Negeren klachten werkzaamheden

• 18 juli 2020
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

Het valt mij op dat er door de moderators nauwelijks wordt gereageerd in de topics over de slechte informatie over de werkzaamheden die er vanaf 15 juli plaatsvinden. Is hier een reden voor?

3 reacties

Het heeft niet zoveel zin om in ieder nieuw topic opnieuw dezelfde klacht te behandelen wanneer dat al enkele keren gedaan is. De klachten over de communicatie met betrekking tot deze werkzaamheden zijn aangekaart en Sascha heeft ook erg z'n best gedaan om verbeteringen te realiseren met betrekking tot de planning zelf. In verschillende topics gaat het ook vooral om het alternatieve reisadvies. Dit wordt ook goed opgepakt door de Community waardoor het niet per se noodzakelijk is dat een moderator iedere keer ook nog met een reactie komt. 

Reputatie 5

Het is niet vooral het alternatieve reisadvies. De meeste berichten komen voort uit het vervallen van een verwachte, vaste trein waardoor een reiziger onaangenaam wordt verrast, zeker wanneer die trein ver buiten het gebied van aangekondigde werkzaamheden rijdt. Hierbij wreekt zich de beslissing van twee jaar geleden om wijzigingen op de jaardienstregeling bij werkzaamheden niet meer te vermelden (in de reisplanner en op de perrons) en de betrokken treinen geheel uit de informatiesystemen te laten verdwijnen.

Het wordt tijd om te erkennen dat de beoogde “duidelijke informatie aan de reiziger” niet bereikt is door de informatie “trein rijdt niet” weg te laten, maar dat daarentegen het frustratieniveau wel is gestegen. Gebeurt dit niet, dan kan Sascha bij volgende werkzaamheden opnieuw zijn best doen.

Reputatie 5

Het is een zooitje ongeregeld op het spoor geworden,zowel qua betrouwbaarheid als qua informatieverziening over die betrouwbaarheid. De NS zit natuurlijk tussen twee vuren; de veroorzaker van veel van de ellende is hun opdrachtgever, die willen ze natuurlijk vniet tegen het zere been stoten. En dat geeft reden om dit alles zoveel mogelijk te laten sudderen; een redelijk antwoord kunnen ze toch niet geven.

Ik ben benieuwd hoeveel verder dit nog zal gaan, het gaat al 10 jaar van kwaad tot erger, en ik vang nog geen signalen op dat de mensen die beslissingen nemen de situatie als problematisch zien. Op papier hebben we een fantastisch betrouwbaar netwerk, toch? Haha.

Reageer