beantwoord

NS Zomerellende

• 2 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 299 Bekeken

Zoals ieder jaar krijgen we weer de NS zomer ellende. Zoek maar uit hoe je op je bestemming komt want wij gooien de boel plat. Best vaak zit daar Schothorst - Schiphol bij, zoals nu ook weer. 3 t/m 25 augustus uren langer reizen naar je werk of naar Schiphol. We hebben ook tijd zat natuurlijk in deze al zo gehaaste wereld.
2x overstappen, wat normaal in 1x gaat. Overvolle treinen vanaf Utrecht over een spoor waar vaak storingen zijn en dat zag je afgelopen weken. Utrecht - Amsterdam. Dat gratis reizen met dalvrij abonnement in de zomermaanden mag best wel weer terug als compensatie voor al die extra uren reizen. Krijg je te horen dat je iedere dag moet kijken welke treinen er rijden. Het verschilt per dag. Hoe kweek je enorme stress. Ik weet dat Prorail de veroorzaker is, maar de NS kan daar best eens wat vaker tegenin gaan.
Ik kom ook weer terug bij Schothorst. Wordt weer totaal aan de kant gegooid met een overstap van 2 minuutjes in Amersfoort? Of de stoptrein en dan weer een half uur eerder van huis om op tijd op mijn werk te komen 3 weken lang. Weten jullie wel hoeveel vrije tijd de NS/Prorail van mensen afnemen. Omreizen via Utrecht gaat totaal nergens over. Zo onstabiel.
Schothorst naar Duivendrecht wordt echt leuk 😂Ga jij maar lekker overstappen 2x. Rennen en hopen. En dan reis ik over een korte afstand. Apeldoorn, Deventer en verder???
icon

Beste antwoord door Robert B 3 augustus 2019, 00:34

ProRail heeft aangekondigd om vaker doordeweeks en overdag te gaan klussen. Onderaannemers inhuren voor weekenden, vakanties en nacht kost nogal wat.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
En welke oplossing heb jij dan voor ogen, @Niekje69
Maar geen werkzaamheden uitvoeren rond Naarden-Bussum ?
Dit soort werkzaamheden zijn nu eenmaal nodig om het spoor in goede conditie te houden en verbeteringen in de infrastructuur door te voeren.
Verder kan je je klacht beter neerleggen bij ProRail al hoewel ik denk dat ze er weinig mee kunnen doen.
Hoeveel keer heeft het spoor er in de weekeinden wel niet uitgelegen in april, mei en juni op dit traject. 7x, 8x. Ergens moet een grens worden getrokken. Prorail is zo asociaal om alles naar de NS af te schuiven. En eigenlijk zouden dan alle klachten voor Prorail zijn. Ik bedoel er gewoon mee dat het dit jaar wel heel erg is. Ik heb er heel veel last van
Badge +3
ProRail heeft aangekondigd om vaker doordeweeks en overdag te gaan klussen. Onderaannemers inhuren voor weekenden, vakanties en nacht kost nogal wat.
Badge
Beste Niekje69,

De werkzaamheden zijn helemaal niet op de zomer geconcentreerd maar zijn er gedurende het hele jaar al, simpelweg omdat er veel werk noodzakelijk is aan het spoor en er inmiddels na vele magere jaren weer geld voor wordt vrijgemaakt vanuit de regering.

En ik denk dat dit jaar de reizigers welke langs Leiden Centraal moesten reizen en de reizigers die langs Zwolle moesten reizen veel en veel meer te klagen hebben gehad. U heeft een goede omreis route via Utrecht al bent u daar niet tevreden mee maar er zijn veel reizigers die dit jaar veel slechter af waren dan u.

Deze werkzaamheden zijn er omdat ook de infra van het spoor aan slijtage onderhevig is en als u een betrouwbaar spoor wilt zonder verstoringen door infra problemen zijn deze werkzaamheden gewoon noodzakelijk. Anders komt u juist vaker in aanraking met verstoringen op het spoor.

En u geeft zelf al aan dat er iets fout zit natuurlijk in hoe mensen momenteel omgaan met hun tijd, in deze gehaaste wereld is het misschien wel eens beter om te onthaasten en wat meer tijd te nemen om dingen anders te doen. We leggen ons zelf de druk op waardoor we ons moeten gaan haasten, met een iets andere instelling zijn we wat langer onderweg maar zijn we zelf veel meer ontspannen wat resulteert in een beter gevoel.

Overigens zullen er de komende jaren nog veel meer werkzaamheden zijn rondom Amsterdam Zuid omdat dit hele station en het spoor een flinke verbouwing zullen gaan krijgen net als de A10 op dit traject.

Reageer