beantwoord

Metro werkzaamheden Amsterdam Zuid.

Toon eerste bericht

27 reacties

Er is nog wel iets vreemds aan de hand met de vertrektijden van de metro in de reisplanner op de website. De vertrektijden vanuit bijvoorbeeld Amsterdam RAI zijn 1 minuut vroeger dan op de reisplanner van 9292.nl. 9292.nl rekent een minuut looptijd van NS naar de metro. Rekent de reisplanner van NS daar een minuut extra voor? En waarom wordt de looptijd dan niet vermeld?
Voor zover ik heb begrepen geeft onze Reisplanner de metrotijden weer die wij bekend hebben gekregen als zijnde de standaard GVB dienstregeling. Het zou kunnen dat die verouderd is of dat er momenteel een kleine aanpassing is die in 9292 wel wordt weergegeven, maar wat wij hebben genoteerd in de Reisplanner is wat wij hebben gekregen van GVB, voor zover ik het begrijp.

Verder toont de reisplanner van NS inderdaad alleen de metro's van lijn 50 in de reisplanner. Ik heb een steekproef genomen voor reizen tussen Amsterdam RAI en Amsterdam Zuid. Daar rijdt morgen behalve iedere 10 minuten een metro van lijn 50 ook iedere 10 minuten een metro van lijn 51 via exact dezelfde route als lijn 50.
Lijn 51 kan wel gebruikt worden door reizigers, gezien het voor het relevante traject van deze werkzaamheden dezelfde route gebruikt als lijn 50 en poortjes gewoon open staan. Dat het niet wordt weergegeven bij de werkzaamheden informatie of wordt meegenomen in de Reisplanner zal een bewuste keuze zijn geweest. Mogelijk is dit een afspraak met het GVB of is dit gedaan om de drukte enigszins te beperken. De exacte reden kan ik helaas niet terugvinden.
Badge +3
De werkzaamheden bij Amsterdam Zuid zijn er gedurende 5 weekenden tot en met Pinksteren. Dus genoeg mogelijkheden om de tijden in de Reisplanner te corrigeren en de ritten van lijn 51 ook op te nemen.

Reageer