beantwoord

Muse Concert Nijmegen donderdag 27 juni

• 25 juni 2019
  • 11 reacties
  • 1807 Bekeken

Hallo,

Heb een vraagje; worden er extra treinen in gezet (of treinen die later weg gaan) na het concert richting Goor? Wat ik kon vinden is dat de laatste gaat om 23:24 en het concert zou afgelopen zijn rond 23:00.
Kun je dat halen met de pendelbus?

Alvast Bedankt
icon

Beste antwoord door mrfreeze 25 juni 2019, 22:42

Er worden zeker wel extra treinen ingezet! Normaal gesproken gaat de laatste trein naar Utrecht bv. om 23.43 uur, nu om 0.28 uur. Het is alleen helaas niet mogelijk om heel Nederland nog te bereiken op dat soort tijdstippen. Richting Zwolle zijn inderdaad geen extra treinen ingezet.

De trein van 23.24 uur wordt heel krap met een pendelbus. Je bent al even bezig om het park uit te komen in zo'n mensenmassa. Misschien kun je iets regelen dat je in Zutphen ofzo opgehaald wordt? Dan gaat er om 0.01 uur nog een trein.

Tot donderdag! 😉
Bekijk origineel

11 reacties

Beste Anne-Marie81, welkom bij onze Community!

Helaas worden er hiervoor niet speciaal extra treinen ingezet. Wat je het beste kunt doen is dus iets eerder weg gaan van het concert zodat je de laatste trein haalt of een autorit naar huis regelen! 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Er worden zeker wel extra treinen ingezet! Normaal gesproken gaat de laatste trein naar Utrecht bv. om 23.43 uur, nu om 0.28 uur. Het is alleen helaas niet mogelijk om heel Nederland nog te bereiken op dat soort tijdstippen. Richting Zwolle zijn inderdaad geen extra treinen ingezet.

De trein van 23.24 uur wordt heel krap met een pendelbus. Je bent al even bezig om het park uit te komen in zo'n mensenmassa. Misschien kun je iets regelen dat je in Zutphen ofzo opgehaald wordt? Dan gaat er om 0.01 uur nog een trein.

Tot donderdag! 😉
Reputatie 7
Badge +3
NS_online geeft zelf al aan op Twitter dat er extra treinen worden ingezet.
https://twitter.com/NS_online/status/1143150285340205056

Desondanks zal niet iedereen tot het eind kunnen blijven én nog thuis kunnen komen met de trein. Dat is nu eenmaal een gegeven met de meeste concerten.
Bedankt allemaal voor de info! kijken of ik Zutphen kan regelen 🤔
Hoi, helaas is dat ook geen optie voor me, maar waar ik benieuwd naar ben... ik wil gerust iets eerder weg, maar kan dat met de pendelbus, zijn er een paar die al iets eerder dan elf uur rijden? ik neem toch niet aan dat ik de enige ben die naar huis wil en nog een trein moet halen richting Zwolle. mocht er geen pendelbus beschikbaar zijn, hebben jullie dan andere opties, bv. via station Goffert? de bus wordt ook niet wat heb ik gezien want ivm. drukte zijn veel bushaltes rond het park vervallen... het wordt zo wel heel erg moeilijk om zonder auto naar een concert te gaan moet ik zeggen....
Reputatie 7
Badge +3
Ik durf het niet te garanderen, maar volgens mij rijden ze gewoon de hele dag en avond heen en weer.
Als je om 23 uur bij de bussen bent, zou je de aansluiting op de trein wel moeten kunnen halen.
Beste NS,

Ik heb wilde plannen om vandaag, donderdag 27 juni een feestje te vieren in De Goffertpark bij één van mijn favoriete bands Muse. Vanuit Rotterdam best een eindje reizen richting Nijmegen maar doorgaans is de trein hier een perfect middel voor. Snel, veilig, relaxed en 'last-but-not-least' vind ik het ook wel lekker om bij een muziekje een (licht-)alcoholisch drankje te nuttigen 😉 De "Treinretour Muse" welke wordt aangeboden is dus precies wat ik nodig ga hebben vandaag! Goed geregeld om zo nog binnen de 2 uurtjes van deur tot deur te reizen! Op de heenweg dan... dat wel.

Terug doe ik er 3 uur en 50 minuten over! Als ik geluk heb want als ik de trein van 23.36 mis dan doet de volgende er 4 uur en 34 minuten over (?)!

Goed bedacht deze actie NS, maar ik had een ander beeld bij een retourtje Muse. Ik ga toch maar met de auto. Kan ik mijn gekochte treintickets nog annuleren?

Alvast bedankt!

Groet,
Bard Ooms
@Martinka Voor zover ik kan terugvinden bij de F.A.Q. over dit concert rijden de pendelbussen inderdaad de hele dag heen en weer vanaf 13:00 's middags, tussen het evenemententerrein en Nijmegen Centraal. Reizen via station Goffert is afgeraden, zoals je ook kunt lezen bij de F.A.Q, omdat dit station niet geschikt is als evenementenstation en mogelijk ook wordt afgesloten.

@Bard_Ooms Welkom bij de NS Community! Ik vind het jammer om te lezen dat het treinvervoer voor jou geen juiste optie is. Zoals mrfreeze al heeft aangegeven is het op dit soort tijdstippen echter niet mogelijk om heel Nederland goed en snel bereikbaar te maken of houden. Mede omdat ProRail 's nachts op veel locaties onderhoud aan het spoor uitvoert, is het spoor ook beperkt beschikbaar. Voor jouw reis maak je in dit geval gebruik van het nachtnet in de randstad, wat ofwel via een omweg rijdt (Utrecht - R'dam gaat 's nachts via A'dam, Leiden en Den Haag), ofwel lange overstaptijden heeft. Helaas is dat niet anders.

Overigens kan ik het advies van 23:36 met een reistijd van 3 uur 50 niet terugvinden voor Nijmegen - Rotterdam. De laatste 'reguliere' rit vertrekt om 23:13, met een reistijd van 1 uur 42 minuut. Daarna is er een rit met vertrek 23:28, drie overstappen (waarvan één lange) en een reistijd van 2 uur 58. Tot slot zijn er nog twee ritten om 23:58 en 00:28 resp, die de nachtnet route Utrecht - Rotterdam gebruiken en daardoor een reistijd hebben van 3 uur 28 en 3 uur 58 respectievelijk (die laatste is langer door een lange overstap op Utrecht). Zie ook onze Reisplanner. Ik kan me echter goed voorstellen dat je met deze reistijden liever de auto pakt.

Wat betreft het gekochte e-ticket zal ik je waarschijnlijk moeten teleurstellen. We geven namelijk geen restitutie op gekochte e-tickets, omdat we niet kunnen controleren of de tickets gebruikt worden en ze ook niet kunnen blokkeren van gebruik wanneer ze al gedownload zijn. Indien je de tickets nog niet hebt gedownload kunnen we dat laatste wel, in dat geval kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice (via Social Media en telefonisch zijn we 24/7 bereikbaar), mijn collega's kunnen dan even mee kijken. Ik kan niets beloven echter.
Reputatie 3
Ik zou het gewoon via Goffert proberen. Zeker als je eerder weggaat bij het concert. Het station is nu nog open. Houd het nieuws een beetje in de gaten.

Overigens vind ik die pendelbus belachelijk duur met € 5 voor een retour. Een taxi is niet veel duurder met de maximumtarieven (op basis van 4 personen) € 7,50 p.p. Gezien de gegarandeerde bezetting zou het veel goedkoper moeten kunnen.
Badge +3
Overigens kan ik het advies van 23:36 met een reistijd van 3 uur 50 niet terugvinden voor Nijmegen - Rotterdam. De laatste 'reguliere' rit vertrekt om 23:13, met een reistijd van 1 uur 42 minuut. Daarna is er een rit met vertrek 23:28, drie overstappen (waarvan één lange) en een reistijd van 2 uur 58. Tot slot zijn er nog twee ritten om 23:58 en 00:28 resp, die de nachtnet route Utrecht - Rotterdam gebruiken en daardoor een reistijd hebben van 3 uur 28 en 3 uur 58 respectievelijk (die laatste is langer door een lange overstap op Utrecht). Zie ook onze Reisplanner. Ik kan me echter goed voorstellen dat je met deze reistijden liever de auto pakt.
...
Badge +3
Oei, ik lees nu iets over helemaal niets vanwege een 'springer'. Er zouden extra treinen rijden tot Utrecht en zo.

Tja, dan houdt het wel ongeveer op, en afwachten dus (of die Uber taxi dan maar met zijn allen)...

Reageer