beantwoord

NS zet 6 juli bussen in bij zwolle: Wie weet alternatief voor vervoer met fietsen?

• 27 juni 2018
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

Hallo,

Op 6 juli zou ik met mijn dochter vanaf Leeuwarden vertrekken voor een kampeer-fietsvakantie van 3 dagen over de veluwe. Het idee was met de bepakte fietsen in de trein naar Harderwijk te gaan en vanaf daar onze 3 daagse rondtocht over de Veluwe te maken. Nu kom ik er achter dat net in die periode de NS bussen inzet bij Zwolle waardoor we niet verder komen dan Meppel. Je mag namelijk je fiets niet meenemen in de door NS ingezette bussen. Weet iemand een alternatieve vervoerder die ons met fietsen verder zou kunnen vervoeren?
icon

Beste antwoord door Thom 27 juni 2018, 12:16

Die alternatieve vervoerder is er niet maar Momo kwam wel met een mooi alternatief en dat is met het veer Stavoren-Enkhuizen. Het kost wel de boottocht plus het fietstarief. U kunt dan vanaf Enkhuizen naar Harderwijk reizen. Mooi boottochtje, maar een flinke omweg.

Persoonlijk zou ik als oud-langeafstandsfietser in Meppel uitstappen en naar de Veluwe rijden, via de Beulaker is het nog een mooie route ook. Het is dan nog geen 45 kilometer naar Elburg, waar de Veluwe ongeveer begint, dus waar praat je over. Elburg-Harderwijk via Nunspeet is een van de mooiste stukken, vooral ten zuiden van de spoorlijn. 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt ook Meppel - Hattem met de fiets overbruggen. Dat is ongeveer 33km en direct achter Hattem begint de Veluwe. Welke route had je in gedachten om bij Hoenderloo te eindigen? Misschien kun je de route andersom fietsen.
Wellicht kun je bij flixbus informeren of zij fietsen meenemen op het traject Groningen - Apeldoorn.
Inderdaad een mooi antwoord. Ik neem zijn suggesties zeker mee in mijn overwegingen maar ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien bel ik nog even naar taxi bedrijven in Apeldoorn.
De omweg via enkhuizen is mij iets te lang. Als ik nog een betere oplossing vind zal ik dat hier vermelden.
Reputatie 4
Hallo Casmob en welkom bij onze community!

Thom heeft een prachtig antwoord gegeven (Thanks! :)), kom je er daar mee uit?
Dank voor de reactie. Inderdaad het overwegen waard om het zo te doen. Mijn dochter is 14 en zal nog niet hele grote afstanden met bepakte fiets kunnen afleggen. Maar 50 a 60 km op een dag moet kunnen denk ik. Maar hoe komen we dan weer terug met de fietsen uit bijvoorbeeld apeldoorn? Of we zouden dan ook weer in Meppel moeten eindigen maar dat zou de laatste dag een terugtocht van zeker 80 km betekenen vanuit hoenderlo. Iets te veel van het goeie. Ik dacht misschien bestaan er wel taxibedrijven die fietsen achterop de trekhaak mee kunnen nemen….
Reputatie 7
Badge +4
Die alternatieve vervoerder is er niet maar Momo kwam wel met een mooi alternatief en dat is met het veer Stavoren-Enkhuizen. Het kost wel de boottocht plus het fietstarief. U kunt dan vanaf Enkhuizen naar Harderwijk reizen. Mooi boottochtje, maar een flinke omweg.

Persoonlijk zou ik als oud-langeafstandsfietser in Meppel uitstappen en naar de Veluwe rijden, via de Beulaker is het nog een mooie route ook. Het is dan nog geen 45 kilometer naar Elburg, waar de Veluwe ongeveer begint, dus waar praat je over. Elburg-Harderwijk via Nunspeet is een van de mooiste stukken, vooral ten zuiden van de spoorlijn. 😉

Reageer