ns stopbus | NS Community
beantwoord

ns stopbus

  • 16 November 2020
  • 7 reacties
  • 8729 Bekeken

Hallo!

Sinds een paar weken reis ik met de trein, dit vond ik altijd erg spannend. Tegenwoordig gaat het heel goed, alleen gaat mijn geplande reis deze week niet door. Ik moet met een stopbus van Haarlem naar Overveen. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kan iemand mij (graag een uitgebreide :)) uitleg geven over hoe dit werkt en hoe ik bij de stopbus kom? Extra informatie mag natuurlijk!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes :)

icon

Beste antwoord door Robert B 16 November 2020, 20:03

Bekijk origineel

7 reacties

Bedankt voor jullie hulp! 😃

Reputatie 7
Badge +1

Die borden zijn meestal stickers tegenwoordig. Meestal staat ook wel in de reisplanner aan welke kant van de statie je dient te wezen. Helpers met hesjes lopen echt niet rond-in de praktijk. Die zitten geneugelijk samen bij het opstappunt, soms is er een net nuwe enthousiaste die wel eens wil helpen met bagages of zware spullen. Verwacht ze zeker niet in O.veen.

Afh, van waar je precies moet wezen in dat luxe dorp , de tijden en of je de paar dubbeltjes extra er voor over hebt kan je eventueel de gewone lijnbus (ooit NZH, nu Connexxion) nemen en die gewoon betalen.

Die hele riedel met nu ook nog weer extra uit-in checken verwart ook velen, ook al omdat er totaal nooit uitleg over gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Daar staat inderdaad Haarlem bij. Is intussen alleen niet meer up to date, zowel Den Haag Centraal als HS zijn nu dicht.

Haarlem lijkt me wel groot genoeg om wat personeel met hesjes te hebben. Bussen zullen denk ik aan de voorkant stoppen.

Badge +3

Haarlem heeft poortjes. Jammer dat je vorig jaar niet mee kon naar de open dag bij de NS treinmodernisering want dan had je dit zelf kunnen zien Robert.

Ja, jammer. Voor de poortjes vond ik https://www.ns.nl/binaries/_ht_1583338071691/content/assets/ns-nl/stationsinformatie/stations-met-gesloten-poortjes.pdf

Neem aan dat er op Haarlem wel hesjes rond lopen, en anders volg de borden inderdaad.

 

Reputatie 7
Badge +3

Haarlem heeft poortjes. Jammer dat je vorig jaar niet mee kon naar de open dag bij de NS treinmodernisering want dan had je dit zelf kunnen zien Robert.

Op kleine stations is meestal geen personeel ter assistentie. Wel moeten er borden staan die wijzen waar de bussen stoppen en staan er mobiele paaltjes waar je moet in/uitchecken.

Ik neem aan dat Overveen de bestemming is aangezien er tussen Overveen en Zandvoort ook geen treinen rijden.

 

Voor wat veelgestelde andere vragen, zie https://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/vragen-antwoorden-en-tips.html

Hallo Joelle Mulders en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor het gegeven antwoord, Robert! Heb je verder nog vragen voor ons, Joelle?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij treinvervangende bussen zijn er op het station gele borden Naar de NS bus, en zal er ook personeel aanwezig zijn ter assistentie (gele hesjes).

Zorg dat je heel de reis ingecheckt bent, dus (Haarlem heeft poortjes) check daar uit en dan bij de bussen weer in (mobiele incheckpaal).

Is Overveen je eindpunt, dan check je daar weer uit (bij de bussen of een paaltje op het station), of als je verder moet reizen loop je het perron op zonder je ov-chipkaart te gebruiken (want je bent dan al ingecheckt).

Reis je op een e-ticket (in de app of op papier) dan hoef je nergens in- of uit te checken.

Reageer