beantwoord

NS "belooft" 30-60 minuten extra reistijd, maar geplande extra reistijd is maar liefst 80 minuten door businzet tussen Roosendaal en Antwerpen

• 28 februari 2020
  • 6 reacties
  • 308 Bekeken

• Intercity
  • 17 reacties

Waarom spreekt NS van 30-60 minuten extra reistijd wegens businzet tussen Roosendaal & Antwerpen, terwijl de extra geplande reistijd maar liefst 80 minuten is (dit weekend 127 minuten ipv 47 minuten) ?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 februari 2020, 13:27

Ik heb er nog even achteraan gebeld, gezien ik het zelf ook vreemd vind dat wij wel de bus alternatieven adviseren, maar tot 60 minuten extra reistijd aankondigen.

Het komt er op neer dat wij deze extra reistijd als zodanig gecommuniceerd hebben gekregen door de regionale verantwoordelijke hiervoor (in dit geval NMBS) en het daardoor ook zo hebben vermeld bij de werkzaamheden. Dit zal dan ook niet aangepast worden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge

Doodsimpel, al wil je het wrs. niet geloven: dat checken ze niet, dat is gewoon een soort standaardmelding. Verder dikke kans (al ken ik de precieze details nu niet) dat het dit keer iets is van de Belgen-NMBS en die houden er weer andere opvattingen op na. In dat geval is het altijd een echte lijnbus, in dit geval dus zelfs van de vlaamse deLIJN. Ligt de oorzaak in NL en dus bij NS, dan huurt NS touringcars in. In het algemeen mag toch wel gesteld dat die enorme hoeveelheid weekend-werken met gevolgen raf-raf worden afgeraffeld zonder dat in alle gevallen de precies juiste en volledige info wordt gemeld.

Overigens: check dus eerst eens de andere sites, dit komt van bahn-en dat is dus 3e hands. Maar vaak genoeg worden dit soort weekend-only vervangingen niet eens door gegeven aan Bahn=DB.

NS geeft als verklaring dat je voor 32 minuten extra reistijd (ipv +80 minuten) je vanaf Roosendaal via Breda met de IC Brussel naar Antwerpen kunt gaan. Er wordt alleen in deze verklaring niet vermeldt dat de prijs van een treinkaartje dan niet €8 maar €19,20 bedraagt…

En wanneer je wel het NS reisadvies opvolgt door de treinvervangende NMBS bus te nemen,  is de extra reisduur dus niet 30-60 minuten maar 80 minuten, en ben je dus ruim 2 uur onderweg.

Waarom communiceert de NS niet dat de extra reistijd kan oplopen tot 80 minuten, als je kiest voor de goedkoopste reisadviesoptie (dus niet met een veel duurder kaartje omrijden via Breda)?

nsinternational.nl/nl/treintickets#/NLRSD/BEABC/ob/20200301?pax=A

Ik heb er nog even achteraan gebeld, gezien ik het zelf ook vreemd vind dat wij wel de bus alternatieven adviseren, maar tot 60 minuten extra reistijd aankondigen.

Het komt er op neer dat wij deze extra reistijd als zodanig gecommuniceerd hebben gekregen door de regionale verantwoordelijke hiervoor (in dit geval NMBS) en het daardoor ook zo hebben vermeld bij de werkzaamheden. Dit zal dan ook niet aangepast worden.

Van een balie medewerker heb ik begrepen, dat NS naar België ALTIJD een extra reistijd communiceert van een half uur tot een uur.

Het zou dan wel zo transparent zijn, dat bij deze “extra reistijd melding” wordt aangegeven dat hier sprake is van een automatische melding.

Wat vond de NS afdeling communicatie van de melding van afgelopen weekend inzake extra reistijd tussen Roosendaal en Antwerpen?

Wordt er in de toekomst eerst zelf door NS (verantwoordelijke) gecontroleerd of dat de melding van de extra reistijd wel klopt?

Als ik het bericht van Stijn NS goed begrijp ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de andere partij gezien zij het aan oNS doorgeven. Gezien het ditmaal niet aangepast is kan ik er alleen maar van uit gaan dat dit in de toekomst ook niet zal gebeuren.

Is het dan niet beter om dan de vermelding van de extra reistijd achterwege te laten ?

Reageer