beantwoord

ns zet lijnbus in tussen Utrecht centraal en Utrecht Zuilen

Hoe kan ik de gemaakte kosten van deze lijnbus verhalen. Ik heb een traject maandabonnement en heb niet een keermijn eindbestemming kunnen bereiken met de trein. 😞
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 1 juni 2016, 20:26

Je moet dus als abonnementhouder, e-ticket gebruiker of eenmalige chipkaart gebruiker zonder inchecken met de U-OV bus, dus niet met de Connexxion bus. Wanneer de U-OV chauffeur de politie wil bellen moet je hem dat maar lekker laten doen, of hem onderstaande pagina tonen.
http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html

Voor reizigers buiten de drie genoemde categorieën staat er een onvolledig advies op de website.

Heeft u een OV-chipkaart zonder NS-abonnement?
U kunt in en uitchecken in de U-OV bus. Reist u vanaf station Utrecht Centraal verder met de trein, dan kunt u inchecken bij NS.

Hier had nog bij moeten staan dat je via de klantenservice geld terug kunt vragen wanneer NS + U-OV duurder is dan NS als ik https://forum.ns.nl/werkzaamheden-utrecht-46/werkzaamheden-utrecht-zuilen-24527 moet geloven.

Laten we in dat topic verder gaan met deze discussie.
Bekijk origineel

13 reacties

Ik reis inmiddels al een paar dagen zonder problemen met mijn NSabonnement met de uv bus. Het duurde even maar de afstemming tussen NS en het vervangend vervoer is volgens mij gelukt. Graag volgende keer VOORAF meenemen in de verbouwplannen. Zeker deze van een paar maanden!
Het klopt dat de meeste chauffeurs dit weten, ik baal er toch van dat dit signaal weer binnenkomt. Ik mag je natuurlijk restitutie aanbieden voor deze onterechte check. Klik op mijn naam en stuur even een privébericht met je gegevens wanneer je dat op prijs stelt.

EDIT: Geen privébericht meer ontvangen van Julien.
Dank je Klaas-Jan. Ik geloof dat de meeste buschauffeurs wel op de hoogte zijn. Ik ging er vanuit dat hij het ook wist, had de website even niet bij de hand en geen zin meer in een niet al te vriendelijke discussie
Terechte opmerking Julien. Dat is het ook. Ik ga weer in de lijn klimmen om dit te escaleren.
Nog steeds moest ik net van een buschauffeur inchecken omdat hij niet op de hoogte is. Belachelijk dit.
Spijtig dit te vernemen Ed. Als het goed is, is al het personeel ondertussen op de hoogte van de regeling.
Ik zal mijn abonnement maar afdrukken. Op de pas staat nl. niets. Daarbij ook de tekst van de link maar afdrukken. Blijf het erg raar vinden dat ik 2x per dag een discussie moet starten met de buschauffeur die blijkbaar van zijn centrale doorkrijgt dat ik moet inchecken en het bij ns later moet gaan claimen. Met de druk van medepassagiers in de bus is de gedwongen keuze om in te checken snel gemaakt.
Dat snap ik. Utrecht Zuilen is ook fysiek afgesloten.
Normaal zou NS in zo'n situatie een mobiele incheckpaal buiten het station zetten, zodat je gewoon aan het begin van je reis bij NS kunt inchecken. Waarom dat in dit geval niet gebeurt, is me een raadsel.
Reputatie 4
Badge
Je moet dus als abonnementhouder, e-ticket gebruiker of eenmalige chipkaart gebruiker zonder inchecken met de U-OV bus, dus niet met de Connexxion bus. Wanneer de U-OV chauffeur de politie wil bellen moet je hem dat maar lekker laten doen, of hem onderstaande pagina tonen.
http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html

Voor reizigers buiten de drie genoemde categorieën staat er een onvolledig advies op de website.

Heeft u een OV-chipkaart zonder NS-abonnement?
U kunt in en uitchecken in de U-OV bus. Reist u vanaf station Utrecht Centraal verder met de trein, dan kunt u inchecken bij NS.

Hier had nog bij moeten staan dat je via de klantenservice geld terug kunt vragen wanneer NS + U-OV duurder is dan NS als ik https://forum.ns.nl/werkzaamheden-utrecht-46/werkzaamheden-utrecht-zuilen-24527 moet geloven.

Laten we in dat topic verder gaan met deze discussie.
Dat snap ik. Utrecht Zuilen is ook fysiek afgesloten. Het gaat mij om de vervangende bus. Wat eigenlijk een stadsbus is. Die moet ik dus betalen en daarna terug claimen bij NS omdat die partijen dit niet onderling afstemmen. Ik las zelfs iets van max. 3 terugclaim acties per periode. Handig als dit 2x per dag voorkomt. Het bedrag is wel degelijk van mijn ov afgehaald.
Wanneer de NS een treinvervangende bus inzet of toestemming geeft om van een lijnbus, tram of metro gebruik te maken check je gewoon in op je vertrekstation en uit op het aankomststation. Je maakt dan geen extra kosten.

In dit geval is het anders: Reizigers met een NS-abonnement moeten helemaal niet in- of uitchecken op Utrecht Zuilen. In- en uitchecken bij NS moet op Utrecht Centraal.
Via het andere forum geeft ns aan dat je niet moet inchecken.
Buschauffeur belt politie en zet bus stil als ik niet (wil) inchecken.

Niet helemaal goed afgesproken op dit tracject volgens mij.

Buschauffeur ziet ook niet aan mijn kaart dat ik een abonnement heb voor dit traject! Ik hoop dus dat je gelijk hebt. NS adviseert om de lijnbus te pakken op dit traject. Maar betaald ns ook...
Reputatie 4
Badge
Wanneer de NS een treinvervangende bus inzet of toestemming geeft om van een lijnbus, tram of metro gebruik te maken check je gewoon in op je vertrekstation en uit op het aankomststation. Je maakt dan geen extra kosten.

Wanneer NS (nog) geen bus heeft ingezet / toestemming heeft verleend voor gebruik van lijnbus, tram of metro en je gaat toch met een lijnbus reizen dan is dat op eigen kosten.

Reageer