beantwoord

Met meerdere fietsen in snelbus van Amsterdam naar Heerlen

• 5 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 238 Bekeken

Ga maandagmorgen met een groep wielrenners naar Heerlen vanaf Amsterdam. Nu staat er op het traject in 9292ov en google maps dat er een snelbus wordt gebruikt van station Boxtel naar Eindhoven. Nu zijn we met een redelijk aantal mensen die ook een racefiets mee hebben. Kunnen deze allemaal in de snelbus?
icon

Beste antwoord door Schraper 5 augustus 2017, 14:07

Auke,

Ik weet niet of je veel bagage bij je hebt.

Er rijden maandag wel treinen van Amsterdam tot station Eindhoven-Strijp=S (Voormalig Beukenlaan)

Vanaf Eindhoven Centraal rijden er treinen naar Heerlen.

Als je de bus wilt vermijden dan is een stukje fietsen van Strijp-S naar Centraal misschien een optie.

En anders omreizen via Arnhem. Dan moet je wel een deel van de reis met Arriva.

Buiten de spits mag de fiets bij Arriva gratis mee.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, in de bus kunt U sowieso geen fiets meenemen.
Moet je echt vanaf Heerlen?? Ik zou dan bijvoorbeeld liever vanaf Venlo gaan. Bereikbaar via Arnhem Nijmegen.

Fietsen in de laadruimte van de bus is helemaal afhankelijk van de busvervoerder. valt dus niet te bantwoorden.
Reputatie 4
Auke,

Ik weet niet of je veel bagage bij je hebt.
Er rijden maandag wel treinen van Amsterdam tot station Eindhoven-Strijp=S (Voormalig Beukenlaan)
Vanaf Eindhoven Centraal rijden er treinen naar Heerlen.
Als je de bus wilt vermijden dan is een stukje fietsen van Strijp-S naar Centraal misschien een optie.
En anders omreizen via Arnhem. Dan moet je wel een deel van de reis met Arriva.
Het beste is om de racefietsen op het dak van je auto te doen. En de A2 op rijden zo kom je het snelste in Heële. Met de trein is het gehannes en niet te doen. Zeker niet vanuit Asd.
Reputatie 7
Badge +3
Als fietsen tussen Eindhoven en Eindhoven-Strijp geen optie is, is het nog mogelijk om te reizen via Nijmegen/Venlo. Reistijd is wel langer en misschien een keer extra overstappen, maar dan heb je geen gedoe met een NS bus waar de fietsen niet in mogen.

Sowieso zul je er rekening mee moeten houden dat misschien niet alle fietsen tegelijk in 1 trein kunnen.
Reputatie 4
Ik kan ook niks anders adviseren als om te reizen of met de auto te gaan.
Badge +3
Dat verschilt per concessie; voor Nijmegen-Venlo-Roermond geldt dat volgens mij niet en is er gewoon een Dagkaart fiets nodig.
Reputatie 4
Dat verschilt per concessie; voor Nijmegen-Venlo-Roermond geldt dat volgens mij niet en is er gewoon een Dagkaart fiets nodig.

Ja dat zie ik nu ook op de site van Arriva.
Ik reis regelmatig met Arriva in Zuid Holland en daar is het meenemen van je fiets gratis.
Lekker verwarrend al die concessies.
Badge +3
Wat Momo in reactie #5 zegt klinkt wellicht stom, maar je kunt tot Strijp-S met de trein op maandag.

Vanaf daar is het inderdaad minder dan 10 minuten fietsen naar Eindhoven Centraal (over de Torenallee -klokgebouw- en Mathildelaan dus gewoon het spoor volgen langs het Philips stadion en zo).
Het beste is om de racefietsen op het dak van je auto te doen. En de A2 op rijden zo kom je het snelste in Heële. Met de trein is het gehannes en niet te doen. Zeker niet vanuit Asd.

Met de auto zijn fietsen makkelijker mee te nemen dan in het ov. Je kunt bij Halfords of bij ANWB altijd zo'n fietsding aanschaffen. Of je zet het op je dak van je auto. Dat zie ik zo vaak gebeuren als je vooral naar het buitenland gaat. Zeker richting Zuid-Limburg (o.a. in Epen, Mechelen) zie ik het vaak genoeg gebeuren.

Niet iedereen beschikt over een auto, waaronder ikzelf. Dan moet je dus wel met de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Robert, die eer geef ik aan Schraper, die gaf aan dat er maandag wel treinen rijden tot Strijp-S en dat fietsen tot Centraal misschien een optie zou kunnen zijn. Zo niet, dan kan er eventueel omgereisd worden via Nijmegen.

Reageer