beantwoord

Omreizen

• 12 juli 2019
  • 7 reacties
  • 347 Bekeken

Ik reis dagelijks van Tilburg naar Den Bosch. Nu komt het wel eens voor dat ik om moet reizen via boxtel omdat er geen treinen rijden. Omdat ik dan via Boxtel moet reizen en niet zonder uit te checken kan overstappen in Boxtel wordt mijn reis ineens duurder. Nu gaat het mij niet perse om die 70 cent die ik meer betaal maar het komt vrij vaak voor dat ik om moet reizen omdat er treinuitval is.

Vanochtend reden er geen treinen tussen tilburg en den bosch omdat er een bliksem was ingeslagen ergens, waardoor er geen treinen beschikbaar waren in Tilburg die naar Den Bosch reden.

Ik vind het niet kunnen dat ik meer kosten moet maken omdat ik van de NS moet omreizen via Boxtel. Is hier een oplossing voor?

Mvg
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 juli 2019, 17:31

Ben bang van niet. Als je van eiland naar eiland gaat moet je door de poortjes. Tot hier ooit een definitieve oplossing voor komt kan je voor nu aan het eind van jouw omreisperiode je geld terugvragen via de klantenservice.
De voorkeur heeft de schriftelijke kanalen.

Stuur gelijk je NAW-gegevens, geboortedatum, IBAN en kaartnummer mee, dat gaat het snelst 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Ben bang van niet. Als je van eiland naar eiland gaat moet je door de poortjes. Tot hier ooit een definitieve oplossing voor komt kan je voor nu aan het eind van jouw omreisperiode je geld terugvragen via de klantenservice.
De voorkeur heeft de schriftelijke kanalen.

Stuur gelijk je NAW-gegevens, geboortedatum, IBAN en kaartnummer mee, dat gaat het snelst 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan me dit voorstellen omdat de lijn Tilburg-Den Bosch de laatste tijd vrijwel iedere dag urenlang gestremd is. U kunt het teveel betaalde terugkrijgen via de Klantenservice maar dat moet helaas wel iedere keer opnieuw worden aangevraagd.
Zie ook dit topic

https://community.ns.nl/op-het-station-17/poortjes-station-boxtel-30388#post285368
Badge +3
Als je voltarief reist kun je nog e-tickets overwegen want daarmee kom je door alle poortjes in heel NL zonder extra kosten.

Of reis via Eindhoven, maar dat duurt natuurlijk wel een stuk langer.
Als je voltarief reist kun je nog e-tickets overwegen want daarmee kom je door alle poortjes in heel NL zonder extra kosten.

Of reis via Eindhoven, maar dat duurt natuurlijk wel een stuk langer.

Hi Robert,

TS schrijft dat hij dagelijks tussen Tilburg en Den Bosch rijdt. Ik neem aan dat hij wel één of ander abonnement heeft.
Badge +3
Uiteraard, en dat zal dan wel een Traject Vrij zijn in de meeste gevallen, of Altijd Voordeel of Dal Voordeel. Maar geen Dal Vrij want dan mag je altijd via Boxtel.

Maar omdat er 70 cent gezegd werd is het geen Traject Vrij (want via Boxtel is volgens mij (*) minder dan 10 TE buiten je traject en zou gewoon moeten kunnen). Voor reizen buiten je traject wordt namelijk altijd minimaal € 2,40 (spits) of € 1,44 (dal) gerekend.

Mijn opmerking ging dus meer over Dal Voordeel/ Altijd Voordeel en dan reizen in de spits (voltarief of met 20% korting), waarbij een e-ticket dan goedkoper is.

Edit: (*) Tilburg - Boxtel is 17 TE en Boxtel - Den Bosch is 12 TE dus samen 29. Rechtstreeks is 22 TE dus dat mag gewoon (gratis) bij Traject Vrij. Als je die reis dus echt dagelijks maakt (en regelmatig in de spits) dan zou ik een Traject Vrij nemen.
Reputatie 3
Het is gewoon belachelijk dat je niet zonder check op een ander perron kunt komen.
Is op meerdere stations zo.
Het is niet de schuld van de reiziger dat er treinen niet rijden.(ook niet altijd van NS,maar NS is hier de verkopende partij en als consument heb jij alleen met de verkopende partij te maken,NS dus!)

Reageer