beantwoord

NS Flex Almere centrum naar Almere zuid.

• 12 mei 2019
  • 7 reacties
  • 237 Bekeken

Hoe lang moeten we omrijden van Almere Centrum naar Adam Zuid
en wie betaald de extra kosten als je een flex traject abonnement hebt?
icon

Beste antwoord door MoDe 12 mei 2019, 23:14

Vanaf morgen is er weer een gewone dienstregeling.

Voor o.a. vandaag stonden metro en tram in de reisplanner.
Als je volgens de reisplanner gereisd hebt, kun je alle extra kosten terugvragen bij de NS klantenservice.
Het snelst gaat dat via facebook of twitter. NS heeft geen inzage in reisgegevens bij andere vervoerders. Het handigst is als je die op zoekt bij je reisgeschiedenis in jouw account op www.ov-chipkaart.nl en kopieert. Je kunt deze dan zelf aanleveren bij de klantenservice.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als de omleiding in de NS reisplanner staat, betaal je niets extra en valt het binnen jouw traject. Of moet je nu ergens overstappen en door poortjes? Dan kun je de extra kosten via de NS klantenservice terug vragen.
Dat klopt vragen kan altijd......de kosten (metro) die je vervolgens moet maken omdat je op ander station buiten je traject staat moet maken kun je die ook claimen. En hoe doe je dat dan. Dat kan niet via mij NS. daar staat alleen je NS historie en niet je OV (metro) historie terwijl alles (NS flex abop en saldo voor overige vervoer) wel op een PS card staan. Lekker makkelijk of niet?
Reputatie 7
Badge +3
Vanaf morgen is er weer een gewone dienstregeling.

Voor o.a. vandaag stonden metro en tram in de reisplanner.
Als je volgens de reisplanner gereisd hebt, kun je alle extra kosten terugvragen bij de NS klantenservice.
Het snelst gaat dat via facebook of twitter. NS heeft geen inzage in reisgegevens bij andere vervoerders. Het handigst is als je die op zoekt bij je reisgeschiedenis in jouw account op www.ov-chipkaart.nl en kopieert. Je kunt deze dan zelf aanleveren bij de klantenservice.
Badge
Dat klopt vragen kan altijd......de kosten (metro) die je vervolgens moet maken omdat je op ander station buiten je traject staat moet maken kun je die ook claimen. En hoe doe je dat dan. Dat kan niet via mij NS. daar staat alleen je NS historie en niet je OV (metro) historie terwijl alles (NS flex abop en saldo voor overige vervoer) wel op een PS card staan. Lekker makkelijk of niet?
Als het goed is staan er tijdens de werkzaamheden poortjes open voor de Metro waar je dus zonder inchecken door kunt lopen en gebruik kunt maken van de Metro zonder extra kosten. De reisroutes hiervoor staan vermeld in de reisplanner als je je reis daarin plant.
Als ik in de reisplanner kijk zie ik, naast dik een half uur extra reistijd, een verschil van € 1,40 in de ritprijs

Beste Bas Sack, welkom bij onze Community!

Wanneer je stuit op extra reiskosten doordat je moet omreizen omdat er werkzaamheden zijn, mag je deze kosten bij ons declareren. Hier doen wij niet moeilijk over. :)

Heb je nog aanvullende vragen?
Badge +3
Die € 1,40 extra komt volgens mij door de overstap op Lelylaan, maar als je daar zonder door NS poortjes te moeten naar de GVB metro kan betaal je gewooon de normale prijs.

Bas heeft het over een flex trajectabonnement? Dat bestaat niet, maar er zal wel een klassiek Traject Vrij bedoeld worden. Reizen buiten je traject (Lelylaan) waar kosten voor in rekening gebracht worden kan je later terug claimen.

Reageer