beantwoord

Met fiets omreizen via Heerlen naar Maastricht met seizoensretour

• 22 september 2019
  • 11 reacties
  • 417 Bekeken

A.s. zaterdag wil ik met de fiets van Harderwijk naar Maastricht, echter ik zie dat er werkzaamheden zijn en dat ik met de fiets in de trein kan rijden via Heerlen. Mag ik met een seizoensretour Harderwijk - Maastricht, omrijden via Heerlen, omdat er geen fiets mee kan genomen worden in de snelbus?
icon

Beste antwoord door iMark 22 september 2019, 23:24

Je kunt met het seizoenretour van Harderwijk tot Sittard reizen.

Vanaf Sittard kun via Heerlen naar Maastricht reizen wanneer je voor die rit betaalt. Als je dezelfde dag weer terugreist zou je een Dagkaart Z-Limburg Bus en Trein kunnen kopen voor €13,45.

Wanneer je op saldo reist zul in Sittard moeten inchecken bij de vervoerder waarmee je naar Heerlen reist. Dat doe je op het perron in Sittard. Vervolgens in Heerlen uitchecken en opnieuw inchecken voor de rit van Heerlen naar Maastricht.

Wanneer je met een e-ticket reist, zul je er twee moeten kopen. Eén van Sittard naar Heerlen en een tweede van Heerlen naar Maastricht.

Als je de bestemming van het seizoenretour nog niet hebt vastgelegd kun je als bestemming Maastricht Noord invoeren. Volgens de reisplanner mag je op zaterdag via Heerlen naar Maastricht Noord reizen. Je kunt dan een aanvullend e-ticket van Maastricht Noord naar Maastricht kopen. Dat kost €1,55. Je kunt dan gewoon blijven zitten in de trein van Heerlen naar Maastricht. Hier een voorbeeld van een reisschema voor zaterdag:

En natuurlijk niet vergeten om een Fietskaart Dal te kopen voor het het meenemen van de fiets.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Je kunt met het seizoenretour van Harderwijk tot Sittard reizen.

Vanaf Sittard kun via Heerlen naar Maastricht reizen wanneer je voor die rit betaalt. Als je dezelfde dag weer terugreist zou je een Dagkaart Z-Limburg Bus en Trein kunnen kopen voor €13,45.

Wanneer je op saldo reist zul in Sittard moeten inchecken bij de vervoerder waarmee je naar Heerlen reist. Dat doe je op het perron in Sittard. Vervolgens in Heerlen uitchecken en opnieuw inchecken voor de rit van Heerlen naar Maastricht.

Wanneer je met een e-ticket reist, zul je er twee moeten kopen. Eén van Sittard naar Heerlen en een tweede van Heerlen naar Maastricht.

Als je de bestemming van het seizoenretour nog niet hebt vastgelegd kun je als bestemming Maastricht Noord invoeren. Volgens de reisplanner mag je op zaterdag via Heerlen naar Maastricht Noord reizen. Je kunt dan een aanvullend e-ticket van Maastricht Noord naar Maastricht kopen. Dat kost €1,55. Je kunt dan gewoon blijven zitten in de trein van Heerlen naar Maastricht. Hier een voorbeeld van een reisschema voor zaterdag:

En natuurlijk niet vergeten om een Fietskaart Dal te kopen voor het het meenemen van de fiets.
Reputatie 5
Badge
Als je nog geen bestemming hebt ingevuld dan zou ik voor Maastricht Randwyck kiezen. Dan kan het met je seizoensretour zonder een extra kaartje te hoeven kopen, behalve dan voor je fiets natuurlijk.

Volgens de reisplanner mag er via Heerlen gereisd worden. Je kunt dan gewoon in Maastricht uitstappen, want Maastricht ligt op de route naar Maastricht Randwyck.

Badge +3
Valkenburg kan ook, dan mag je het rondje ook maken (om het even welke kant op linksom of rechtsom).
Reputatie 3
Ook als je de bestemming Maastricht reeds hebt vastgelegd, kun je zaterdag a.s. zonder probleem van Harderwijk via Heerlen naar Maastricht reizen. Dit blijkt bij de toepassing van de optie “alleen sprinters” uit de reisplanner.
Voor de terugweg idem dito.
Badge +3
Niet moeilijk doen. Gewoon naar Maastricht Randwyck. Inderdaad een nog betere optie.
Reputatie 3
Inderdaad niet moeilijk doen. Dus ook niet in het geval dat de bestemming, onverhoopt, reeds was vastgelegd.
Bedankt voor de respons. Wellicht ten overvloede, hoor... maar op andere tijdstippen geeft de reisplanner niet deze route aan en tenslotte kan ik ook met de intercity of moet ik de sprinter gebruiken?
Reputatie 3
Heb je nog de vrije keus van je bestemming of heb je je bestemming al ingevuld ?
Ik heb nog niets ingevuld.
Badge +3
Gewoon Maastricht Randwyck als bestemming invullen. Je mag met de IC reizen tussen Utrecht en Sittard. Dat verhaal met alleen Sprinters doet niet terzake omdat je voor zaterdag een reisadvies kunt vinden via Heerlen.
Reputatie 3
Met de bestemming Maastricht Randwijck kun je in Utrecht de intercity naar Heerlen nemen en in Heerlen op de stoptrein van Arriva naar Maastricht overstappen.

Je hoeft dus niet in Sittard over te stappen.☺️

Reageer