NS houd zich niet aan de Coronamaatregelen

• 20 maart 2021
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Als mensen naar hun werk moeten hebben ze geen alternatief en helemaal niet om onderweg uit te stappen.

Als hieruit een corona situatie ontstaat dan klaag ik de NS hierbij aan en zal zondermeer Justitie hiervan op de hoogte brengen.

Kan een afbeelding zijn van een of meer mensen en binnen

Vivienne Fellinga-Suijkerbuijk

NS

26 min  · Weesp, Noord-Holland  · 

Bij dezen mijn klacht vwb NS. NS zet bussen in ivm werkzaamheden aan het spoor tussen Weesp en richting Almere en Lelystad. Graag bij het wachten op de bus 1,5m afstand bewaren, maar ivm veel te weinig inzet van bussen toch maar even zo’n 50 passagiers lekker in de bus proppen. Ik wilde de plek naast mij vrijhouden om toch enigszins nog de richtlijnen in acht te houden, maar daar dacht de mijnheer van de NS helaas anders over. #NSisdusnietCoronaproof! 😡😡😡 Jammer! Gemiste kans NS. Diep triest dit! — bij

Station Weesp

.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Sinds 1 juli 2020 mogen alle zitplaatsen in het OV gebruikt worden.

Dat het druk is in de treinen wordt vooral veroorzaakt door alle mensen die niet-noodzakelijke reizen maken.

Het is inderdaad volkomen absurd dat je buiten de bus afstand moet houden en in de bus naast elkaar mag zitten. Klachten bij de Rijksoverheid. Die heeft de regels bedacht.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

In het ov mogen alle zitplaatsen gebruikt worden. Door het gebruik van mondkapjes is 1,5 meter afstand houden niet nodig (zegt men, waarom in supermarkten e.d. dan wel, zelfs bij ‘kort contact’ zoals in de rij bij de kassa?). Maar goed, een treinvervangende bus telt ook als ov dus de situatie zoals op je foto is helemaal volgens de regels.

Dat dit tot (zeer) ongewenste/gevaarlijke situaties leidt is al aangekaart tot in de politiek. Justitie op de hoogte brengen heeft dus weinig zin. De vraag is natuurlijk wat het noodzakelijke reismotief was van al die mensen in de bus. Waren die allemaal op zaterdag onderweg van/naar hun werk?

Dáár zou NS/justitie/politie op moeten controleren, maar dat vindt men allemaal ‘eigen verantwoordelijkheid’, zowel de noodzaak van de reis als het (correct) dragen van een bij voorkeur niet-medisch mondkapje.

Reputatie 7
Badge +4

Als hieruit een corona situatie ontstaat dan klaag ik de NS hierbij aan en zal zondermeer Justitie hiervan op de hoogte brengen.

Het maakt vast indruk bij mensen die de wet kennen. Inderdaad diep triest, maar dan anders.

Reputatie 7
Badge +3

@Frans F 

NS is gebonden aan de coronaregels die via het OV-protocol zijn afgesproken met de overheid en niet aan de privéregels van @Frans F. U kunt zich de moeite bij Justitie dus besparen. 

Reageer