beantwoord

ns bus rijdt verkeerd

• 21 november 2020
  • 21 reacties
  • 470 Bekeken

Reputatie 1

We zijn met 50 passagiers bezig met een toeristische route naar bestemming Weesp, maar deze bus rijdt naar Oostvaarders.

icon

Beste antwoord door MoDe 21 november 2020, 09:41

Als de extra vertraging meer is dan een half uur boven de extra reistijd in de reisplanner dan kun je een beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling.

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6

En toen?

Reputatie 7
Badge +3

Als de extra vertraging meer is dan een half uur boven de extra reistijd in de reisplanner dan kun je een beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling.

Reputatie 1

Bij cs op aanraden personeel ingestapt in bus naar weesp, deze ging dus naar Oostvaarders.

Chauffeur wou niet omkeren. Bij Oostvaarders iedereen eruit, personeel aangesproken. Niemand kwam met excuus of oplossing.

Andere buschauffeur keek toe en bood aan ons naar weesp te brengen.

Uiteindelijk reis die normaal 40 minuten duurt nu 2 uur.

Reputatie 6

Dat is gewoon schandalig. Maar van het personeel in de gele hesjes die aanwijzingen geven moet je het niet hebben in ieder geval.

Het spijt me om te lezen dat deze reis zo veel langer is geworden hierdoor, Zoubida. Zoals MoDe al heeft aangegeven kun jij hiervoor een compensatie aanvragen hiervoor.

Daarnaast zet ik hier graag een melding over door, gezien dit absoluut niet de gewenste gang van zaken is. Daarvoor heb ik wel iets meer informatie nodig. Op zijn minst wil ik weten vanaf waar je de bus hebt genomen en hoe laat de bus daar is vertrokken. Als je het kan herinneren zou ik ook graag het kenteken van de betreffende bus willen ontvangen en een uiterlijke omschrijving van de buschauffeur, maar ik kan me het voorstellen als je die niet kunt herinneren.

Reputatie 1

Bus vertrok rond 08:00 uur vanaf Almere CS naar Oostvaarders terwijl die naar Weesp zou gaan. Witte bus zonder logo. Buschauffeur lichtbruin krullend haar.

Ik hoef geen vergoeding ik zou graag willen dat het busvervoer netjes geregeld is. Paar weken geleden ook weer gedoe.

Ik heb nu mijn man gevraagd mij vanmiddag optehalen, terwijl als het busvervoer netjes rijdt dat niet hoeft.

Dit is echt niet leuk reizen, ik moet het doen, want ik moet naar mijn werk.

Reputatie 5
Badge

Over die SEV-bussen zijn al elke week herhaalde klachten, maar zonder veel systeem erin. Chauffeurs worden op pad gestuurd, soms met zo'n tomtom-soms niet, en als die het doet is ie vaak niet goed afgestemd op busroutes-maar voor auto's oid. Soms tref je een ervaren sjofeur die die route al 1000en keren heeft gedaan, soms een geheel nieuwtje die amper sjoege heeft van treinen met hun passagiers.

NS doet er amper wat mee, behalve wat werkstudenten inhuren waarvoor eigenlijk hetzelfde geldt en soms wat borden neerzetten op goed geluk-vooral met die busbanen in Almere-die dan weer wel afdwingen dat enkel toegelaten bussen (dus niet elke willekeurige touringcar) rijden blijkt dat vaak zonder veel inzicht in de te volgen routes te zijn. Wat trouwens vaak geldt voor stations die in 2 richtingen vanaf 1 weg worden bediend en waar het dus wel essentieel is dat het juist en correct wordt aangegeven.

Bedankt, ik heb je feedback doorgegeven zodat dit besproken kan worden met de betreffende medewerkers.

Reputatie 4

het gaat bijna altijd fout in Almere: zie mijn eerdere topics hieronder

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/deja-vu-vervangend-vervoer-almere-66599

ook ik reisde vanmorgen (21-11)  op dit traject. Aankomst op Oostvaarders 8.20. Volgens reisplanner zou de vervangende bus 5 min later gaan. Bij aankomst stond er geen een bus klaar. Even later kwamen er twee aanrijden, de eerste was een snelbus naar Weesp, dus ik liep naar de achterste er vanuit gaande dat dat de bus was die alle stops zou maken. Nee, dit was ook een snelbus. De stopbus zou er achter aan gaan. Maar er stond er geen klaar en er kwam er ook geen. Ik voelde het al aankomen en heb de reguliere stadsbus genomen. Dat kost me geld want ik heb weekend vrij maar liever maar zo. Terugweg idem, wachten op Almere parkwijk ruim voor aangegeven tijd van bus, geen bus. Weer stadsbus genomen. Trein van 11.09 uit oostvaarders was aardig leeg want behalve de mensen die uit de stadsbus kwamen en mensen die lopend met de fiets kwamen is verder niemand ingestapt. Hoe kan dit toch iedere keer op dit traject fout gaan. En laat de bussen aub rijden met een duidelijk bord voor het raam SNELbus of STOPbus...echt hoe moeilijk kan het zijn. 

Reputatie 1

Ja precies is echt vermoeiend dat busvervoer.

Badge +3

Tja.. https://twitter.com/CurlyVirginia/status/1330131553997959168

Lieve @NS_online willen jullie de mensen die bij de ns bussen staan en rijden een route kaart geven van het traject ? Twee medewerkers wilden mij via oostvaarders sturen om naar Almere-poort te gaan. Dat zijn beide uitersten van Almere.

Verkeerd reisadvies door twee mannen die intrueerden bij Almere centrum. Bij de halte voor oostvaarders. Ze hadden geen idee !

Badge +3

Het gaat langzaam aan beter lijkt het:

Ben nu terug 1 ding heeft NS geleerd om snelbussen in te zetten en niet de mensen vanuit almere buiten en Oostvaarders 30 minuten te laten omrijden tussen Parkwijk en Almere buiten en vice versa scheelt een half uur..

En ook handig… 

Reputatie 1

Bij busvervoer vanwege werkzaamheden is er gewoonlijk een snelbus, maar vanochtend was het een puinzooi. Te weinig bussen/chauffeurs, waarvan diegene die ik trof strak volgens schema rijdt en dus de andere kant opgaat aangezien hij niet bekend is in Almere.

Ik vrees nu al voor de volgende keer busvervoer.

Badge +3

Ik vrees nu al voor de volgende keer busvervoer.

Gezien de vorige keer en deze keer is je vrees niet meer dan terecht. :sweat:

Reputatie 1

Dat wordt dat doorbijten, ik moet toch naar mijn werk, 3 uur vantevoren vertrekken, dan ben ik net op tijd😎

Badge +3

Nou ja het ligt er natuurlijk aan hoe het logistiek allemaal gaat een volgende keer, maar voor NS dus al de volgende verbeterpunten:

• Laat de busvervoerders zorgen voor een duidelijke routeplanning, i.p.v chauffeurs die met hun eigen navigatie aan de gang gaan (smalle weggetjes, te lage viaducten voor dubbeldekkers etc.) 
  • Verplicht (behalve een NS bordje of sticker achter de voorruit) dat er op een bus ook staat waar hij heen gaat, dus niet alleen een weinig zeggend nummer als lijn 4xx (stopbus) of 3xx (snelbus)
  • Zorg dat personeel (inhuur gele hesjes) op de hoogte is van de situatie, dus ook weet welke bus waar naar toe gaat
  • Zorg voor voldoende mobiele incheckpalen zodat je die niet kunt missen

Dan kom je met een uur eerder vertrekken van huis een heel eind lijkt me. :thinking:

Reputatie 1

Duidelijke punten, alleen ik reis al 30 jaar met de trein, als er busvervoer is gaat het meestal wel ergens mis.

Mijn normale reistijd is 45 minuten naar het werk, bij werkzaamheden doe ik een uur erbij, je bent altijd langer onderweg.

Reputatie 4

Nou ja het ligt er natuurlijk aan hoe het logistiek allemaal gaat een volgende keer, maar voor NS dus al de volgende verbeterpunten:

• Laat de busvervoerders zorgen voor een duidelijke routeplanning, i.p.v chauffeurs die met hun eigen navigatie aan de gang gaan (smalle weggetjes, te lage viaducten voor dubbeldekkers etc.) 
  • Verplicht (behalve een NS bordje of sticker achter de voorruit) dat er op een bus ook staat waar hij heen gaat, dus niet alleen een weinig zeggend nummer als lijn 4xx (stopbus) of 3xx (snelbus)
  • Zorg dat personeel (inhuur gele hesjes) op de hoogte is van de situatie, dus ook weet welke bus waar naar toe gaat
  • Zorg voor voldoende mobiele incheckpalen zodat je die niet kunt missen

Dan kom je met een uur eerder vertrekken van huis een heel eind lijkt me. :thinking:

@Robert B, de vorige keren heb ik het ook zo allemaal doorgegeven aan de klantenservice, elke keer wordt het genoteerd en beterschap beloofd. Hele discussies omdat mijn reistijd soms 3 x zolang was en geen GTBV willen uitbetalen, het is echt bar en boos. Extra reistijd bij werkzaamheden snap ik, het zou steeds beter moeten gaan. Sinds de ov chip kaart weet je zo n beetje globaal de aantallen reizigers op bepaalde tijden en nu in deze tijd is het helemaal relatief rustig. Als het dan op zaterdagmorgen vroeg al zo mis gaat…

@Zoubida, als je naar het werk moet is het helemaal balen. Blijf GTBV indienen hoor, wordt meestal eerst afgewezen maar waag er een mail of chat aan.

Reputatie 1

Dank maar ik hoef geen geld terug ik wil gewoon dat de NS een busvervoerder inschakelt die het goed verzorgt zonder mij stress en hoofdpijn te geven.

Badge +3

Dank maar ik hoef geen geld terug ik wil gewoon dat de NS een busvervoerder inschakelt die het goed verzorgt zonder mij stress en hoofdpijn te geven.

Ging eerder busvervoer wel beter?

Dat is dan een goede reden (voor NS) om die andere busvervoerder een nieuwe kans te geven (ze waren te laat met hun aanbieding in 2019).

Reputatie 1

Wat ik zie is dat het met de touringcars niet goed loopt.

Reageer