NS bus | NS Community
beantwoord

NS bus

  • 7 August 2021
  • 30 reacties
  • 1007 Bekeken

24 augustus rijden vanaf Utrecht naar ‘s Hertogenbosch bussen ipv treinen. Mijn vraag: waar staan die bussen? ik loop moeilijk

icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 August 2021, 14:44

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eerst was het wel zo dat bij uit en weer inchecken na 9:00 uur het daltarief ging gelden. Maar andersom was het dan ook zo dat je bij inchecken om 15.50 uur en daarna  uit en weer inchecken om 16.10 uur niet meer tegen daltarief reisde maar opeens het spitstarief moest betalen. Nu is het dus omgekeerd en kun je door gebruik te maken van 2 OV-chipkaarten of een e-ticket icm je OV-chipkaart wel tegen tegen daltarief reizen met een nieuwe incheck na 9:00 uur. 

Het gaat niet over tijd van incheck.Het gaat over Overstap! Als ik een nieuwe reis begin wat heb ik dan met overstap te maken? Dat houdt dan in als ik op saldo reis dat ik een half uur moet wachten voordat ik met Daluur weg kan.

Reputatie 7
Badge +3

Een nieuwe reis is een nieuwe reis en dan telt de tijd van inchecken. Maar maak je een treinreis van A naar B en ga je binnen 35 minuten weer terug met de trein van B naar A dan is dat geen nieuwe reis maar wordt het gezien als een overstap. Ook bij een treinreis van A naar B en binnen 35 minuten van B naar C is het een overstap en geen nieuwe reis. Maar ga je van een stads of streekbus naar trein, dan is de treinreis een nieuwe reis en telt de incheck van de trein. 

Dat begrijp ik, tijd incheck bepaalt de reis. Als ik uitcheck na 9 uur en weer incheck betaal ik binnen 30 min geen extra overstap. Ik zie niet in dat mijn nieuwe reis na 9 uur op voltarief gaat.Wie zegt dat ik overstap? 

U zegt hierboven nota bene zelf dat u overstapt:

"woensdagmorgen vertrek ik met de trein om 8.50 uur. Dan reis ik op vol tarief. Om 9.10 stap ik over. Als ik niets doe reis ik op vol tarief verder. Dus check ik daar uit en opnieuw in."

Badge +3

U zegt hierboven nota bene zelf dat u overstapt:

"woensdagmorgen vertrek ik met de trein om 8.50 uur. Dan reis ik op vol tarief. Om 9.10 stap ik over. Als ik niets doe reis ik op vol tarief verder. Dus check ik daar uit en opnieuw in."

Als je uit- en opnieuw incheckt is het een overstap, tenzij er meer dan 35 minuten tussen de uit- en incheck zit.

Bij een overstap reis je verder op het tarief van de vorige (eerste) incheck.

Reageer