op de terugreis het station overslaat wat mij al eerder is overkomen moet ik overwegen of ik mijn reis niet bij Het transferium zal laten beginnen en eindigen, maar ik ga niet zo ver dat ik dan eerst ga inchecken op het station. O, man!
In het uiterste geval kan ik nog een auto charteren om daarmee naar Hoogeveen te reizen om daar op de trein te stappen. Variabele kosten € 9 enkele reis.
Op dit forum proberen klanten elkaar zo veel mogelijk te helpen, maar er zijn ook moderators actief vanuit NS. Je herkent ze door het NS-logo op hun avatar en de toevoeging NS achter hun voornaam, zoals Thomas NS, Klaas-Jan NS etc etc.

Het hangt er vanaf welke reis je maakt wat voor jou de handigste optie is. Er rijden:

Snelbussen Groningen - Hoogeveen v.v. (die stoppen op geen enkele tussengelegen stop)
Snelbussen Groningen - Assen v.v. (die stoppen op geen enkele tussengelegen stop)

Reizigers die naar station Haren willen kunnen op het Transferium overstappen op de pendelbus van/naar station Haren
Reizigers die naar station Groningen Europapark willen kunnen vanaf Groningen Hoofdstation reizen met de treinen van Arriva of buslijn 5.

Met andere woorden, de snelbus naar Hoogeveen draait in Groningen de A28 op en gaat daar pas weer af in Hoogeveen. Een tijdje geleden was er een tweeweekse buitendienststelling op dit traject en ik heb zelf ook met de bus gereisd. Dit ging zeer gestroomlijnd. Op de stations is veel personeel aanwezig en zij zullen duidelijk aangeven welke bus waarheen gaat.

Bedankt voor uw antwoord. Met de tweeweekse buitendienststelling op dit traject is natuurlijk ervaring opgedaan. De mooiste oplossing voor mij zou natuurlijk zijn in te stappen aan boord van de snelbus Groningen-Hoogeveen, maar dan zou het geen snelbus meer zijn. Ik kan overwegen met de bus van Haren naar Groningen-Hoofdstation te gaan (reistijd 12 min.) en de snelbus naar Hoogeveen te nemen. De pendelbus Haren-transferium A28-Assen-Beilen-Hoogeveen duurt naar verwachting te lang. Alles hangt af van de vertrektijden van de bus vanaf Groningen en die heb ik nog nergens kunnen vinden. NS doet wel haar best om deze logistieke operatie zo goed mogelijk uit te voeren; daar heb ik wel bewondering voor.
Als je die mogelijkheid hebt adviseer ik je om met de (lijn)bus naar Groningen te reizen en daar de snelbus te pakken. Ik denk inderdaad dat dit de beste en snelste optie is.

Reageer