beantwoord

Omroep op station voorafgaand aan werkzaamheden

• 10 april 2019
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 6455 reacties
Gister hoorde ik op station Delft een omroep om reizigers te informeren over komende werkzaamheden op de Zeeuwse lijn. Dit is iets wat ik ook in het verleden wel eens heb gehoord voorafgaand aan werkzaamheden. Hartstikke goed.

Maar daardoor vind ik des te opmerkelijker dat er voorafgaand aan de werkzaamheden bij Leiden, die bovendien veel langer duren dan die op de Zeeuwse lijn, niet zo'n omroep is geweest. Ik heb hem in ieder geval niet gehoord en meerdere community members hier gaven dat ook aan.

Waarom was er geen omroep de week voor de werkzaamheden bij Leiden? Was dat een bewuste keuze of is dat gewoon "vergeten"? Zoals wel meer dingen "vergeten" zijn bij deze Leidse werkzaamheden waardoor veel mensen niet van tevoren op hoogte waren van deze werkzaamheden.

Wordt dit ook nog meegenomen in de evaluatie?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 10 april 2019, 13:13

Ik kan me goed voorstellen dat jij je dit afvraagt, Momo. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom deze omroep er niet is geweest, als dat inderdaad klopt. Ik heb wel begrepen dat er bij de communicatie, planning en uitvoering van alle zaken die reizigers raken bij deze werkzaamheden het nodige fout is gegaan. Daarover is hier, ook door jou, al het nodige gezegd. Voor nu lijkt het me vooral belangrijk om vooruit te kijken en de opmerkingen die zijn gegeven bij de juiste mensen de brengen. Daarin hebben wij als moderators al zoveel mogelijk gedaan. We krijgen hierop slechts mondjesmaat een reactie, meestal niet. Ik ga je opmerking doorgeven maar voor nu denk ik niet dat het veel zin heeft om ook uit te gaan zoeken waarom iets in het verleden niet is gebeurt.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik kan me goed voorstellen dat jij je dit afvraagt, Momo. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom deze omroep er niet is geweest, als dat inderdaad klopt. Ik heb wel begrepen dat er bij de communicatie, planning en uitvoering van alle zaken die reizigers raken bij deze werkzaamheden het nodige fout is gegaan. Daarover is hier, ook door jou, al het nodige gezegd. Voor nu lijkt het me vooral belangrijk om vooruit te kijken en de opmerkingen die zijn gegeven bij de juiste mensen de brengen. Daarin hebben wij als moderators al zoveel mogelijk gedaan. We krijgen hierop slechts mondjesmaat een reactie, meestal niet. Ik ga je opmerking doorgeven maar voor nu denk ik niet dat het veel zin heeft om ook uit te gaan zoeken waarom iets in het verleden niet is gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik vooral hoop is dat er geleerd wordt van dingen die misgegaan zijn bij de huidige werkzaamheden om het bij toekomstige situaties beter te doen.
Het feit dat er nu voor de werkzaamheden in Zeeland wel al dagen van te voren een omroep is, is al positief.

Het is gewoon iets wat ik dacht toen ik gister die omroep hoorde, zo van nu wel, maar voor de werkzaamheden in Leiden die langer duren en veel meer impact hebben niet. Waarom??
Ik snap de vraag hoor, ik heb geprobeerd de afgelopen weken ook hier en daar goed door te vragen om informatie los te krijgen maar ik loop helaas hier en daar ook tegen een muur aan. Ik ga ervan uit dat er met alle meldingen van reizigers nu een serieus plan wordt gemaakt om de overlast in de toekomst te verminderen.
Reputatie 6
Badge
Ik heb het al eens eerder geopperd: Juist in de treinen op een aankomend werkzaamhedentraject zou moeten worden omgeroepen dat er 'vanaf x werkzaamheden zijn tussen y en z'. Nu roepen conducteurs uitsluitend info om die al bekend is bij (de meeste) reizigers en dus grotendeels overbodig is.

Aangezien ze die info voorlezen, zou die Pocket juist een melding moeten geven over werkzaamheden die dan voorgelezen kan worden. Dat zou pas effectief zijn: dan weet je immers dat 'volgende week' jouw trein niet rijdt.

Ik hoop dat NS duidelijk communiceren eens een keer goed onder de knie krijgt.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, en voorheen werden er ook de week ervoor nog wel eens van die kleine kaartjes uitgedeeld met informatie erop, maar dat schijnt niet meer gedaan te worden uit milleuoverwegingen.

Het is misschien maar maar een klein dingetje op een lange lijst met dingen die allemaal op zijn zachtst gezegd niet lekker liepen met deze werkzaamheden. Maar het bleek vooral in de eerste week dat veel mensen niet op de hoogte waren en het ontbreken van deze stations omroep is misschien één van de redenen.

Men heeft in ieder geval genoeg te evalueren em hopelijk komen daar ook wezenlijke verbeteren uit voort.
Ik heb het al eerder gezet en doe het nog maar een keer, er moet meer vanuit de reiziger gedacht worden.

Reageer